וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על ידית המשאבה, על מסך המגע: אפשר לחטוף קורונה בתדלוק

30.3.2020 / 9:08

למרות שאנחנו נוסעים הרבה פחות, אם בכלל יוצאים מהבית, הגעה לתחנת הדלק חושפת אתכם לכמות גדולה מאוד של חיידקים. כך תתדלקו נכון

גיף דלק. Giphy
הנגיף יכול להישאר על משטחי פלסטיק עד 2-3 ימים/Giphy

המאבק לעכב את התפשטות נגיף הקורונה סגר את רובנו בבתים בלי יכולת לנוע, בינינו גם אין כל כך לאן. אבל גם אם אתם יוצאים לצרכים החיוניים שלכם, במידה ואתם עוברים בתחנת דלק - אתם עשויים להיחשף לנגיפי ה-COVID19 שעשויים להימצא על ידית התדלוק או המקשים של מסך התשלום.

עוד ב-2011 פרסמה חברת קימברלי קלארק מחקר שלפיו משאבות דלק הם אחד המשטחים המטונפים ביותר בהם נתקל הנהג במהלך היום שלו. 71 אחוזים מהידיות האלו נמצאו בדרגת זיהום גבוהה של חיידקים המובילים למחלות. לצורך השוואה על כספומטים הם נמצאות בריכוז של 41 אחוזים ועל מעקה של מדרגות נעות בריכוז של 43 אחוזים.

סיטרואן קקטוס במבחן ארוך טווח: דיווח שלישי. קינן כהן, ניר בן טובים
הידית, המשאבה, המסך כולם עשויים להיות מזוהמים/ניר בן טובים, קינן כהן

וירוס הקורונה שלא רק מועבר באוויר, אלא גם יכול לשרוד על גבי משטחים פרקי זמן ארוכים, מסוגל על פי החוקרים להישאר מדבק גם אחרי יומיים ושלושה במקרה של פלסטיק. מה שהופך את ידיות המשאבות, ואת הכפתורים שלהן למוקד בעייתי מאוד.

אז איך עושים את זה נכון? אם עדיין לא הצטיידתם במגבוני חיטוי ואלכוג'ל צמודים אליכם - זה כנראה זמן טוב מאוד להתחיל לעשות את זה. כמו גם להחזיר לחיים את הביטוי המעשי ל"תא כפפות" במכונית. בהגעה לתחנה, שימו כפפות על הידיים ולפני מגע בכל חפץ העבירו עליו "וויש" של מגבון חיטוי. בימים אלו רצוי מאוד להחזיק גם גליל של מגבות נייר כמו שיש במטבח ובאמצעותם להרים את הידית. כמובן שבסיום להתמרח בג'ל חיטוי אלכוהולי לא יזיק.

דרך נוספת לצמצם משמעותית את הסיכוי להיחשף לחיידק בתחנת הדלק הוא לוותר על שלב התשלום במשאבה. הכוונה היא כמובן לא לדלק על התשלום עצמו, אלא לעשות שימוש באפליקציות של חברות דלק מסוימות שמאפשרות תשלום ישירות מהטלפון הנייד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully