וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: מיצובישי ASX

11.12.2019 / 9:00

מיצובישי ASX זכה סוף סוף, למתיחת פנים משמעותית - העיצוב המחודש עדכני ונוצץ, המנוע ותיבת ההילוכים שופרו קמעא ומחיר הכניסה אטרקטיבי למדי, החל מ-136,000 שקלים. האם זה מספיק כדי להתחרות בים הג'יפונים שמסביב?

מבחן דרך: מיצובישי ASX המחודש. רמי גלבוע, רמי גלבוע
חזות אגרסיבית בהשפעת האאוטלנדר המצליח/רמי גלבוע, רמי גלבוע

היו שנים בהן שלטה מיצובישי בשוק הרכב הישראלי, אך לא עוד; המשפחתיות הקלאסיות נעלמו מהקטלוג, מפאג'רו נפרדנו בדמעות, והיצע מכוניות הכביש הצטמצם לאטראז' וספייס סטאר הבסיסיות. טרייטון עומד לקבל ריענון מסיבי אבל הוא לא מעניין את הלקוחות העירוניים, נשמת המכירות של כל יבואן רכב.

המזור למכירות מיצובישי נמצא בגלריית הקרוסאוברים המרשימה שהיא מציעה כיום; עם הצגת ASX יכולה מיצובישי להציע קרוסאובר בכל מחיר, החל ב-136,000 שקלים ל-ASX 'אינטנס', דרך אקליפס-קרוס, ועד 200,000 שקלים ל-אאוטלנדר 4X4. טענת המכירות אותה חזרתי ושמעתי באולם התצוגה הייתה: "נותנים לך ג'יפון משפחתי במחיר של קורולה או אוקטביה, לא תיקח?". אז לקחנו למבחן את ASX ברמת גימור פרימיום, 148,000 שקלים, ויצאנו לבדוק מה חדש מאחורי החזית הנוצצת.

מבחן דרך: מיצובישי ASX המחודש. רמי גלבוע, רמי גלבוע
צללית הצד מסגירה את גילו המתקדם של ה-ASX. אבל הוא עדיין נראה קרבי/רמי גלבוע, רמי גלבוע

מצא את ההבדלים

ה-ASX נולד ב-2009 אבל מתיחת הפנים מצליחה לטשטש את גילו המתקדם, במידה לא רעה. פרופורציות המרכב לא השתנו אבל בהשוואה של 'זה מול זה', ניתן לראות כי החרטום הפך להיות רבוע ומוצק יותר, עליו הולבשה החותמת המשפחתית של קישוטי כרום כוחניים בסגנון האאוטלנדר. המראה הנזיל-בולבוסי של הדגם הקודם חודד והוקצן, מעניק ל-ASX חזות רעננה ובולטת. העיצוב קצת צעקני מדי לטעמי, אבל הוא ייקסום ללקוחות רבים - בוודאי עם גג גבוה יחסית, המשוייך מיידית לקטגוריית רכבי הפנאי הנחשקים.

עוד בוואלה!

מיצובישי ASX המעודכן בישראל: החל מ-136 אלף שקלים

לכתבה המלאה
מבחן דרך: מיצובישי ASX המחודש. רמי גלבוע, רמי גלבוע
הישבן מגולף ועדכני, לא עתיר אישיות/רמי גלבוע, רמי גלבוע

אני מתקשה לבלוע את פנסי הערפל הרבועים בחזית, מכלול LED הכולל ארבע 'קוביות שוקולד' בוהקות - יש פה הגזמה קלה, והמראה הרבוע אינו משתלב עם שפע הקווים המלוכסנים השולטים בחזית. הייתי מוותר גם על כונס האוויר המדומה בצורת משולש שחור, הנעוץ בדופן; הוא אינו תורם במאום לעיצובו של ה-ASX. ישבן ה-ASX הוקשח והוגבה, כולל יחידות תאורה נאות וכונסי (או שמא יותר נכון מפלטי?) אוויר שחורים. מאחור הוא נראה בסדר גמור, עדיף פי כמה על הקימורים של הדגם היוצא. בסיס גלגלים גדול יחסית מציב את גלגלי ה-ASX בפינות הרכב, מחזק את הופעתו הקרבית עם חישוקי 18 אינץ' וצמיגים בחתך 55.

מבחן דרך: מיצובישי ASX המחודש. רמי גלבוע, רמי גלבוע
לא התאהבתי בפנסי הערפל הרבועים, ובכונס האוויר המשולש. חישוקי ה-18 אינץ' נאים/רמי גלבוע, רמי גלבוע

חדר המשפחה

ניתן להגדיר את מיצובישי ASX כקרוסאובר 'קומפקטי' מכיוון שהוא קצר בכתריסר סנטימטרים ממתחרים משפחתיים מקוריאה, למשל. אבל באופן מפתיע, ה-ASX מציע בסיס גלגלים זהה לזה של יונדאי טוסון, 267 סנטימטרים הצופנים הבטחה למרחב פנים גדול. בסיס הגלגלים אמנם נותן מרווח ברכיים גדול מלפנים ומאחור, בסדר גודל של קרוסאובר משפחתי קלאסי. הישיבה גבוהה יחסית והמושבים נוחים למדי, אם כי לא ארגונומיים. דגם 'פרימיום' משלב ריפוד דמוי עור ובד שחור, עם תפרים אדומים נאים לעין. תא המטען אינו גדול במיוחד, 393 ליטרים (עד 1,193 בקיפול המושבים האחוריים).

מבחן דרך: מיצובישי ASX המחודש. רמי גלבוע, רמי גלבוע
לוח המחוונים בסיסי למראה, אבל הוא עמיד ומאובזר בעושר. מושבי הכאילו-עור נעימים/רמי גלבוע, רמי גלבוע

למרות המידות הפנימיות המספקות, אין כאן תחושה של ישיבה ברכב מודרני; לוח המחוונים וחומרי הדיפון לא מרשימים ביחס למה שמוצע היום אצל המתחרים, הפרופורציה בין גובה המושבים והחלונות, קצת מוזרה. את הפיצוי לתחושה לא-הכי-עדכנית הזו תקבלו במחלקת האיבזור. יש מפתח חכם, מערכת מולטימדיה 8-אינץ' המקבלת פקודות קוליות בעברית, מערכת צליל איכותית וקישוריות גבוהה, בקרת אקלים, מושבים קדמיים מחוממים, גג שמש פנורמי והרבה יותר חשוב, שבע כריות אוויר. אינך מרגיש ש'גזלו אותך' ובסופו של דבר, עבור הרבה נהגים, האיבזור חשוב לא פחות מהביצועים המוטוריים.

מבחן דרך: מיצובישי ASX המחודש. רמי גלבוע, רמי גלבוע
המנוע האטמוספרי אינו חלש, אבל הוא חייב לחפש את הסוסים במעלה הסל"ד/רמי גלבוע, רמי גלבוע

שיפורים מינימליים במחלקת המינוע

מיצובישי שומרת את מנועי הטורבו העדכניים לאקליפס קרוס, וב-ASX תקבל גרסה משופרת קמעא למנוע 2.0 ליטר האטמוספרי; בחרטום ה-ASX הוא מייצר 150 כ"ס, המתייצבים לעבודה רק בסל"ד גבוה של 6,000. המומנט מסתפק ב-19.9 קג"מ המגיעים גם הם מאוחר מאוד, 4,200 סל"ד. בעולם של מנועי טורבו עתירי מומנט אלו נתונים בינוניים למדי, והם מתקשים להניע את ה-ASX בקצב גבוה. סע איתו ברגוע ויהיה לך נעים, עם תיבת הילוכים רציפה שאינה מטרידה יותר מדי.

מבחן דרך: מיצובישי ASX המחודש. רמי גלבוע, רמי גלבוע
מבחן דרך: מיצובישי ASX המחודש/רמי גלבוע, רמי גלבוע

נסה לשגר את ה-ASX לנהיגה מהירה או לעקוף במעלה תלול, והעולם ייתהפך עלייך - מחט הסל"ד תשתכן ב-5,000 ומעלה, מחט הדציבלים תמריא גם היא למחוזות צורמניים, ה-ASX אינו אוהב נהיגה מאתגרת - אבל כך גם רוב לקוחותיו, שירגישו את מגבלות הכוח בעיקר בזמן עקיפות מאתגרות. ברמת הקוריוז נציין 'לחימת הגה' חריפה בתאוצות חזקות מעמידה, תופעה שכבר חשבנו כי נעלמה מן העולם. לשיוט משפחתי רגוע, המנוע-גיר מקבלים ציון "מספיק". היצרן טוען לשיפור של כ-13% בתצרוכת הדלק, נתון הגיוני בעינינו. מחוץ לעיר ובנהיגה רגועה היה קל מאוד להוציא מה-ASX 12-14 קילומטרים לליטר, לגמרי לא רע עבור קרוסאובר משפחתי.

מפרט הבטיחות של ASX מרשים, אבל לא מושלם במונחים של 2019; יש בלימה אוטונומית עד 80 קמ"ש, אבל אין שמירת נתיב אקטיבית. תקבל התרעה על סטייה מנתיב, תנועה אחורית חוצה, וזיהוי רכב בשטח מת.

מבחן דרך: מיצובישי ASX המחודש. רמי גלבוע, רמי גלבוע
מבחן דרך: מיצובישי ASX המחודש/רמי גלבוע, רמי גלבוע

נוחות והתנהגות

הייתי שמח לארח על הסיפון את איש המכירות שאמר לי: "נותנים לך ג'יפון משפחתי במחיר של קורולה או אוקטביה, לא תיקח"?... אז זהו, שבאולם התצוגה או בכביש 6, יש לקרוסאוברים סיכוי מסויים להתחרות במכוניות כביש טובות, אבל מהר מאוד מזדקרות המגבלות המובנות של כל הקרוסאוברים. מתלי ה-ASX נוקשים גם ביחס לקרוסאוברים מתחרים, רעשי צמיגים ורוח חודרים אל תא הנוסעים; יש לשער כי חלק מהתחושה נובע מגילה המתקדם של הפלטפורמה הבסיסית. אם אתה מחפש עידון, נוחות וביצועים דינמיים - לך לאגף המשפחתיות, בכיוון ההפוך למגמת השוק בשנים האחרונות.

כוכב מתחדש

לקח למיצובישי הרבה זמן כדי לרענן את ה-ASX, אבל התוצאה משביעת רצון. ASX אינו קרוסאובר חדשני, מלהיב או מעורר אמוציות, אך הוא מעניק את המידות והפוזה הנכספות, במחיר פתיחה אטרקטיבי למדי. ASX מאובזר ומגומר היטב ויש לו את רוב מערכות הבטיחות, אם כי לא את כולן. עבור לקוחות שאינם מדקדקים בענייני עידון וקדמה טכנולוגית, ASX הוא מדרגה נגישה ואטרקטיבית, אמצע הדרך בין משפחתית אפרורית לבין מועדון הקרוסאוברים הגדולים.

מבחן דרך: מיצובישי ASX המחודש. רמי גלבוע, רמי גלבוע
מבחן דרך: מיצובישי ASX המחודש/רמי גלבוע, רמי גלבוע

על הצד הטכני: מיצובישי ASX פרימיום

מנוע: בנזין אטמוספרי 2.0 ליטר, 1,998 סמ"ק
הספק/סל"ד (כ"ס): 150/6,000
מומנט/סל"ד (קג"מ): 19.9/4,200
תיבת הילוכים: אוטומטית רציפה
הנעה: קדמית

אורך (ס"מ): 436.5
רוחב (ס"מ): 181.0
גובה (ס"מ): 164.0
בסיס גלגלים (ס"מ): 267.0
מרווח גחון (ס"מ): 19
צמיגים: 225/55R18
משקל עצמי (ק"ג): 1,405
נפח תא המטען (ליטרים): 393 / 1,193

מתחרים:
טויוטה C-HR, קיה נירו

מחיר: 147,900 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully