וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צבע אדום" בנהיגה: 5 טיפים מצילי חיים

13.11.2019 / 7:42

הסרטון של נפילת רקטה בצומת שתולים אתמול הציף שאלות רבות בנוגע להתנהגות בזמן אזעקת צבע אדום בשהייה ברכב. אלו 5 דברים שיכולים להציל את החיים שלכם

פגיעת רקטה בצומת שתולים 2019/עריכה: אסף דרורי

הסבב הנוכחי של חילופי מהלומות בין עזה לישראל, תפס בבוקר את תושבי המרכז אתמול ברגע של שגרה, עם רבבות נהגים שכבר עמדו בפקקים או יצאו לדרכם כאשר הועברו ההנחיות שלא להגיע למקומות עבודה בגוש דן שאינם חיוניים.

הסיטואציה של אזעקת צבע אדום בעת נהיגה, קיבלה המחשה מדויקת להפליא בסרטון שהופץ אתמול ובו חצי שניה הפרידה בין פגיעה של רקטה במכוניות החולפות בצומת שתולים. ריכזנו לכם 5 טיפים שיכולים ברגע האמת להציל את החיים שלכם.

1. מודעות

מודעות לסביבה שלנו נכונה וחשובה בכל נהיגה, בעת מתיחות בטחונית היא חשובה שבעתיים. האם אנחנו נכנסים לאיזור מטווח? מהם זמני ההתרעה העומדים לרשותי בטווח זה? זה נשמע כללי, אבל עצם העובדה שהנהג או הנהגת מודעים לכך שמשהו יכול להשתבש - משמעותו - קיצור אדיר של זמן התגובה ורגע הבלבול והבהלה לשמע האזעקה.

מכונית ועליה סימני רסיסים ליד הבית בו פגעה רקטה בשדרות, 1 בנובמבר 2019. שי מכלוף
מכונית עם פגיעת רסיסים/שי מכלוף

2. לפתוח אוזניים

התרעת הצבע האדום נשמעת באיזורים המדויקים בהם יש סבירות גבוהה לפגיעת רקטה. גם אם נדמה לכם שהיא מגיעה מאחורה, או מהצד ואפשר להמשיך לנסוע - תשכחו מזה, אם אתם שומעים אותה אתם כנראה בטווח המסוכן.

עוד נקודה בנושא האוזניים, פתחו חלונות, תנמיכו את עוצמת השמע ברדיו ושימו לב להתרעות כדי שתוכלו לשמוע אותן.

3. חפשו מחסה

ממש כמו שאתם סורקים את הכביש בזמן נהיגה, הפעם אתם צריכים להוסיף לזה עוד "קומה", כמו בפתיחת ציר על גדר המערכת, גם בנהיגה שלכם במיוחד לקראת עצירה באדום או פקק תנועה - חפשו את המקום שיכול להוות את המחסה הטוב ביותר.

זו יכולה להיות כמובן מיגונית, בטונדות לצד הדרך, תעלה מעבר לשוליים וגם היצמדות למעקה ההפרדה מהבטון יכולה לספק מחסה מצוין. במידה ואלו לא זמינים, הדבר הטוב ביותר שאתם יכולים לעשות זה לעצור במקום בטוח בשוליים, בו אינכם מסכנים את עצמכם או אחרים, לשכב על הכביש, פנים כלפי מטה וידיים מסוככות על הראש.

תשכחו מלהתחבא במכונית, הרסיסים של הרקטה יחוררו את המכונית שלכם כמו גבינה צהובה.

כביש 34 נסגר בין יד מרדכי לשדרות, 5 במאי 2019. ראובן קסטרו
הישמעו להנחיות המשטרה/ראובן קסטרו

4. הישמעו להוראות המשטרה וכוחות הבטחון

אני יודע שאתם בקבוצת הווטסאפ של כוכבי, אייזנקוט, דן שומרון ומשה וחצי - החבר שיש לו אח שדוד של שכן שלו היה מש"ק חינוך ב-8200 מספר לכם הכל ואתם יודעים איפה יש צבע אדום עוד לפני שהרקטה משוגרת. יופי, עכשיו צאו מהסרט - אתם לא יודעים כלום ומה שאתם יודעים לא רלוונטי.

כאשר המשטרה, פיקוד העורף או הצבא סוגרים ציר, צומת, שביל או שטח, אתם לא מתחילים לנהל מו"מ ומראים לו את הפוש מ"וואלה!" שאומר שהכל בסדר. אתם אומרים "תודה, כל הכבוד", רצוי להשאיר להם חטיף, בקבוק שתייה קלה או כל דבר אחר.

הראיה שלהם כוללת, מתכללת ורחבה הרבה יותר משלכם, הם לא תמיד צודקים, אבל תמיד צריך להקשיב להם.

5. עזבו את הווטסאפ!

אם ביום-יום, אנחנו מופצצים בהודעות בלי סוף ונאבקים קשות בדחף לראות מה בסוף קרה עם הבחור שמרים גלגל עם הטרקטור (הוא נוחת ושובר את הציר הקדמי והחבר שלו צועק "פיזדץ!") - זה ברגיל.

בתקופת ההסלמה הדחף לשתף בכל סרטון, תמונה, ממים, חידודים וחדשות מתפרצות, נכונות או לא נכונות הופך למכת מדינה נוראית בכל סבב הסלמה. טבעי, מוכר, מובן, מטופש - הכל בסדר.

אבל יש מקום אחד שבו ההפצצות האלו ממש בעייתיות - בכביש. אם אתם לא יכולים להשתיק את הקבוצות האלו, תעבירו את הטלפון לשקט, שימו אותו בצד. יש לכם גם ככה הרבה על הראש, יש לכם להתעסק בכל הדברים שפירטנו למעלה, הדבר האחרון שאתם צריכים זה הסרטון של הטרקטור - פיזדץ!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully