וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקלות בזמן נהיגה שכל נהג צעיר צריך להכיר

בשיתוף הפניקס

24.2.2020 / 16:52

נהגים צעירים וחסרי ניסיון מעורבים ביותר תאונות מאשר נהגים ותיקים. אחד המקומות בהם חוסר ניסיון כזה בא לידי ביטוי הוא בהתמודדות עם תקלות בזמן נהיגה. הנה כמה טיפים שכל נהג צעיר צריך להכיר ופתרון מפתיע מבית הפניקס שעל כל הורה לנהג צעיר לדעת

נהג צעיר. ShutterStock
מאחר שלנהגים צעירים אין את הניסיון המעשי עדיין, חשוב במיוחד שיסגלו תרבות נהיגה והרגלים נכונים/ShutterStock

כשזה מגיע לרכישה של מיומנויות נהיגה אין תחליף לניסיון מעשי על הכביש. אבל מאחר שלנהגים צעירים אין את הניסיון המעשי עדיין, חשוב במיוחד שיסגלו תרבות נהיגה והרגלים נכונים, לרבות זיהוי של תקלות ומצבים שעלולים להתרחש בשעת נהיגה, ותגובה נכונה ובטוחה אליהם. לכן, ריכזנו עבורכם כמה טיפים להתמודדות עם תקלות בשעת נהיגה:

איבוד הבלמים

איבוד בלמים בזמן נסיעה זו תקלה יחסית נדירה, אבל כשהיא מתרחשת מדובר בסכנת חיים לנהג ולסביבה. ראשית, חשוב לשמור על קור רוח ולהרפות מדוושת הגז ולנסות להתמקם בנתיב נסיעה פנוי ככל הניתן ללא תמרונים מסוכנים. בהמשך צריך למשוך בידית בלם היד (Handbrake), אבל חשוב מאוד לעשות זאת באופן מדורג ואיטי, משיכה חזקה של בלם היד בבת אחת עלולה לגרום להחלקה וסחרור של הרכב. ברגע שהרכב עצר הזמינו גרר ואל תנסו לבחון שוב את הבלמים. חשוב לציין שבדרך כלל בלמים לא קורסים בבת אחת ולרוב יש סימנים מקדימים. אם משהו בפעולת הבלם מרגיש לכם לא כשורה, אל תיקחו סיכון, ומסרו את הרכב למוסך.

פנצ'ר באמצע נסיעה

פנצ'ר או פיצוץ של צמיג באמצע נסיעה זה עניין לא נעים, כשזה מתרחש בכביש סואן ובנסיעה מהירה זה אפילו מסוכן. השניות הראשונות הן החשובות ביותר, וראשית יש לייצב את הרכב שעלול לסטות מהנתיב. בשלב השני צריך לרדת בזהירות לשוליים. אל תתפתו 'למשוך' את הנסיעה עד לפנצ'רייה הקרובה, אפילו אם אתם בעיר - מהלך מסוכן שאף עלול לגרום נזק בלתי הפיך הן לצמיג והן לג'אנט המתכת. כשאתם בשוליים החליפו את הצמיג הפגוע בצמיג הרזרבי (או הזמינו גרר) וסעו ישר לפנצ'רייה לתקן את הצמיג הפגוע ולהחליף בינו לצמיג הרזרבי. אם כבר מדברים על צמיגים, מומלץ לוודא פעם בשבוע שלחץ האוויר בגלגלים תקין. הדרך הטובה ביותר לבדוק זאת, היא באמצעות משאבת האוויר שנמצאת בכל תחנת דלק. יש לסמן במשאבה את הלחץ הרצוי על פי הוראות היצרן והמשאבה תמלא אוויר עד קבלת הלחץ הרצוי. מילוי נכון של אוויר. בצמיג יש לבצע כאשר הצמיג אינו חם.

החלפת צמיג. ShutterStock
אל תתפתו 'למשוך' את הנסיעה עד לפנצ'רייה הקרובה, אפילו אם אתם בעיר/ShutterStock

האצה בלתי נשלטת

עוד תקלה נדירה ומסוכנת. כאשר הרכב מאיץ באופן בלתי נשלט הדבר החשוב ביותר הוא להעביר את ידית ההילוכים למצב ניוטרל. עכשיו, בלמו בעדינות ובהדרגה כדי להימנע מחימום הבלמים. כאשר הרכב האט מספיק רדו לשוליים, נסו להגיע לעצירה מוחלטת ודוממו את המנוע. כשאתם בשוליים אל תשכחו ללבוש את האפוד הזוהר, להפעיל 4 אורות מהבהבים, להציב משולש אזהרה ולידע את משטרת התנועה ואת שירות הגרירה. בכל מקרה יש להתרחק במהירות מהרכב העומד בשולי הדרך ולהימנע מעמיד לידו.

התחממות יתר של המנוע

התחממות יתר של המנוע עלולה לגרום לו 'להישפך' ולקרוס. כאשר זה קורה כבר אין מה לעשות בשטח ועל המשמעות הכלכלית הכרוכה בהחלפה או שיפוץ של מנוע חבל להכביר מילים. לכן, חשוב לעקוב אחר צגי הטמפרטורה ולא להתעלם מנורות האזהרה. אתם מזהים שצג החום מגיע לאזור המסוכן או מבחינים באדים שעולים ממכסה המנוע? עצרו את הרכב בשולי הכביש בהזדמנות הראשונה שיש לכם. עכשיו חשוב לתת למנוע להתקרר ורק אז לפתוח את מכסה המנוע ופתח המצנן. אם חסרים מים (או נוזל קירור ייעודי) במצנן השלימו את החסר. אם המצנן מלא הבעיה ממקור אחר ואין מנוס מהזמנת גרר והעברת הרכב למוסך.

נגמר המצבר

למצברים יש אורך חיים מוגבל של כמה שנים וגם מצבר חדש יתרוקן אחרי כמה שעות בהן נשכחו אורות דולקים ברכב. בשלב כזה או אחר כל נהג ייאלץ להתמודד עם מצבר מרוקן. לפני שנסביר מה עושים נציין מה לא מומלץ לעשות. אל תנסו להתניע את הרכב בדחיפה. ראשית, משום שהיום, בעידן בו מרבית המכוניות הן בעלות גיר הילוכים אוטומטי, האקט הזה לא רלוונטי ולא יועיל; שנית, משום שמדובר בפעולה מסוכנת בטיחותית, ודאי כאשר מדובר בנהג צעיר.

האפשרויות העומדות בפניכם הן התנעה של המצבר באמצעות כבלים בעזרת נהג נוסף, ואם בחרתם באפשרות זו ההמלצה היא לנסוע ישר למוסך שלכם לבחינת המצב. אפשרות אחרת היא להסתמך על שירות תיקוני דרך ואפילו הזמנת מצבר עם שליח.

כמו כן מומלץ להחזיק ברכב סוללת גיבוי. התקן זה אינו גדול, משקלו קל ויכול להוות פתרון יעיל למצב מביך בשיטת עשה זאת בעצמך.

תקלה במכונית. ShutterStock
המצבר נגמר? נסו להניע באמצעות כבלים בעזרת נהג נוסף/ShutterStock

חבילת 'הפניקס צעיר'

חשוב מאוד להכיר תקלות וסכנות אפשריות בכביש וחינוך לנהיגה נכונה יצמצם תאונות בהן מעורבים נהגים צעירים. כשזה מגיע להקניית תרבות נהיגה, חשוב שגם ההורים ימלאו תפקיד וייתנו לנהג הצעיר דוגמה אישית. בנוסף, חשוב שהם יהיו תמיד עם אצבע על הדופק. בהקשר הזה חברת הביטוח הפניקס, מציעה לכם את 'הפניקס צעיר' - פוליסת ביטוח רכב אישית וייחודית לנהג הצעיר (שמכסה אותו בנהיגה על עד 4 רכבים במשפחה). שמאפשרת להורים לקבל תמונת מצב נהיגת הצעיר בזמן אמת.

'הפנקס צעיר' מגיעה עם אפליקציה ייעודית שמופעלת בתחילת כל נסיעה. האפליקציה הזו מעניקה להורים בקרה מלאה על תרבות הנהיגה של הנהג ואפילו מספקת להם התראות טכניות מהרכב ודיווחים על נהיגה מסוכנת.

יתרון בולט נוסף של הפוליסה הוא שהכיסוי נרכש בקילומטרים (האפליקציה רושמת את מספר הקילומטרים), כך שמשלמים לפי שימוש וניתן להגביל מראש את כמות הקילומטרים ולרכוש עוד במקרה הצורך. במידה והנהג לא ניצל את כל המכסה הקילומטרים הנותרים, אלה יעברו לזכותו כאשר תחודש הפוליסה, כך שהפוליסה הזו משתלמת מאוד וחסכונית.

לבסוף, כדאי לדעת כי 'הפניקס צעיר' משויכת ישירות לנהג הצעיר והנזק שהפוליסה תכסה יירשם רק לחובתה ולא ישפיע על הביטוח שמכסה את בני המשפחה האחרים.

למידע נוסף על ביטוח נהג חדש

בשיתוף הפניקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully