וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הברית שתוביל לפריצת דרך: רנו-ניסאן-מיצובישי מאתרות טכנולוגיות חדשות

11.6.2019 / 9:09

ברית רנו ניסאן מיצובישי השיקה רשמית את מעבדת החדשנות שלה בישראל. המטרה: איתור טכנולוגיות מקומיות חדשות שיובילו לפריצת הדרך הבאה

אמנם ברית רנו ניסאן עומדת בימים אלה במבחן, אולם הקבוצה הזו שגם כוללת את מיצובישי, ממשיכה לשעוט קדימה. כבר לפני כשנה הודיעה ברית רנו ניסאן מיצובישי על הקמת מעבדת חדשנות בת"א, ואתמול, יום ב', היא השיקה את המרכז באופן רשמי. התזמון לא מקרי ומשתלב במדויק עם כנס אקומושן, שנערך בישראל בפעם השביעית.

רנו EZ GO CONCEPT. אתר רשמי
ככה נראה רכב קונספט אמיתי. רנו EZ GO/אתר רשמי

מעבדת החדשנות של הברית הזו מצטרפת למרכזי חדשנות של יצרניות רכב נוספות שכבר פעילות בארץ ובהן: GM, פורד, מרצדס, קבוצת פולקסווגן (שכמעט כל מותג פתח מרכז חדשנות נפרד) ועוד. יתרונה על פני חלק ממרכזי החדשנות האחרים הוא בגודלה ובאפשרות לבחינת והטמעת הטכנולוגיה במכוניות עצמן. שטח המעבדה עומד על 1,600 מ"ר שנחלק בין 2 בניינים בקריית עתידים בת"א כשמרבית השטח מוקצה לחניון שיכול להכיל עד 10 כלי רכב לבחינה מעשית.

זו מעבדת חדשנות שלישית עבור ברית רנו-ניסאן-מיצובישי, אשר מצטרפת למעבדות בעמק הסיליקון בארה"ב ונוספת בשנחאי, סין, וכאן היא תתמקד ב-3 תחומים: חיישנים, אבטחת סייבר וביג דטה. כרגע מונה המעבדה 6 חברי צוות כשהיא יכולה עוד לגדול ל-30 אנשים, ועל הפרק 11 סטארט-אפים שעברו את הסינון של מעבדת החדשנות, מתוך 250 שנבחנו: Apollo Power, Autotalks, Argus, BrightWay Vision, Electreon, Enigmatos, IRP Systems, Karamba, Moodify, Saferide ו-Upstream.

מיצובישי E EVOLUTION CONCEPT. אתר רשמי
מעבדת חדשנות שלישית. מיצובישי E EVOLUTION Concept/אתר רשמי

"אנחנו גם ציידים וגם דייגים עם חכה," אומר אנטואן בסוויל, מנהל המעבדה, "כלומר אנחנו גם מחפשים סטארט-אפים באופן אקטיבי וגם פתוחים לקבלת אלה שיבואו אלינו. אבל צריך לזכור שסטארט-אפים מטבעם נמצאים בשלבי בשלות שונים, ואנחנו לא בהכרח נשקיע בכל אחד שנקבל לתוכנית שלנו. כברית בין 3 יצרניות רכב מרכזיות, יש לנו גב כלכלי חזק, ויש באפשרותנו לספק מגוון פתרונות שיובילו להבשלת המוצר: ממידע על תקנים שיש לעמוד בהם, דרך מנטורים, ועד גישה לכלי רכב בסביבה חיה."

מה אתם מחפשים?

"תעשיית האוטומוטיב עוברת מהפך ומביאה איתה הזדמנויות רבות." אמר צויושי ימגוצ'י (Tsuyoshi Yamaguchi), סגן נשיא בכיר להנדסה בברית. "אם בעבר תעשיית הרכב עסקה רק 'בברזלים' כיום היא מגוונת הרבה יותר. אין חברת רכב אחת שיכולה לעשות הכל בעצמה, ובאמצעות המעבדה אנחנו מחפשים למצוא את היתרון הבא. זה יכול להיות ברכיב מסוים, או מערכת שלמה. אבל ברור לנו שרק באמצעות שיתופי פעולה עם סטארט-אפים, נבטיח לעצמנו טכנולוגיות פורצות דרך שיהיו חיוניות לעתיד עולם התחבורה".

ניסאן IMS CONCEPT. אתר רשמי
תעשייה של מהפכות. ניסאן IMS Concept/אתר רשמי

מדוע בחרתם בישראל? לא חששתם מהמצב הפוליטי והמדיני?

"אין ספק שהמודל העסקי של תחום הרכב עתיד להשתנות." אומר בסוויל, "ההתפתחות האוטונומית תשנה את הרגלי הנהיגה של כולנו כמו גם את הרגלי הקניה. ובכל הקשור בכך תעשיית ההיי-טק הישראלית נמצאת בחזית, אם זה בתחום הפיתוח האוטונומי ואם בתחום הגנת הסייבר. מבחינה זו ישראל היא המקום הנכון לחפש את הסטארט-אפ הבא וגם מבחינת הסביבה התחבורתית, ישראל יכולה להוות כר פורה. נכון שהמצב הפוליטי מדיני מאתגר. אבל אנחנו חברה גלובלית וכך אנחנו פחות רגישים להשפעות אלה."

חנוכת מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן. אתר רשמי
מימין לשמאל: אנטואן בסוויל, מנהל מעבדת החדשנות של הקבוצה בישראל, גאספר גאסקון אבאלן - סגן נשיא בכיר להנדסה בברית, ציושי יאמאג'וצ'י/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully