וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסירות רכב באפריל: הנחנו שזה יהיה נמוך, לא הבנו עד כמה

וואלה רכב ו"קארזון"

4.5.2020 / 21:19

חודש אפריל עם חג הפסח ויום העצמאות לא תמיד מככב בחודשים רבי המכר כאשר זה מגיע למכונית חדשות. אבל הפעם, כאשר לכל אלו נוספים הקורונה, המשבר הכלכלי ועוד, מקבלים נפילה של 90 אחוזים

בונדד אילת. קובי ליאני, ניר בן טובים
גם שנחזור לשגרה למי יהיה כסף ומתי יחזרו פסי הייצור לעבודה שוטפת?/ניר בן טובים, קובי ליאני

כאשר בחודש שעבר, העלינו כאן את סקירת מסירות הרכב החדש של מרץ, המדור אותו אנחנו עורכים בשיתוף אתר "קארזון" להשוואת מחירי כלי רכב חדשים. היה ברור כי למרות צלילה של 35 אחוזים במכירות, אנחנו עוד לא ראינו כלום.

למרות שאנו עוסקים כרגע במציאות הארבע גלגלית של מסירות המכוניות החדשות בישראל, צריך לומר בהגינות שענף ההרכב הינו רק אחד משורה ארוכה של ענפים שנפגעו מהקורונה. למעשה, לא נראה שיש ענף מסחרי אחד בישראל (טוב, למעט פארמים, רשתות מזון ותקשורות) שלא מלקקים ועוד ימשיכו ללקק את הפצעים של התקופה הזו. אולם המנוע הכלכלי שמהווה הענף הזה לכלכלת המדינה הוא אדיר והמנוף שהוא מייצר להכנסות המדינה מהמיסוי על מכונית חדשה ועד חלקי החילוף והדלק שהיא צורכת הוא המשמעותי ביותר מכולם.

מסירות אפריל: כללי. צילום מסך, צילום מסך
מסירות אפריל כללי/צילום מסך, צילום מסך

אז כאמור, אחרי פתיחה חזקה מאוד של שנת 2020 עם עליה של 9.2% ו-7.5% בינואר ופברואר יחסית ל-2019, משבר הקורונה מגיע לשיאו בחודש אפריל ומשנה דרמטית את התמונה: צניחה של כ-90% יחסית לחודש המקביל בשנה שעברה, ו-22% ירידה יחסית לשנה שעברה. סה"כ נמכרו בחודש אפריל פחות מ-2,500 כלי רכב. עדות למצב העגום היא העובדה שארבעה יצרנים מסרו כאן יותר מ-100 יחידות במהלך החודש. היו אלו טיוטה, קיה, סקודה וסוזוקי. אצל שאר היצרנים נרשמו פחות מ-100 כלי רכב.

מספר יבאוניות רכב מרכזיות הודיעו עוד במחצית מרץ כי הן מפסיקות באופן יזום וללא הנחייה מפורשת את פעולתן לחלוטין, בהן כלמוביל, צ'מפיון מוטורס, יוניון מוטורס ועוד. בעוד אחרות הוסיפו לספק שירות עד שנסגרו בכפוף להוראות משרד הבריאות.

עוד בוואלה!

מסירות מרץ: הקורונה מגיעה לשוק

לכתבה המלאה
מסירות אפריל: לפי דגם. צילום מסך, צילום מסך
הטבלה: מסירו אפריל לפי מותג/צילום מסך, צילום מסך

למרות 73 יחידות בלבד של יונדאי באפריל, שמובנות מאוד בהיותה מהראשונות לסגור את אולמות התצוגה שלה, היא עדיין עם המספר הכולל הגבוה יותר של מכונית בזכות פתיחת השנה החזקה שלה. טויוטה, שגם היא הייתה מהראשונות לסגור במקום השני, קיה שלישית, סקודה רביעית ומיצובישי סוגרת את חמישיית המותגים.

מסירות אפריל דגמים. צילום מסך, צילום מסך
הטבלה: מסירות אפריל בחלוקה לדגמים/צילום מסך, צילום מסך

המספרים האלו אינם רלוונטיים לחלוטין במונחי ההשפעה שלהם על השוק. חודש פברואר פשוט יסומן תחת "שונות" במאזנים. למותגים ש"הצליחו" החודש גם אין סיבה לפתוח שמפניות. כי אחרי הפצצות הכלכליות שנחתו על האזרחים, על ענפי המסחר ועוד לא דיברנו על חברות הליסינג - אף אחד לא מבטיח להן שחזרה של אנשים לבתי הקפה, חנויות הבגדים והצעצועים מלמדות משהו על שוק הרכב.

בבית קפה אתם לא קונים קפוצ'ינו ב-150 אלף שקלים (חוץ מנתב"ג) ובחנות הבגדים לא מתחייבים להלוואה שתלווה אתכם 36 חודשים קדימה. וגם האנשים שמסוגלים לעשות את זה, ייתכן וישקיעו את הכסף במטבח, מרפסת או סלון ולאו דווקא במוצר שמאבד מערכו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully