וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם האופנוע הפרטי לאירופה. חלק א'

טל רייר

20.12.2019 / 15:31

טיול אופנוע באירופה הוא חוויה שרוכבים רבים חולמים עליה. אבל מה לגבי הגשמת החלום עם האופנוע הפרטי שלכם? האם זה אפשרי, שווה, הגיוני? ואיך לעזאזל עושים את זה? מיד ננסה לענות על כל השאלות האלה ועוד

עם האופנוע לאירופה. טל רייר, קינן כהן
החלום של לטייל עם האופנוע הפרטי באירופה בהחלט ניתן להגשמה, אם עושים את זה נכון/קינן כהן, טל רייר

אני לא מכיר אופנוען אחד שלא רובץ במוחו החלום בו הוא (או היא) לוקחים את הבייבי הדו גלגלי הפרטי שלהם למסע אל האופק והלא נודע. הרעיון של לדפוק תמונה מושלמת עם האופנוע בעל לוחית הרישוי הישראלית על רקע אתר תיירות אירופי (או בכל יבשת אחרת) מוכר מקננת במוחו של כמעט כל אופנוען רציני.

גם עלי לא פסח השיגעון, וכך מצאתי את עצמי מייצא את אופנועי האהוב אל היבשת הקלאסית. בכתבת מדריך בת שני חלקים ננסה לשפוך קצת אור על הנקודות הרלוונטיות ביותר לעניין.

האם זה "שווה"?

כולנו אנשים עסוקים, וכישראלים - שאלת "מיליון הדולר" מסתכמת ב-"האם שווה"? ובכן, כל עוד הדיון הוא על ההיבט הכלכלי של העניין התשובה תהיה, "תלוי", עם נטייה חזקה לכיוון ה"לא". תלוי בעיקר ביעד הטיול, ומשך הזמן המתוכנן לשהייה. אם תכננתם טיול מעגלי קליל בן מספר ימים מאחת מערי הבירה האירופיות, התשובה חד משמעית - לא, זה לא שווה. כמות ההתעסקות (נפרט בהמשך) מעוררת חלחלה, וכלכלית זה פשוט לא שווה. עד כמה לא שווה?

נכון לרגעי כתיבת מילים אלו, קיים קו מעבורת פעיל אחד ויחיד ממדינת ישראל לאירופה שבאמצעותו ניתן לשלוח את הכלי מבלי שתצטרכו לארוז אותו במכולה. קו יחיד = מונופול. ומכאן הדרך אל המחיר השערורייתי קצרה. השטת האופנוע הלוך וחזור (כולל מסי נמל) תעלה לכם כ-1000 יורו. הרוכב אגב, ייצטרך לטוס בנפרד.

עם האופנוע לאירופה. טל רייר, קינן כהן
עם האופנוע לאירופה/קינן כהן, טל רייר

ענייני ביטוח ובירוקרטיה

בכדי לרכב על האופנוע שלכם באירופה תצטרכו לרכוש ביטוח Green Card (סוג של ביטוח חובה). העלות - כמה מאות יורו, תלוי באורך התקופה, גילכם, ניסיונכם, ועוד אי אלו פרטים. בד"כ זה לא יעלה מעל 400-500 אירו לחצי שנה.

ביטוח מקיף? שכחו מזה, ביטוח מקיף לא ניתן לרכישה (למעט אופציה אחת מפוקפקת משהו ויקרה להחריד), וזה הישראלי אינו תקף מחוץ לגבולות המדינה.
ניתן לסכם את עלות ההשטה עד כה לסך של כ-1,400-1,500 יורו, תלוי באורך התקופה. זאת לפני עלויות הבלאי והאחזקה שתצטרכו במהלך הטיול (עלות שעת העבודה באירופה יקרה משמעותית מהמחירים הנהוגים בישראל).

בהנחה ששכירת אופנוע רציני תעלה לכם כ-130-180 יורו ליום (כן, יש לפעמים מציאות כאלה ואחרות), אבל חשוב לקרוא את האותיות הקטנות, למשל: בן כמה האופנוע והדגם המדויק, כמה ק"מ עשה, איפה נמצא (האם קרוב לאזור הטיול), כמה ק"מ כלול בעסקה, מה העלות של ק"מ נוסף, אילו ביטוחים ומה תנאי האיסוף וההחזרה. כל אלו משתנים שיכולים להפוך את הקערה על פיה. יוצא שבסכום זה ניתן לשכור אופנוע גדול, חדיש, ומאובזר, למשך כ 8-10 ימים ואפילו יותר.

עם האופנוע לאירופה. טל רייר, קינן כהן
גם בטבילה מרעננת חשוב לחבוש קסדה!/קינן כהן, טל רייר

אז לוותר על הרעיון?

אם אתם עדיין איתנו, ולא עבר לכם הג'וק - חשוב לזכור נקודה מהותית נוספת: מדובר על השטה עד הנקודה הדרומית ביותר במזרח יוון, השוכנת כ-50 ק"מ דרום מזרחית לאתונה ושמה לאבריו (Lavrios). היה ורציתם להגיע למרכז היבשת, למשל אל האלפים או הדולומיטים, או "חלילה" רכס הפירנאים בספרד - תצטרכו לעשות דרך ארוכה (ויקרה) למדי - גם בהלוך וגם בחזור. את הדרך ניתן לעשות בשני אופנים:
א. סיבוב רכוב וארוך (של כ-2,000 ק"מ) דרך מדינות הבלקן (לא עניין של מה בכך, גם בטיחותית וגם בירוקרטית).
ב. לחצות את יוון (מערבה), לתפוס מעבורת לאיטליה, ומשם להמשיך ברכיבה הלאה.

עם האופנוע לאירופה. טל רייר, קינן כהן
עם האופנוע לאירופה/קינן כהן, טל רייר

לא באמת משנה איזו מהדרכים תבחרו, העלויות של ה"מבצע" יטפסו מעלה באופן מעורר פליאה.

מתי זה כן הגיוני ורלוונטי? מבחינה כלכלית, השטת האופנוע הפרטי שלכם מהארץ תהיה מוצדקת בתנאי שאתם מתכננים להשתמש בו בחו"ל לפחות כ-7-8 שבועות. לא כולל הזמן הנדרש להעברה ליעד וחזרה. רלוונטי למסעות ארוכים וחד פעמיים. לטיול חוויתי של שבוע שבועיים - פשוט לא.

סיבה מוצדקת נוספת לחציית ה"ויה דולורוזה" של הוצאת האופנוע הפרטי לחו"ל היא החלום הקצת מוזר ההוא על התמונה שדיברנו עליו אי שם בהתחלה, עם הבייבי הדו גלגלי הפרטי שלכם, זה עם לוחית הרישוי הצהובה וסמל ה IL, על רקע אתר התיירות החביב עליכם. כי לחלומות, כידוע, אין מחיר.

אז אחרי שהבנו אם התשובה לשאלה הראשונה היא "כן" או "לא", בחלק השני נסקור את סדר הפעולות של היציאה עם הכלי שלכם לאירופה.

גילוי נאות: הכותב הינו מנכ"ל ובעלים של חברת EuroMotoTours.co.il העוסקת בארגון והובלת טיולים רכובים למגוון יעדים באירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully