וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ראשון: קימקו מובי 125S החדש

ראובן סביו, צילום: אסף רחמים

1.7.2019 / 9:32

המובי זכה למעמד מיתולוגי כידידו הטוב ביותר של השליח העירוני. אבל עלויות אחזקה זולות, שרידות מיתולוגית ושימושיות לא מספיקים היום. אז הוא התחדש והתעדכן. מה התוצאה?

מבחן דרך: קימקו מובי 125S. אסף רחמים, ניר בן טובים
להיראות טוב זו לא אחת הדרישות מקטנוע עירוני זול, אנחנו מבינים/ניר בן טובים, אסף רחמים

להיכנס לנעליים הגדולות של הקימקו מובי הישן, זה מאוד לא פשוט. המובי הישן זכה בתואר הכלי הדו גלגלי הנמכר ביותר בשוק הישראלי ב-11 שנים האחרונות ומאז תחילת שיווקו ב-2003 נמכרו ממנו 19,000 יחידות. נתון חשוב נוסף היא העובדה ש-75% מהכלים נמכרו לציי רכב ובעיקר לחברות שליחויות ולשכנע אותם שהמובי החדש מתאים להם עוד יותר מקודמו זה לא קל.

אחת הסיבות העיקריות, שבזכותה הצליח כל כך הדגם הישן של המובי, בעיקר בשוק ציי הרכב, היא היחס המצוין בין אמינות, שימושיות ונוחות הגבוהות לעומת מחיר הקנייה ועלויות האחזקה הנמוכות. מנוע מקורר אוויר בשילוב תמסורת שמכוונת לטובת הזינוק מהמקום ותאוצות הביניים, מושב נוח, מדרך רגליים שטוח, אפשרות התקנת סבל גדול, פתח תדלוק קדמי, פלסטיקה חזקה ולא בולטת ומרווח גחון המאפשר עלייה וירידה ממדרכות הם המפרט הנכון לקטנוע החלומות של כל שליח. תוסיפו לזה מידות חיצוניות קטנות יחסית המאפשרות להשתחל בקלות בתוך התנועה העירונית הצפופה, צריכת דלק נמוכה ומרווח טיפולים ארוך ומחיר נמוך ועכשיו הבנתם למה המובי הישן הצליח כל כך.

מבחן דרך: קימקו מובי 125S. אסף רחמים, ניר בן טובים
יש גם בלם דיסק מאחור, אבל אין ABS/ניר בן טובים, אסף רחמים

קרבורטור ובלם תוף? מי שלא הולך קדימה הולך אחורה

יותר מ-16 שנים המובי כמעט ולא השתנה, אך כאשר תקנות הזיהום הולכות ומחמירות והלקוחות מתחילים לחפש קטנוע קצת יותר מתקדם ומפנק, החליטו בקימקו לחדש את המובי, ועל הדרך להוסיף את האות S לשמו. בכדי לעמוד בתקן המחמיר יורו 4 כבר לא ניתן היה להשתמש במנוע עם קרבורטור ולכן השינוי העיקרי במנוע הוא המעבר למערכת הזרקת דלק. מערכת זו מספקת את כמות הדלק המינימלית הדרושה לפעולה התקינה של המנוע ולכן מקטינה את רמת הזיהום ויחד עם זה גם את צריכת הדלק. בנוסף לכך היא גם מקלה על תהליך ההתנעה עם מנוע קר וחם ומאפשרת פעולת מנוע חלקה גם עם מנוע קר.

אחת מנקודות החולשה של המובי הישן הייתה ללא ספק מערכת הבלימה שכללה בלם תוף מאחור. במובי S החדש מערכת הבלימה כוללת שני בלמי דיסק ובנוסף משיכה במנוף הבלם השמאלי, האחורי בדרך כלל, מפעילה גם את הקדמי. המערכת מאפשרת לרוכב לבלום בצורה הרבה יותר עוצמתית גם כאשר מפעילים רק את המנוף השמאלי וזה ללא ספק מאפשר תפעול פשוט ונוח יותר של מערכת הבלימה. ABS? המובי ממש עוד לא שם. נקודת חולשה נוספת של המובי הישן הייתה הבולם האחורי, שסבל מרכות ומחוסר שיכוך לאחר שימוש אגרסיבי תחת עומס כפי שרוב המובי חווים. במובי S החדש הותקן בולם אחורי נוסף ואת שניהם ניתן לכוון בחמישה מצבי עומס קפיץ שונים.

עוד באותו נושא

חדשות דו גלגלי: דגמים חדשים

לכתבה המלאה
מבחן דרך: קימקו מובי 125S. אסף רחמים, ניר בן טובים
לוח מחוונים דיגיטלי ושקע USB/ניר בן טובים, אסף רחמים

המובי הישן היה קטנוע מינמליסטי ביותר בכל הקשור לאבזור ולעיצוב. לעומתו המובי S מציע כבר לוח מחוונים דיגיטלי עם תאורת לד, שעון, שקע USB רגליות רוכב נשלפות ועיצוב הרבה יותר מוקפד ומודרני. בזכות העיצוב והאבזור של הקימקו מובי S החדש, הוא מתאים גם ללקוחות שמחפשים בקטנוע גם יותר מכלי רכב יעיל וזול.

שד עירוני

הדבר הראשון שמרגישים שמתיישבים על המובי S הוא שהמידות של הקטנוע קטנות יותר לעומת הדגם הישן והמושב נמוך יותר. הרוכב יושב במרכז הקטנוע על מושב ארוך ונוח ומאחור נשאר המון מקום להרכיב את הסבל הענק כפי שהיה נהוג על הדגם הישן. הזינוק מהמקום מרשים מאוד והשילוב של המנוע החדש עם מערכת תמסורות שמכוונת לתאוצות מעניקה ביצועים מעולים עד למהירויות של כ-75 קמ''ש. גולת הכותרת בסעיף הביצועים היא היכולת של הקטנוע להשתחל ביעילות במרווחים שקטנועים אחרים נעצרים בהם וכאשר התנועה קצת נפתחת ליהנות מהתאוצה המרשימה.

מבחן דרך: קימקו מובי 125S. אסף רחמים, ניר בן טובים
המידות קטנות ביחס לדור הקודם, זה עלול להפריע לרוכבים ארוכי רגליים/ניר בן טובים, אסף רחמים

פחות אהבתי שבמקרים רבים נאלצתי לפתוח את הברכיים לצדדים על מנת למנוע פגיעה של הכידון בהן בפניות הדוקות. בזכות הבולמים האחוריים החדשים הצלחתי גם להרכיב את הצלם מבלי להרגיש שהבולמים מגיעים לסוף וזה בהחלט שיפור של הנוחות והבטיחות לעומת הדגם הקודם. מערכת הבלימה מאוד יעילה ונוחה לשימוש ועד מהרה מצאתי את עצמי בולם רק עם יד אחת ומשקיע בכך הרבה פחות תשומת לב. עבור שליח שעסוק בעוד הרבה פעולות תוך כדי הרכיבה, זה בהחלט יתרון לא קטן. תא האחסון שמתחת למושב מספיק גם לקסדה מלאה במידה קטנה ובנוסף אליו יש תא אחסון בחלק הקדמי לטובת בקבוק מים ועוד דברים שלרוב כדאי שיהיו בהישג יד תוך כדי הרכיבה. וו תליה נשלף יחד עם מדרך הרגליים השטוח מאפשר חיבור של תיקים גדולים ושקיות בצורה נוחה ובטוחה.

מבחן דרך: קימקו מובי 125S. אסף רחמים, ניר בן טובים
מיגון קשיח לגחון, אין ספק, בקימקו יודעים איך לבנות קטנוע עירוני קשוח/ניר בן טובים, אסף רחמים

לאן נפל התפוח?

במקרה של המובי S החדש הוא עדיין נפל קרוב לעץ אבל הוא הרבה יותר טעים ויפה. מערכת ההזרקה, הבלמים החדשים והבולמים האחוריים המחוזקים מעלים את המובי S לרמת ביצועים ובטיחות הרבה יתר גבוהה מקודמו. העיצוב החדש יחד עם האבזור העשיר יותר לבטח ימשכו אליו רוכבים שלא עושים רק שליחויות ומחפשים משהו יעל מאוד, ויחד עם זה מעודן יותר ומפנק. המחיר של המובי S הוא 14,900 שקלים על הכביש שזה יותר מהדגם הקודם, אבל לאור כל החידושים והשם הטוב שהדגם הקודם יצר לעצמו לאורך כל השנים, אני בטוח שנזכה לראות גם השנה את המובי S ממשיך לככב בנתוני המכירות.

מבחן דרך: קימקו מובי 125S. אסף רחמים, ניר בן טובים
יש מקום לקסדה מלאה ועוד קצת/ניר בן טובים, אסף רחמים

על הצד הטכני: קימקו מובי 125S

מנוע:
סוג : חד צילינדר, 4 פעימות
נפח : 124.8 סמ"ק
התנעה : חשמלית
מערכת הצתה : אלקטרונית

שלדה:
סוג : צינורות פלדה
מתלה קדמי : טלסקופים קפיץ שיכוך שמן
מתלה אחורי : 2 בולמים קפיץ שיכוך שמן
בלם קדמי : דיסק
בלם אחורי : דיסק

מידות וקיבולת:
משקל : 114 ק''ג
מיכל דלק : 6 ליטרים

אורך : 1800 מ"מ
רוחב : 710 מ"מ
גובה : 1110 מ"מ
צמיג קדמי : 110/70-12
צמיג אחורי : 110/70-12

מחיר: 14,900 שקלים על הכביש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully