וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: נתיב פלוס מקבל ציון נכשל מינוס ולו בשל הסכנה הבטיחותית בו

יואב פולס

27.10.2019 / 7:30

האשמה בתאונה הקטלנית הבאה על כביש החוף תוטל על שר התחבורה סמוטריץ' ומנכל"ית המשרד קרן טרנר. ציפוף היתר של מכוניות ומשאיות כבדות בעלי פערי מהירויות וגודל הוא מתכון לאסון

נתיב פלוס מקבל ציון נכשל מינוס. יח"צ,
כלי רכב כבדים ואיטיים מוקפים במכוניות קטנות וכולם נלחמים על אותה פיסת אספלט/יח"צ

מהפכת 'נתיב פלוס' של משרד התחבורה יצאה לדרך. באתר משרד התחבורה הדברים מוצגים כפתרון קסום שכאילו יצאו משולחן התכנון של דרדסבא, אבל האמת היא שרק גרגמל היה יכול להמציא המצאה כל כך מסוכנת, ולכן כבוד שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' ומנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר - הדם של ההרוגים שעוד יגיעו מהנתיב של משרד התחבורה על הידיים שלכם. ממש ככה, עם טביעות האצבע של שניכם.

אני אסביר,

נתיבים יעודיים לרכב עם מספר נוסעים אינם המצאה חדשה. בעולם מתכננים כאלה נתיבים והם מבורכים. בעולם מתוקן, איפה שיש תחבורה ציבורית מתקדמת וראויה, אדם שגר בפאתי המטרופולין מגיע לעבודתו בתחבורה ציבורית זמינה יעילה ונוחה. אבל בישראל, משרד התחבורה לאורך עשרות שנים, מקדם את התחבורה הציבורית בעצלתיים, וכך מר ישראלי שגר בנתניה ועובד בת"א נאלץ לנסוע ברכבו לעבודה.

בישראל גם סללו למר ישראלי נתיבים בהם יכל לנסוע עם פקקים או בלי - ללא בעיה וללא סיכון מיותר. מר ישראלי ידע שכשהוא נוסע בכביש, בנתיב הימני, האיטי ביותר, ינועו לרוב כלי רכב איטיים, לרבות כלי רכב מסחריים כמו משאיות, מערבלי בטון ועוד.

עכשיו, מגיע משרד התחבורה ומפקיע מהציבור נתיב בו השתמש, לטובת כלי רכב עם מספר נוסעים. זה אומר שחלק גדול מכלי הרכב שהיו עד עתה על הכביש, במקום להשתמש בשלושה נתיבים, משתמשים בשני נתיבים. באותם שני נתיבים יש בדיוק עוד 50% תנועה. עניין של מתמטיקה. חלק קטן מהמכוניות אכן עוברות לנתיב השיתופי וזהו.

נתיב פלוס מקבל ציון נכשל מינוס. יח"צ,
נתיב פלוס מקבל ציון נכשל מינוס/יח"צ

הבעיה פחות רלוונטית לזמן העומסים בהם כלל התנועה זוחלת באיטיות, אלא לשאר הזמן, בו התנועה זורמת במהירות שוטפת. אז, אותן משאיות שנסעו לאיטן בנתיב השלישי, אותו נתיב שכעת הופקע לטובת המיזם, עכשיו נוסעות לאיטן באמצע הכביש המהיר. במהירות של 70 או 90 או 100 קמ"ש. לוקח להן זמן להאיץ, לוקח להן זמן לבלום, ומהירות הנסיעה שלהן איטית בעשרות קמ"ש ממהירות הנסיעה של המכוניות בנתיב השמאלי, או בנתיב שהופקע.

לפני מספר ימים נסעתי בכביש החוף, בהתחלה לא הבנתי למה משאית 'פול טריילר' מזדחלת באמצע הכביש. עקפתי אותה כשבנינו מפרידים לא ממש הרבה סנטימטרים, והרבה פחות מרווח בטחון ממה שהייתי רוצה.

ככה נראית סכנת נפשות. משאית גדולה נוסעת לאיטה באמצע כביש מהיר, ונעקפת במהירות על ידי מכוניות פרטיות משמאל ומימין. לצערי, זה רק עניין של זמן עד התאונה הקטלנית במתווה שכזה. אח"כ יהיו הפקות לקחים, האשמת 'הגורם האנושי' ועוד. רק הפקידים במשרד התחבורה לא ייפגעו. אותם אלו שמחויבים לספק לנו תשתיות ראויות, מעלו בתפקידם, ומעלו באמון שלנו. בגללכם ניהרג.

לא בצלאל סמוטריץ ולא קרן טרנר ייפגעו בתאונה הזו. אנחנו ניפגע. אתם, אני, הילדים שלנו, האחים שלנו, החברים שלנו. לשרלטנים במשרד התחבורה זה לא יפריע. אולי קצת לסטטיסטיקות שלהם.

ואם אתם קוראים בין השורות שאני עצבני - אתם צודקים. בגלל שרלטנות של פקידים אזרחים ישלמו בחייהם.

עוד טורים ומאמרים של יואב פולס בבלוג קאר-פד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully