וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבלתם דו"ח ממצלמת מהירות? הבלאגן חוגג

וואלה!רכב

19.6.2019 / 10:58

לאחר שנמצאו ליקויים בהליך התקינה של המצלמות האוטומטיות, פסילתן, חזרתן לשימוש תחת דו"ח טכניון שאינו מפורסם, ביקורת של בתי המשפט על הפרקליטות והמשטרה, אלו האזרחים שנותרים עם יותר שאלות מתשובות

מצלמת מהירות. קובי ליאני
לא תקניות, כן מצלמות, לא נשלח דו"ח, כן מתועד - מי ייקח אחריות על הסיפור הזה?/קובי ליאני

לפני מספר ימים פורסם כי המשטרה הפסיקה שוב לאכוף עבירות מהירות באמצעות המצלמות הכתומות של פרויקט א'3. נכון להיום, העבירה אומנם מצולמת אולם המערכת לא מנפקת דוחות אלא שומרת את התיעוד המפליל בשרתיה. מדובר על התפתחות נוספת בסאגת מצלמות המהירות, שמוסיפה עוד מימד של חוסר בהירות לאנדרלמוסיה שנוצרה סביב מדיניות האכיפה. כיצד בא לידי ביטוי הכאוס שנוצר ומה המשמעות שלו מבחינת הנהגים? אנחנו יושבים עם עו"ד עמרי ארגמן העוסק בייצוג נאשמים בעבירות תעבורה תאונות קטלניות, תיקי מהירות מופרזת ומומחה לדיני תעבורה כדי להשיב לשאלות הכי מהותיות בנושא:

האם הפרקליטות לא הודיעה למשטרה כבר לפני מספר חודשים כי עליה לחדול להנפיק דו"חות ממערכת המצלמות?

נכון. במהלך הדיון בתיק בבית משפט לתעבורה בעכו, התברר כי עדותו של גורם בכיר במכון התקנים בכל הנוגע לקיומן לכאורה של בדיקות מעמיקות שנערכו למערכת בהולנד - נמצאה כלא אמינה. כפועל יוצא, הורתה הפרקליטות למשטרה לעצור את ניפוק הדוחות. אלא שבחודש אוקטובר האחרון, אשררה המשטרה את מהימנות המערכת באמצעות חוות דעת של הטכניון, והפרקליטות נתנה הוראה להמשיך לנפק דו"חות על בסיס תיעוד העבירות ע"י המצלמות.

מצלמת מהירות. קובי ליאני
הפלונטר המשפטי הוא קצה הקרחון, האם המצלמות האלו באמת יעילות בהפחתת תאונות דרכים?/קובי ליאני

תגובת משטרת ישראל

ממשטרת ישראל נמסר:
כפי שדיווחנו בעבר, מדו"ח סיכום של ממצאי הבדיקות שנערכו לבקשתה של המשטרה ע"י הטכניון עולה כי במערכת א-3, דיוק מדידת המהירות ודיוק ממוצע כלל הבדיקות, עומד בדרישות ההמלצות הבינלאומיות של מצלמות א-3, וכי המצלמות מדויקות ומהימנות.
הליך הבדיקה בוצע ביסודיות ומלווה ע"י הפרקליטות.
חוות הדעת נמצאות בימים אלו בשלבי אישור סופיים בתיאום עם הפרקליטות.
המצלמות מתעדות עבירות תנועה באופן שוטף, ולאחר אישור סופי המשטרה תחזור להפיק מהמערכת דוחות נגד נהגים הנוסעים במהירות החורגת מהמותר בחוק ובכך מסכנים את חייהם ואת חיי יתר משתמשי הדרך.

משטרת ישראל תמשיך להיאבק בקטל בכבישים בכבישים, ולאכוף עבירות תנועה מסכנות חיים במטרה לשמור על שלומם ובטיחותם של משתמשי הדרך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully