וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטנועי אסקול: 6 אגורות לק"מ

9.1.2020 / 18:45

מותג אסקול האיטלקי החל בשיווק קטנועים חשמליים בישראל. טווח הנסיעה עומד על 96 ק"מ, כשהמחיר נע בין 16,900 ל-17,900 שקלים, במרכז קטגוריית ה-125 סמ"ק

קטנועי אסקול החשמליים בישראל. יח"צ,
לשוק הפרטי, המוסדי והרכיבה השיתופית/יח"צ

העתיד הוא חשמלי, זה כבר ברור, ואתמול (יום ד') התקדמנו צעד נוסף. קבוצת HM מוטורס, השיקה את מותג הקטנועים החשמלי האיטלקי אסקול (Askoll) שפונה לכל התחומים: לשוק המוסדי, ללקוחות פרטיים ולשוק הכלים השיתופיים. בכך קבוצת HM מוטורס מרחיבה את פעילותה בשוק הדו-גלגלי שכבר כוללת את ייבוא אופנועי השטח של שרקו, אופנועי הספורט האקזוטיים של MV אגוסטה, הקטנועים החשמליים של e-max ומותגים נוספים. לדברי הנהלת החברה בחודשים הקרובים הם יחלו בשיווק מותג נוסף בישראל וגם הוא צפוי להיות חשמלי.

קטנועי אסקול החשמליים בישראל. יח"צ,
קטנועי אסקול החשמליים בישראל/יח"צ

מי זו חברת אסקול?

חברת אסקול האיטלקית החלה את דרכה בשנת 1978 כיצרנית משאבות חשמליות לאקווריומים. בהמשך התפתחה לייצור מנועים חשמליים לתחומים שונים כשאחת הזרועות עוסקת בפיתוח וייצור של מנועים חשמליים למוצרי חשמל ביתיים כמו מכונות כביסה, מדיחי כלים ועוד. כיום היא מייצרת כ-200,000 מנועים חשמליים ביום(!) עבור מוצרי החשמל הביתיים כשמנועיה נרכשים ע"י: סימונס, AGE, בוש ועוד.

בשנת 2014 הקימה את חטיבת הדו"ג שכוללת אופניים וקטנועים חשמליים כשהרעיון הוא כלים לניידות יעילה וירוקה לשוק הפרטי, לשוק המוסדי (בעיקר קטנועי שליחים) וגם לשוק ההשכרה השיתופי המתפתח באירופה. פיתוח, תכנון, ייצור והרכבה של כל הכלים, כולל כל רכיבי החשמל והאלקטרוניקה, נעשים באיטליה, כשאת הסוללות מספקת סמסונג הקוריאנית.

כלים ראשונים מתגלגלים באירופה מסוף 2017 ובין לקוחותיה נמצא את: דומינוס פיצה איטליה, פיצה האט, שירות הדואר האוסטרי, הדואר השוויצרי, חברות שילוח, פיצריות ועסקי מזון מקומיים באירופה, וחברות להשכרת קטנועים לתחבורה שיתופית באיטליה ובערים נוספות ובהן פאריז ולונדון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
קטנועי אסקול החשמליים בישראל. יח"צ,
כלים חד מושביים לשימוש בשליחויות/יח"צ

מה ישווק בישראל?

בארץ יוצעו שתי גרסאות קטנוע זהות מכאנית, שמתאפיינות במרכב קומפקטי ומשקל של 70 ק"ג - נמוך משמעותית מהמקובל בקרב הקטנועים חשמליים. לשתי הגרסאות מנוע מרכזי - בדומה לקטנוע רגיל ובשונה מקטנועים חשמליים אחרים בהם המנוע החשמלי נמצא בתוך הגלגל האחורי. היתרון הוא בהחלפה פשוטה של הגלגל האחורי באמצעות בורג מרכזי יחיד. מצד שני, מיקום שכזה דורש רצועה (ובמקרה של אסקול 2 רצועות) להעברת כוח המנוע לגלגל האחורי. ההספק עומד על 3.6 כ"ס, המומנט על 13.6 קג"מ והמהירות המרבית היא 66 קמ"ש.

קטנועי אסקול החשמליים בישראל. יח"צ,
או גרסה בעלת מושב כפול לשוק הפרטי/יח"צ

כל קטנוע מצויד ב-2 סוללות שמספקות כל אחת 2.82 קילווואט/שעה, שוקלות יחדיו 16 ק"ג, ומציעות טווח נסיעה של 96 ק"מ. לטענת קברניטי החברה ניתן להשיג טווח גדול יותר בהתנהלות עירונית שמנצלת את אנרגיית הבלימה לטעינה המצברים. את הסוללות ניתן לשלוף כשטעינה עד 80% משקע ביתי אורכת 2.5 שעות, וטעינה מלא (משקע ביתי) 6.5 שעות.

הגרסה הבסיסית, eS3 Pro, מיועדת לשוק המוסדי, עולה 16,900 שקלים ומציעה חישוקי 16 אינץ' (גדולים מהמקובל), מערכת בלמים משולבת (CBS), תא מסמכים ננעל, וו תליה לשקיות וסבל אחורי מקורי. הגרסה שמיועדת ללקוח הפרטי, eS3 Evo, עולה 17,900 שקלים, וכוללת מושב כפול, צמד בלמי דיסק, לוח מחוונים דיגיטלי, בלוטות' ואפליקציה נלווית.

קטנועי אסקול החשמליים בישראל. יח"צ,
טווח מוצהר של 96 ק"מ/יח"צ

לדברי זיו שוורץ, מנהל המותג, עליות התחזוקה נמוכות משמעותית מקטנועי בנזין מקבילים. עלות החשמל לק"מ עומדת על 6 אגורות, טסט שנתי עולה 44 שקל, וביטוח חובה נע בין 1,700-2,200 שקלים. יש לציין שעלות כל סוללה יקר ועומד על 5,000 שקלים, ושתקופת האחריות עומדת על שנתיים ללא הגבלת ק"מ. אבל לדברי שוורץ, אורך חיי הסוללות מספק ונע בין 800-1,000 טעינות - נתון שיושג ע"י לקוח פרטי ב-10 שנים. צפי המכירות לשנה שמרני למדי, ועומד על 120 כלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully