וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני הסופה הבאה: כך תבטיחו פיצוי במקרה של נזק למכונית שלכם

על-ידי WE SURE חברה לביטוח, על-ידי WE SURE חברה לביטוח

23.1.2020 / 8:01

חורף 2020 הביא איתו הצפות ושיטפונות שפגעו בכלי רכב רבים ברחבי הארץ. איך תדעו אם המכונית שלכם מכוסה מבחינה ביטוחית ומהם עליכם לעשות כדי לקבל פיצוי במקרה של נזק? התשובות בפנים

הצפות, תל אביב, מזג אוויר, 4 ינואר 2020. עיבוד תמונה
אם הגעתם למצב כזה, כדאי שתהיה לכם פוליסת ביטוח מתאימה לרכב/עיבוד תמונה

חורף 2020 שבר לא מעט שיאים בכמות הגשם שירדה באזורים שונים ברחבי הארץ. בתל אביב נמדדו בתוך שעתיים 79 מ"מ, מתוכם 67 מ"מ שירדו בשעה אחת ובצפון הארץ ירדו יותר מ-100 מ"מ בפחות מיממה. גשמים אלה אמנם משפרים את מצב משק המים בישראל, אבל הסופות העזות גורמות לאובדן חיי אדם ולנזק רב לרכוש. ברחבי ישראל נפגעו אלפי מכוניות כתוצאה מנזקי הגשם וההצפות בערים השונות.

בשנים האחרונות אנו עדים לתופעות מזג אוויר חריגות אלו, ההולכות והופכות להיות משמעותיות יותר ויותר ומקרים חריגים אלו הפכו בשנים האחרונות לשגרה הפוקדת אותנו כמעט מדי שנה. מכיוון ששדרוג תשתיות הוא עניין מורכב הנמשך על פני חודשים ואף שנים, חשוב מאוד לקחת אחריות ולשמור על הרכוש שלנו - רכב או דירה, בין היתר על ידי כך שנבטח אותם בביטוח המתאים.

המכוניות חשופות לפגיעה בעקבות סופות החורף משום שהתשתיות ברחובות הערים אינן ערוכות להתמודד עם כמות אדירה שכזו של ממטרים. ההערכות מדברות על נזקים למכוניות הנאמדות בעשרות ואף מאות מיליוני שקלים. בין אם המכונית חונה בחניון או ברחוב - סופה המורידה משקעים רבים עלולה לפגוע בה (שלא לדבר על נזקי ברד, שאינו קשור לתשתיות). לכן, יש להיערך לכך ולבטח את המכונית באופן כזה שתפוצו במקרה של פגיעה.

הצפות ברחוב מסדה בחיפה, 8 בינואר 2020. דוברות כב"ה
הצפות בחיפה, ינואר 2020/דוברות כב"ה

כיצד להבטיח פיצוי במקרה של נזק למכונית בגלל סערת מזג אוויר?

רבים טועים לחשוב שמכיוון שמדובר בפגעי מזג אוויר, הם יפוצו על ידי המדינה במקרה של נזק למכונית משום שמדובר ב"כוח עליון". ובכן, זו טעות. המדינה אינה מכסה נזקים מאירועים אלו. במקרה שלא רכשתם פוליסת ביטוח מתאימה, ונגרם נזק לרכבכם, נדרש להוכיח כי קיימת רשלנות של הגורם האחראי, ברשות המקומית לדוגמה, אשר גרמה לנזק. הוכחה זו מחייבת הליך תביעה ארוך ומורכב שבו חובת ההוכחה עליכם.

זאת בדיוק אחת הסיבות שבגינן עדיף לרכוש פוליסת מקיף הכוללת הגנה מפני סערות. ביטוח מקיף ב-weSure מיועד לכלי רכב משנות הייצור החדשות ולרכב שגילו עד 13 שנה והוא כולל כיסוי לאבדן או נזק שנגרם לרכב, לרבות האביזרים והמכלולים שבחבילה הבסיסית של דגם הרכב, אמצעי המיגון שהותקנו בו לפי דרישת המבטח, וזאת כתוצאה מאחד הסיכונים המפורטים בפוליסה. הוספת סעיף הגנה מפני סערות תכסה אתכם במקרה של נזקי סופה למכונית. רכב המבוטח ביטוח מקיף מכוסה מבחינת נזק הנגרם מפגיעת אש, ברק, שטפון, סערה, שלג או ברד.

רכישת פוליסת צד ג' לרכב איננה מכסה נזקים לרכב עצמו וגם לא נזק שנגרם לרכב כתוצאה מנזקי טבע כגון שטפון וסערה. כיום כשליש מאוכלוסיית בעלי הרכבים רוכשים כיסוי מסוג צד ג' בלבד. עם התגברות התחרות בתעשיית הביטוח וכניסתם של מבטחים חדשים כגון חברת הביטוח weSure רמת המחירים ירדה ומומלץ לבדוק את עלות הביטוח של פוליסת ביטוח מקיף כחלופה לפוליסת צד ג'. לאחרונה ניתן לראות פרסומים של ביטוח מקיף מלא לרכב בחברת weSure במחירים של כ-100 שקלים לחודש בלבד (*כפוף לחיתום פרטני, מאפייני רכב ונהגים). רמת מחירים זו הינה דומה למה שהיה נהוג לשלם על ביטוח צד ג' בלבד לפני כניסתם של חברות הביטוח הדיגיטליות החדשות.

ההצפות והשיטפונות עלולות להשבית את המכונית ולכן עליכם לוודא שהפוליסה שלכם כוללת גם שירותים חיוניים. שירותי דרך וגרירה משמעותיים בימים בהם מתרחש אירוע כאמור.

נהיגה בחורף, במיוחד כשמזג האוויר סוער, מחייבת משנה זהירות. אין להיכנס לשלוליות או אזורים מוצפים שכן קשה לאמוד את גובה המים, הגם שמדובר בסכנת חיים ממשית. בכלל, במזג אוויר סוער מומלץ להימנע, ככל האפשר, מנסיעות שאינן דחופות, משום שבימים אלו אורבות לכם סכנות רבות בכבישים. בחורף יש לנהוג בזהירות גם כשלא נמצאים מאחורי ההגה. מומלץ בימים כאלה להימנע מחנייה בחניונים תת קרקעיים.

מבוטחי weSure יכולים להודיע על האירוע בוואטסאפ או במייל policy@we-sure.co.il ולקבל מענה מהיר ומקצועי לבעיה. weSure היא חברת ביטוח דיגיטלית, המציעה מחירי פוליסות נמוכים מהממוצע בשוק. הורדת מרכיבי העלות של חברות הביטוח הישנות מאפשרת ל-weSure לחתוך במחירים ובכך לחסוך לכם מאות שקלים בביטוחי הרכב (מקיף וגם חובה). סעו בזהירות וחורף בטוח לכם.

להצעת מחיר לביטוח הרכב ולרכישת פוליסת ביטוח הקליקו כאן

*מכירת מוצר ו/או השירות תעשה על ידי ווישור חברה לביטוח בע"מ ("We Sure"); המידע המוצג בכתבה זו ביחס למוצרים ושירותים של We Sure הינו מידע של We Sure והיא אחראית לתוכנו

על-ידי WE SURE חברה לביטוח, על-ידי WE SURE חברה לביטוח
  • עוד באותו נושא:
  • ביטוח רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully