וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תמנעו מהשמשה הקדמית שלכם להתכסות באדים בימים קרים

15.12.2019 / 0:03

מנקים עם השרוול? פותחים את המזגן על קור מקפיא? הגיע הזמן ללמוד איך עושים את זה נכון: כך תפשירו את האדים המכסים את השמשה הקדמית שלכם במהירות ויעילות

כך תמנעו מהשמשה הקדמית שלכם להתכסות באדים בימים קרים/TIK TOK

בסרטון: אם ממש קר ואף קפוא - זהו טריק להפשרת שכבת קרח שהצטברה על השמשה קדמית של המכונית - מלאו שקית ניילון במים חמים והעבירו אותה על השמשה, הקרח יימס מייד. אמנם הפעמים בהם ניתקל בישראל בשכבת קרח רצינית על השמשות הן לא רבות, אבל זה עשוי לקרות (מה גם שחלק גדול מאיתנו נוהג ברכב גם ברחבי העולם המושלג ובלי כלי ייעודי להסרה של קרח מהשמשות הן עלולות להישרט אם משתמשים בחפצים לא מתאימים. כאן לא צריך שום דבר כזה, רק שקית ומים חמים).

seperator

אז מה עושים עם האדים?

החורף רשמית חזר לחיינו ועמו גם אחת מהבעיות שהכי מטרידות נהגים: בימים של קור רב כפור אדים מכסים את השמשה הקדמית. הם נוצרים תוך כדי נסיעה, פוגמים בראות של הנהגים ועלולים להיות מאוד מסוכנים. בעוד הבעיה היא קבועה, הפתרון שלה משתנה מנהג לנהג. יש נהגים שממהרים לנקות את השמשה בשרוול שלהם, יש כאלה שפותחים קירור מקפיא, אחרים מדליקים דווקא חימום ורובנו פותחים חלונות כל כמה דקות ומאפשרים לעצמו לקפוא ולהירטב רק כדי שנוכל לראות לאן אנחנו נוסעים.

בחברת ביטוח הרכב RAC החליטו לעזור לנהגים לגלות מהי הדרך הנכונה להיפטר מהאדים המכסים את השמשה הקדמית - ומתברר שכל התשובות נכונות, כמעט. ב-RAC מסבירים שמדובר באדי מים באטמוספרה הנוצרים כשגופנו ונשימותינו מחממים את האוויר בתא הנוסעים ומגבירים את הלחות ברכב. כשהלחות באה במגע עם השמשה הקדמית, היא מתקררת, מתעבה ויוצרת "ערפל". מבחינה חוקית, אסור לכם לנסוע כששדה הראייה שלכם משובש, אז לא רק שמדובר בפתרון הכרחי - הוא גם מחייב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לחסוך ביקור במוסך: התקלות שאתם יכולים לתקן בעלות נמוכה

בשיתוף B144
שמשת רכב מכוסה אדים. ShutterStock
כך תסירו את האדים מהשמשה שלכם/ShutterStock

הפתרון הוא כזה:

1. ראשית, פיתחו את המיזוג על קור ולאט לאט העלו את הטמפרטורות. ההדרגתיות נועדה לסייע לאוויר להתייבש במקום שהרכב יתמלא באוויר חם ורטוב. שימו לב שאתם מכוונים את החימום לכיוון השמשה הקדמית.

2. הפעילו את מצב האייר קונדישן (A/C) כדי לשמור על אטמוספירה יבשה ברכב. החימום שפתחתם אמנם ייבש את הזכוכית, אך אז האוויר יתקרר ושוב היא תתמלא באדים. לכן וודאו שה-A/C שלכם פתוח ושומר על האוויר יבש.

3. חלונות - רק במקרה שה-A/C שלכם לא עובד, אתם מוזמנים לפתוח חלונות. זה יעזור מכיוון שהאוויר היבש והקר מבחוץ יפחית את כמות אדי המים ברכב.

4. אם יש לכם כפתור בקרה על הטמפרטורה ברכב (תמצאו כזה ברכבים חדשים) - היעזרו בו.

5. טיפ שימושי נוסף - נקו את השמשה בקצף גילוח. שמשה שעבר ניקיון שכזה תצבור פחות לחות. שימו לב שתצטרכו לחזור על הניקוי מפעם לפעם.

זה פחות יעזור:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully