וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תשתמשו ברכב לפני שתקראו את זה

וואלה רכב

1.5.2020 / 14:45

הרכב שלנו, שהיה רגיל ללוות אותנו כמעט בכל יציאה מן הבית, עומד לו כמעט דומם בחודש וחצי האחרונים. אלו הטיפים מהמומחים של טלרון מצברים ושמנים, מקבוצת לובינסקי

תחילת תנועה אחרי ההסגר. קינן כהן, קינן כהן
רגע לפני שאתם יוצאים לכבישים הפתוחים/קינן כהן, קינן כהן

רכב, בין אם חדש או משומש - לא אוהב לעמוד במקום לפרקי זמן ארוכים. אנחנו נעזרים במידע שמגיע מיוסי מזרחי, סמנכ"ל השירות של לובינסקי ומאודי סורקיס, מנכ"ל טלרון מצברים ושמנים.

אז מה בעצם הנזקים שעשויים להיגרם לרכב העומד תקופת זמן ממושכת?

מצברים - במידה והרכב עומד זמן רב ללא תזוזה המצבר יכול להתרוקן מחשמל ולא נוכל להתניע את הרכב שלנו ולהגיע למחוז חפצנו.

בלמים - לרכב העומד תקופה ממושכת ללא תזוזה יכולה להיווצר קורוזיה במערכת הבלמים, על הצלחות והרפידות והיתפסות של "בלם היד" (לאחר תקופה מאוד ממושכת ובמידה ובלם היד מופעל).

תחילת תנועה אחרי ההסגר. יצרן, קינן כהן
ברכב שלא מונע לפרקי זמן ארוכים עשוי המצבר להתרוקן/קינן כהן, יצרן

צמיגים - בעת הדממה בה הרכב עומד שבועות ארוכים ללא תזוזה יכול להיווצר עיוות בצמיג (משקל רב על נקודה אחת לאורך זמן).

מערכת הדלק - רצוי לא להשאיר רכב לתקופה ממושכת עם כמות מאוד קטנה של דלק (מומלץ שיהיה לפחות חצי מכל ועדיף מכל מלא ככל הניתן). הסיבה לכך נעוצה בעובדה שהדלק משנה את תכונותיו והרכבו, וכאשר הוא מצוי בכמויות קטנות התהליך מתרחש באופן מהיר יותר והוא בעצם "מתקלקל" (ככל שיש פחות דלק, יש יותר אוויר במיכל, ובמשך הזמן תתרחש פעולת התחמצנות והתנדפות שיכולות להשפיע על איכות הדלק ומכלולים במיכל הדלק).

בספר הרכב שלכם תוכלו למצוא המלצות אודות אופן הנעת הרכב באמצעות כבלים. ממליצים לכם, לפני תהליך ההתנעה להציץ בספר הרכב היות ויש שינויים קטנים בין יצרני הרכב השונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
תחילת תנועה אחרי ההסגר. יצרן, קינן כהן
וודאו בספר הרכב מה אופן ההנעה המתאים למכונית שלכם/קינן כהן, יצרן

איזו תחזוקה ניתן לבצע בתקופה בה המכונית עומדת דוממת?
בכדי לשמור על מערכות הרכב תקינות בזמן הדממה (מערכת הדלק, מערכת החשמל, הניקיון, הבלמים והצמיגים) רצוי לבצע נסיעה קצרה אחת למספר ימים (4-7 ימים תלוי בגיל הרכב) שתגן על מערכות הרכב. שימו לב שמדובר בנסיעה של 15-20 דקות ולא הנעה למספר דקות בודדות. להלן פירוט כיצד אנו תורמים לכל מערכת בזמן ההתנעה השבועית:

מצבר - הקפידו להתניע את הרכב ולנסוע עמו אחת לשבוע, לפרק זמן של 15-20 דקות בכדי לשמור על מצבר טעין וטעון. קיימת הנחה רווחת כי התנעה למספר בודד של דקות בעמידה עוזרת גם היא לטעינת המצבר, אך לא כך הדבר. נהפוך הוא, היא גורמת לפריקה גדולה יותר של מתח החשמל.

צבע הרכב, נקיונו - מומלץ להחנות במקום מוצל, מקורה אם ניתן, במידה והרכב מתכסה בעלים או צואת ציפורים אותה יש להסיר מידית עם מטלית לחה, רצוי לבצע שטיפה ובנוסף, לוודא שאזור פתחי האוויר של הרכב (נמצאים מתחת לחלון) לא נסתמים מלכלוך. בנוסף וודאו שלא נשכחה איזה בננה במושב של הילדים.

תחילת תנועה אחרי ההסגר. יצרן, קינן כהן
במכונית עם מערכת דימום מנוע בעמידה, היא עשויה לא לעבוד במידה ומתח המצבר נמוך/קינן כהן, יצרן

בלמים - רצוי, בזמן ההנעה המבוצעת אחת למספר ימים, להזיז קצת את הרכב וגם להשתמש בבלמים בכדי למנוע היווצרות קורוזיה הנוצרת באופן טבעי. התזוזה תעזור לנקות רפידות מהחלודה שעלולה להיווצר. גם אם נוצרה אין לדאוג, זו לא בעיה בטיחותית, זה משתשפף.

דלק - רכב שעתיד לעמוד ללא תזוזה, מומלץ להותירו עם לפחות חצי מיכל דלק ועדיף מלא. אנא וודאו, ובמידת הצורך סעו לתחנת הדלק הקרובה בכדי להותירו עם מיכל מלא ככל הניתן.

צמיגים - הנסיעה אותה אתם מבצעים אחת למספר ימים בכדי לשמור על המצבר, טובה גם לצמיגי הרכב. רכב שעומד תקופה ממושכת ללא תזוזה (משקל רב על אותה נקודה בצמיג) יכול לגרום לעיוות בצמיג. באותה ההזדמנות, וודאו כי יש לחץ אוויר תקין. במידה והרכב עתיד לעמוד זמן ממושך (מעל מספר שבועות) רצוי אף למלא מעט יותר לחץ אוויר מההנחיה הרשומה לכם בספר הרכב. בד"כ יהיה מדובר ב- 2-3PSI יותר מהלחץ המומלץ. לחץ אוויר בצמיגים יורד עם הזמן, באופן טבעי.

תחילת תנועה אחרי ההסגר. יצרן, קינן כהן
אין מה להתרגש מחלודה על הדיסק, היא תרד תוך כדי נסיעה ושימוש/קינן כהן, יצרן

מה לעשות לקראת ההנעה הראשונה?

מצבר - במידה והמצבר שלנו התרוקן מחשמל הרכב לא יניע. ניתן לדעת כי זו בעיית מצבר על ידי שמיעת רעש תקתוק בעת סיבוב המפתח בסוויץ או ניסיון כושל של הדלקת אורות הרכב. במצב שכזה, יש להיעזר ולהניע את הרכב באמצעות כבלים, בהתאם להנחיות יצרן הרכב בספר הנהג לנסוע איתו לפחות כ-20 דקות בכדי להטעין חזרה את המצבר בחשמל.

במידה והתקלה חוזרת על עצמה בהנעה הבאה של הרכב, המצבר תקול ויש להזמין שירותי דרך או גרר במטרה להחליף למצבר חדש.

שימו לב, עם מערכת STOP AND START יכול להיות שהמערכת לא תתפקד לאחר ההתנעה, עד למצב בו הרכב יעמוד מספר שעות (כ-8 שעות) עם מצבר טעון.

אוורור הרכב - במידה והרכב עמד הרבה זמן בשמש מומלץ לאוורר היטב את הרכב עם חלונות פתוחים מאחר ועלולים להצטבר לכלוכים וריחות לא נעימים.
נוזל קירור "מים" ושמן - בדיקת מפלס נוזל הקירור ושמן וכן שאין סימני נזילה לפני הנסיעה הראשונה על הרכב לאחר הדממה ממושכת

בלמים - לאחר שהרכב עמד תקופה ממושכת, עתידים להישמע מעט רעשים בזמן בלימה. הדבר תקין, לא להיבהל וזה ישתפשף וירד לאחר מספר בלימות. רצוי, בזמן ההנעה ומומלץ להזיז קצת את הרכב וגם להשתמש בבלמים.

צמיגים - לאחר תקופה ממושכת בה הרכב עמד דומם יכול להיווצר עיוות קל בצמיג שעתיד להסתדר תוך כדי הנסיעה. במצב קיצוני (חודשים ללא תזוזה כלל ולחץ האוויר נמוך / לא תקין) יכול להיווצר עיוות בצמיג שמחייב בדיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully