וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: האם הרומנים יצילו את המוסכים?

עו"ד יפתח חנן

13.6.2019 / 10:11

ענף השירותים לרכב נמצא מזה זמן רב במצוקת כוח אדם משמעותית, אך יוזמה של ייבוא עובדים זרים נבלמת על ידי הרגולטור. משרד הפנים: "לא מדובר במקצוע ייחודי ובעל מומחיות שלא ניתן למצוא בישראל"

מהפך: הקוריאניות אמינות יותר. יח"צ, ניר בן טובים
כוח עבודה לא מקצועי פירושו שירות פחות טוב ועלויות תיקונים גבוהות יותר המגולגלות ללקוח/ניר בן טובים, יח"צ

על פי הערכות של איגוד המוסכים, בישראל קיים מחסור של אלפי עובדים בתחום המכונאות, הפחחות והדיאגנוסטיקה. כפועל יוצא מאותה מצוקת כוח האדם, איכות השירות שניתנת לצרכן נפגעת, שכן מחסור בכוח אדם איכותי משמעותו אבחון שגוי של התקלה, ובעקבותיו תיקון לא רלוונטי שאינו פותר את הבעיה ולצידו הוצאות כספיות, בזבוז זמן של הלקוח, זמני מסירת הרכב מתארכים ובמקרים קיצוניים עשוי להביא לפגיעה בחיי אדם.


המחסור בעובדים בתחום נובע ממיעוטם של בתי ספר מקצועיים ומוסדות טכנולוגיים המתאימים לעליה ברמת התחכום של כלי הרכב, חוסר ההלימה בין העליה במספר כלי הרכב החדשים שעלו על כבישי הארץ בשנים האחרונות אל מול מספר העובדים שנכנסו לענף, תדמיתו של התחום ולצערי גם בשל התנהלות בלתי סבירה של הרגולטור. חרף המצוקה הקשה, המדינה מסרבת לפתוח את גבולותיה לכניסה מבוקרת של מומחים זרים ועובדים מיומנים מחו"ל באותם תחומים.


אומנם סוגיית ההכשרה פתירה ונעשות לא מעט פעולות מצד איגוד המוסכים בשיתוף גורמים נוספים להעלות את קרנו של הענף ולהכשיר כוח אדם מיומן מקרב כוח האדם המקומי, אולם פירות מאמציהם המבורכים לא צפויים להבשיל ולייצר שינוי משמעותי דיו בטווח הקצר מאוד. ומה בינתיים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully