וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: ב.מ.וו X6 M-superior 30d

22.5.2020 / 7:10

ב-2007 השיקה ב.מ.וו את ה-X6, ויצרה קטגוריה חדשה לרכבי פנאי. ה"קרוסאובר-קופה" הראשון חולל סערה של יחסי אהבה-שנאה. יצאנו למבחן כדי לראות, לאיפה הולך הדור השלישי

ב.מ.וו X6/ב.מ.וו

יש מכוניות המעניינות אותנו בגלל יכולותיהן הספורטיביות, פוטנציאל השטח או נוחות הנסיעה והפינוקים. יש משעממות ויש מדליקות, ויש כאלה המשמשות סמל סטאטוס, סוג של 'הצהרת הון' חברתית: זה האוטו שלי, זה ההון שלי, 735,000 שקלים ואני לא מסתיר את זה. הפורמט המוחצן אינו חדש אבל X6 לקחה אותו צעד אחד קדימה, עם הופעה שהדליקה חלק משוחרי המוצר והרחיקה ממנו אחרים; בואו לא נשכח שמיצובה הראשוני של ב.מ.וו היה בורגנות ספורטיבית ומופנמת.

מבחן דרך: ב.מ.וו X6 החדש. רמי גלבוע, רמי גלבוע
קרוסאובר בעיצוב בוטה ומרשים מאוד. הישבן ענקי, לא קולטים את זה מהתמונות/רמי גלבוע, רמי גלבוע

כך היה פעם, עד שמנהלי ב.מ.וו הבינו כי יש בשוק מקום לעוד נישות איזוטריות. תת-קטגורייה "קרוסאובר-קופה" באה לעולם ובעקבות X6 נולדו מרצדס GLE קופה, פורשה קאיין קופה ולאחרונה, אודי Q8. כולן נדחקות למשבצת הרווחית של קרוסאוברים-פרימיום, מנסות לבצע ריקוד בלתי אפשרי של שטח-שימושיות-ספורטיביות-על עקבים גבוהים. יכולים הטהרנים לעקם את האף עד מחר אבל למעלה מחצי מיליון לקוחות הצביעו X6 בכרטיס האשראי וכך אנו מגיעים לדור השלישי של M הקטגוריה, ב.מ.וו X6.

עבור מי שחזר ממסע ארוך בחלל החיצון נזכיר ש-X6 היא בעצם, אחותה הספורטיבית למראה של X5 השימושית; אלו שתי מכוניות כמעט זהות, ה-5 בעיצוב של קרוסאובר שימושי, ה-6 עם פוזה של ספורטאי צמרת שאינו מתעניין במרחב פנים, נפח תא מטען וכיו"ב. הופעתה הבוטה והמוחצנת הפכה את X6 (רצוי בגוון שחור מטאלי) ליקירת קהלים שנויים במחלוקת לא פחות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מבחן דרך: ב.מ.וו X6 החדש. רמי גלבוע, רמי גלבוע
האייקון הנכסף של מכוניות הביצועים שונמך לרמה של חבילות עיצוב ואיבזור/רמי גלבוע, רמי גלבוע

בשם ה-M

בפנתיאון ב.מ.וו שמור מקום של כבוד ל"מכונת הנהיגה האולטימטיבית", חלומו הרטוב של כל חובב הגה. פעם היתה שמורה האות M למכוניות טהורות ביצועים אבל בשנים האחרונות חלה שחיקה במותג; ל-X6 יש גרסת M רושפת אש עם 625 כוחות סוס, אבל לצידה נדחקות גם גרסאות "עיצוב M" שזו בערך, חבילת קישוטים וקוסמטיקה ספורטיבית.

ברוח זו מתחו אנשי ב.מ.וו את ה-6 החדשה ב-2.6 סנטימטרים (בסיס הגלגלים צמח ב-4.2), הרחיבו אותה ב-1.5, והנמיכו את הגג במילימטרים ספורים. X6 החדשה ארוכה ורחבה מהדגם היוצא, אבל היא נראית קצת פחות אגרסיבית - אולי אלו קווים מתוחים יותר, אולי הקימורים רכים יותר, אולי כבר התרגלתי למראה הבוטה?

מבחן דרך: ב.מ.וו X6 החדש. רמי גלבוע, רמי גלבוע
תאורת LED מגבירה את אפקט ההגעה בלילה, סוג של מפציץ שאינו חמקן/רמי גלבוע, רמי גלבוע

כמו בכל דגמי ב.מ.וו האחרונים, גם כאן נקבל שבכה קדמית ענקית וצעקנית - הפעם הוסיפו תאורת 'לד' בתוך הסבכה הקדמית... בלילה זה נראה כמו עב"מ, לא בטוח כמה אני מתלהב מהחידוש. יש שפע של כונסי אוויר (אמיתיים ומזוייפים), פתחי מפלט מסוגננים, וישבן אדיר המתנשא לגובה של קרוב ל-1.40; זה בערך, הגובה של מכסה מנוע של דודג' ראם...

מבחן דרך: ב.מ.וו X6 החדש. רמי גלבוע, רמי גלבוע
ריפודי עור Vernasca אדומים מזכירים קורבט ישנה. המרחב והנדסת האנוש, מעולים/רמי גלבוע, רמי גלבוע

מרחב ותפנוקים

ככל שהמראה כוחני ושרירי, תא הנוסעים נשאר מרחב נעים ומפנק. קורת הגג הקדמית נמוכה ובזווית אלכסונית, כך שעליך להרכין ראשך בעת שאתה נכנס למכונית. אבל בפנים יש מושבים מהטובים שבנמצא - תנוחת הנהיגה מצוינת, ריפודי העור האדומים משובבי עין, יש קירור וחימום, הכל מחושמל לעייפה. זה תא נוסעים קלאסי של ב.מ.וו עם שני צגים דיגיטליים נרחבים 12.3 אינץ', שפע מתגים פיזיים (על גבול העמוס מדי, שורות שורות של מתגים זהים במידותיהם). ניתן לתקשר עם המכונית באמצעות הצגים, בעזרת חוגת iDrive, ואפילו בתנועות ידיים או הוראות קוליות. לוגו "M" משובץ בגלגל ההגה, ספי הדלתות, ובכל מקום אפשרי.

מבחן דרך: ב.מ.וו X6 החדש. רמי גלבוע, רמי גלבוע
עמדת הנהג נשלטת על ידי צגים ענקיים ואיכותיים. חומרי הדיפון מעולים/רמי גלבוע, רמי גלבוע

רמת הביצוע גבוהה מאוד עם תאורת אווירה נעימה, והנדסת אנוש משובחת. לא שמחנו לפגוש את ידית ההילוכים והחוגה המצופות בקריסטל מנצנץ, אבל אנחנו מתחילים להתרגל (בגרסאות M מצופה ידית ההילוכים בעור, כמו פעם). עם גג המשתפל בסגנון 'קופה' לא נשאר הרבה מקום לחלון אחורי, הפיצוי מגיע בדמות מערך מסיבי של מצלמות 360 מעלות המעניקות תצוגה מצויינת לכל הכיוונים.

הופתעתי גם לגלות מושב אחורי מרווח יחסית - הארכת בסיס הגלגלים יצרה מרווח ברכיים מצוין, הרוחב היה מספיק מלכתחילה, ואפילו הגג אינו נמוך מדי. כדי להגדיל את מרחב הראש הונמך המושב האחורי, יוצר תנוחת ישיבה שקועה ופחות נוחה עבור נוסעים גבוהים. התצפית החוצה מוגבלת על ידי קו מתניים גבוה יחסית. תא המטען גדול למדי, 580 ליטר; בהיותו עמוק וארוך, הוא פחות שימושי מזה של 5X. הישבן המתנשא יצר סף הטענה גבוה, אבל ניתן להנמיך אותו בלחיצת כפתור.

מבחן דרך: ב.מ.וו X6 החדש. רמי גלבוע, רמי גלבוע
המרחב מאחור מפתיע לטובה, אם כי תנוחת הישיבה נמוכה. התצפית החוצה מוגבלת/רמי גלבוע, רמי גלבוע

על הכביש

עיצוב ה'קופה' והאות M זועקים "ספורטיביות" וכך גם מחיר רכב המבחן, 735,000 שקלים לפני תוספות. זו הזעקה אבל כבר אמרנו ש-X6 מקדש ניראות והופעה, על פני ביצועים ושימושיות; עם 265 כ"ס ומשקל עצמי של 2.1 טונות זה לא יכול להיות רכב ספורטיבי, בוודאי לא ב-DNA של ב.מ.וו.

גרסת 30d היא החלשה בהיצע X6 בישראל אבל יש לה, בכל זאת, מנוע דיזל 6 בוכנות המספק 265 כ"ס ו-63 קג"מ. המכונית מאיצה ל-100 ב-6.5 שניות; אלו לא ביצועים מקמטי אספלט אבל האוטו מתקדם בזריזות ובנחישות. תיבת ההילוכים מגיבה היטב, צליל המנוע נעים, וניתן לשמור על קצב תנועה מהיר. בעקיפות מהירות תשווע לעוד סוסים, אבל אין. מי שאצה לו הדרך יימצא את אושרו עם גרסאות בנזין המספקות 340 או 530 כ"ס, או M50d עם 400 כ"ס. תצרוכת הדלק של ה-30d סבירה, סביב 11 קילומטרים לליטר בנסיעה בינעירונית רגועה, 6.5-7.0 ליטר לקילומטר של נהיגה מהירה ולוחצת.

מבחן דרך: ב.מ.וו X6 החדש. רמי גלבוע, רמי גלבוע
מנוע הדיזל חזק וחלק, אבל הוא קצת קטן על המרכב הגדול/רמי גלבוע, רמי גלבוע

ה-30d נועלת צמיגים בחתך אופנתי וספורטיבי, ספורטיבי מדי. מלפנים צמיגי 275/37R22, מאחור 315/30R22 קיצוניים ורחבים עוד יותר. הוותיקים בקוראיי כבר יודעים שאני מתנגד לצמיגים היפר-ספורטיביים שאינם תורמים שום דבר דינמי; שום דבר, חוץ מהופעה מוחצנת. חששתי למצוא נוחות נסיעה קופצנית, אבל הופתעתי לטובה. במצב 'קומפורט' עושים מתלי האוויר נפלאות בשיכוך שיבושי הכביש, מעניקים ל-X6 נוחות נסיעה סבירה מאוד. כך במהירות גבוהה על כביש טוב וגם גדודיות אספלט, בכביש משובש בכבדות היא פחות נוחה.

מערכת המתלים עושה עבודה טובה גם בצמצום נטיות המרכב בפניות מהירות. ה-X6 גדול וכבד מכדי להיות 'ספורטיבי מושחז' אבל הוא יודע לצלול לפניות, לאחוז באספלט ולא לתת תחושה מגושמת מדי - כפי שניתן היה לחשוש למראה משקלו הגדול, ומרכז הכובד הגבוה. זו לא "מכונת הנהיגה המשלמת" אבל מכונית מהירה ונעימה, כן.

מבחן דרך: ב.מ.וו X6 החדש. רמי גלבוע, רמי גלבוע
שפע טכנולוגיה, במעטפת קריסטל נוצצת/רמי גלבוע, רמי גלבוע

כמצופה מקרוסאובר היפר-פרימיום, ה-6X גדוש בכל מערכות האלקטרוניקה והבטיחות, אחסוך לכם את רשימת התפנוקים שאינה מסתיימת. אהבנו את "סייען הרוורס", הזוכר את 50 המטרים האחרונים לנסיעה; ברגע שאתה רוצה להיחלץ ממקום חנייה מסובך יוציא אותך הסייען לאחור, בדיוק במסלול בו נכנסת לחנייה. נציין לטובה בקרת שיוט אדפטיבית המתפקדת מצוין מעמידה ועד 210 קמ"ש; פחות אהבנו את בקרת הסטייה מנתיב, הפועלת בצורה עצבנית ומטלטלת.

מבחן דרך: ב.מ.וו X6 החדש. רמי גלבוע, רמי גלבוע
למרות המפרט הטכני ובגלל הצמיגים, ממש לא רכב שטח/רמי גלבוע, רמי גלבוע

שדות הציד הנצחיים

ה-6 חמושה בהנעת xDrive לארבעת הגלגלים שמעניקה לה אחיזת כביש מצוינת, גם בגשם ובשלג. יכולנו לפנטז על סיבוב שטח סוער אבל עם צמיגים בחתך 30, אסור להוריד את האוטו הזה מהאספלט. גם לא עם חבילת השטח הכוללת בחירה אלקטרונית בין ארבעה מצבי שטח, מרווח גחון משופר, מגן גחון קדמי, ודיפרנציאל אחורי ננעל אלקטרונית. חבילת השטח עולה 36,000 שקלים ובאירופה מוצעים גם צמיגי שטח 275/45R20 - צמיגים אלה אינם מוצעים בישראל, וטוב שכך.

מבחן דרך: ב.מ.וו X6 החדש. רמי גלבוע, רמי גלבוע
מבחן דרך: ב.מ.וו X6 החדש/רמי גלבוע, רמי גלבוע

סיכום

הדור השלישי של X6 השתדרג במנועיו, במנהגי הכביש, מידותיו ורמת הגימור והאיבזור. זהו הילד הסורר של המשפחה הבורגנית ממינכן והוא מסתער עלייך בטונים בוטים ומוחצנים, משאת ליבם של אחדים, חלום בלהות עבור אחרים. מראהו החיצוני של X6 חשוב ללקוחותיו יותר מאשר ספורטיביות לשמה, או השימושיות של X5 התאום למחצה. למרות זאת, עובדה היא שגדולי היצרנים הלכו בעקבות ב.מ.וו למסלול הקרוסאובר-קופה; מכאן שיש קהל גדול ועשיר האוהב את הנוכחות המאיימת, יש מקום לכולם.

מבחן דרך: ב.מ.וו X6 החדש. רמי גלבוע, רמי גלבוע
מבחן דרך: ב.מ.וו X6 החדש/רמי גלבוע, רמי גלבוע

על הצד הטכני: ב.מ.וו X6 xDrive30d

מנוע, הנעה: טורבו דיזל 6 בוכנות, 4X4
נפח: 2,993 סמ"ק
הספק/סל"ד (כ"ס): 265/4,000
מומנט/סל"ד (קג"מ): 63.2/2,000
תיבת הילוכים: פלנטרית, 8 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ): 493.5
רוחב (ס"מ): 200.4
גובה (ס"מ): 169.6
בסיס גלגלים (ס"מ): 297.5
מרווח גחון (ס"מ): 21.4-25.4
תא מטען (ליטרים): 580
משקל עצמי (ק"ג): 2,110

ביצועים:
תאוצה 0-100 (שניות): 6.5
מהירות מרבית (קמ"ש): 230
תצרוכת דלק בינעירונית (מבחן, קמ"ל): 6.8-11.5

מחיר רכב המבחן: 753,000

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully