וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמירת מרחק: תשכחו כל מה שלימדו אתכם

17.12.2019 / 11:25

אז נכון שגם אתכם לימדו לספור 21, 22 ולפי זה להעריך אם אתם שומרים נכון מרחק? אז זהו, שזו ממש לא שמירת מרחק נכונה. וגם, למה אנחנו כל כך שונאים לשמור מרחק ולמה זו שטות מוחלטת

טיפ לדרך: שמירת מרחק/עריכה: ניר חן

שמירת מרחק, מה הדבר הראשון שעולה לכם לראש? נכון, לספור 21, 22 מהרכב שלפנינו ואם הספקנו לספור - אנחנו שומרים מרחק נכון.

אז זהו, שזה לא נכון, או ליתר דיוק לא נכון לגמרי. אתם מבינים העניין הזה של 21, 22 הוא לא המרחק האידיאלי שצריך לשמור, זה המינימום ההכרחי על מנת שונכל להגיב בזמן במקרה שהנהג לפנינו בולם. זאת אומרת במילים אחרות שפחות מזה - זה מסוכן.

בדיוק באותו אופן שבעיר, המהירות המירבית המותרת היא עד 50 קמ"ש. זה ממש לא אומר שמותר ואפשר לנסוע בעיר כל הזמן על 50 קמ"ש - המהירות שלנו חייבת להתאים לתנאי הדרך - כך בדיוק עם שמירת מרחק.

מכיוון שאם אני משוחח בטלפון תוך כדי נהיגה, זמן התגובה שלי הוא כבר שונה ולכן אני צריך לשמור יותר מרחק. אם יורד גשם תוך כדי? אני אקח עוד שנייה ואם כל זה קורה בלילה? עוד שנייה מתווספת. כך שאותה שיטה של 21, 22 - בכלל לא רלוונטית, היא אפילו לא המינימום במקרה הזה.

אבל אז יש בעיה...

שמירת מרחק. יח"צ,
אנחנו ממש לא אוהבים לשמור מרחק, יש לזה סיבה - היא ממש מטופשת/יח"צ

"אבל הוא יידחף לי"

הבעיה הכי גדולה שלנו עם שמירת מרחק, או ככה אנחנו לפחות מספרים לעצמנו היא שאם אני אשמור מרחק כמו שצריך מהרכב שלפני - מישהו יידחף לשם. אז אני רוצה שנפרק את הסיפור הזה רגע.

ניקח שעה נסיעה, שעה נסיעה שכוללת כביש עירוני ובין עירוני, בפקקים וללא פקקים. במשך השעה הזו אנחנו נקפיד לשמור מרחק נכון כל הזמן. להערכתם, כמה אנשים הולכים להידחף שם? 20? 30? 40? מה אתם אומרים על 60?

נניח שנדחפים 60, ומכל אחד אנחנו שומרים מרחק של שתי שניות. 60 נדחפים כפול 2 שניות הן 120 שניות שהן 2 דקות בדיוק. 2 דקות, זה הכל - זה כל מה שנפסיד על שעה נסיעה. ואפשר להירגע, לא נדחפים 60 אנשים, לא נדחפים גם חצי מזה, אולי 10 נהגים וזה ממש ממש בלחץ.

אז זמן אנחנו בטח לא מפסידים בשמירת מרחק, אבל זה העצבים, התחושה שמישהו מנצל את זה, אבל עכשיו תשאלו את עצמכם באמת - האם הוא באמת שווה את זה? האם רק כדי למנוע ממנו להידחף אנחנו הולכים לא לשמור מרחק, לנהוג מתוחים יותר, לבזבז אנרגיה ובשביל מה? כלום!

אנחנו ורק אנחנו קובעים את רמת הסיכון שאנחנו לוקחים, לא המטומטמים מסביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully