וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיני SE בישראל: מסוגננת וחשמלית ב-239 אלף שקלים

26.5.2020 / 15:44

הגרסה החשמלית של מיני הגיעה לישראל, עם מאפייני עיצוב ייחודיים, חבילת אבזור עשירה מאוד וכמובן הנעה חשמלית בת 184 סוסים וטווח של 235 ק"מ

מיני SE/יצרן

אחרי שנים של קונספטים ומהדורה אחת ביצור מוגבל, מגיעה המיני החשמלית לייצור ושיווק סדרתי, עכשיו היא גם בישראל. דלק מוטורס, יבואנית מיני לישראל הודיעה על תחילת השיווק של המיני SE, הגרסה החשמלית לחלוטין של המיני. הגרסה החשמלית תימכר ברמת גימור אחת passion במחיר של 239 אלף שקלים.

הבסיס ל-SE הוא תצורת השלוש דלתות של המיני, אולם זו מונעת החשמל נבדלת חיצונית מהגרסאות האחרות במספר שינויים כמו חישוקי הגלגלים הייחודיים לה, הגריל האטום, לוגו התקע של הדגם על הכנפיים הקדמיות ופתח הטעינה, מראות הצד הצהובות (בהתאם לחבילת העיצוב), תאורת לד מלאה ועוד.

מיני SE בישראל. יצרן, אתר יצרן
מיני SE, דומה אבל שונה/אתר יצרן, יצרן

גם בתא הנוסעים הדימיון לגרסאות הבנזין ניכר. ההבדלים נמצאים ברמת הגימור הגבוהה יותר לעומת הגרסאות האחרות, למעשה, זו המיני המאובזרת ביותר שתוכלו לקנות בישראל. רשימת האבזור ארוכה מאוד, אבל נמצאים בה לוח מחוונים דיגיטלי מלא, חלון שמש, כניסה והנעה ללא מפתח, מושבי ספורט עם ריפוד עור וחימום, מסך 8.8 אינץ' עם תאימות למכשירי אפל, מערכת שמע של הרמן קרדון עם 12 רמקולים, משטח טעינה אלחוטי ועוד.

עוד בוואלה!

המפגש הראשון שלנו עם מיני SE

לכתבה המלאה
מיני SE בישראל. יצרן, אתר יצרן
זו הגרסה המאובזרת ביותר בהיצע של מיני בישראל/אתר יצרן, יצרן

על ההנעה של המיני SE מנוע חשמלי בהספק 184 כ"ס ו-27.5 קג"מ. ההנעה היא כמובן קדמית ועל מנת להתמודד עם נתון הקג"מ הגבוה והזמינות המיידית של המומנט במכוניות הנעה חשמלית, מצוידת המכונית בבקרת המשיכה המתקדמת ביותר של מיני, בנוסף למיני SE גם דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני. הביצועים הם תאוצה מ-0 ל-60 קמ"ש ב-3.9 שניות ול-100 קמ"ש היא תגיע ב-7.3 שניות. המהירות המירבית צנועה - 150 קמ"ש.

מיני SE מציעה ארבעה מצבי נהיגה, החל ממצב "ספורט" החד ביותר ועד מצב green פלוס החסכוני ביותר באנרגיה. מערכת הבלימה הרגנרטיבית כאן מאפשרת בחירה בין שני מצבים, הראשון מאפשר נהיגה בסגנון "דוושה אחת" עם כניסה של בלימת המנוע בכל עזיבה של דוושת התאוצה או מצב מתון יותר בו בעזיבת הדוושה המכונית גולשת בדומה לרכב רגיל.

מיני SE בישראל. יצרן, אתר יצרן
טווח מוצהר של 235 ק"מ בין טעינות/אתר יצרן, יצרן

על מנת לשמור על המשקל נמוך וממורכז, מסודרת הסוללה של המיני SE כאשר היא נמצאת בין המושבים הקדמיים ולרוחב הספסל האחורי בצורת האות T. הסוללה בקיבולת של 32.6 קילוואט שעה מספקת למיני החשמלית טווח של 235 ק"מ. משך הטעינה מעמדה ביתית (AC) עומד על שעתיים וחצי ל-80 אחוזים ושעה נוספת להשלמת הטעינה ל-100 אחוזים. בעמדת טעינה מהירה (DC) אורכת טעינה של 80 אחוזים 30 דקות וטעינה מלאה מסתיימת תוך שעה ו-25 דקות.

מיני SE בישראל. יצרן, אתר יצרן
184 כ"ס, זהו המנוע החשמלי החזק ביותר שמייצרת ב.מ.וו נכון לעכשיו/אתר יצרן, יצרן

נתון מעניין אודות טווח הנסיעה של המיני SE והלקוחות שלה נוגע לכך שהלקוח הממוצע של מיני בעולם נוהג 37.5 ק"מ ביום בממוצע. על פי היבואנית, המרחק היומי הממוצע בישראל עומד על 31 ק"מ ביום. מה שהופך לפחות על הנייר, את טווח הנסיעה של המיני להרבה יותר ממספיק עבור הקליינטורה הפוטנציאלית.

אותה קליינטורה תקבל יחד עם המיני SE שמחירה 239 אלף שקלים, גם כבל הטענה לעמדה ביתית וזיכוי של כ-3,500 שקלים להתקנת עמדת טעינה של אפקון שעלותה המלאה עומדת על כ-6,000 שקלים. האחריות לסוללות היא ל-8 שנים או 100 אלף ק"מ.

מיני SE בישראל. יצרן, אתר יצרן
מיני GP, הכי רחוק מה-SE החשמלית.../אתר יצרן, יצרן

ועכשיו למשהו אחר לגמרי...

בפינה הנגדית הקיצונית למיני SE נמצאת גרסת העל הפרועה של מיני ה-GP. זו הקיצונית והאקסלוסיבית מבין ההיצע של מיני. הקיצונית בשל מנוע ה-2.0 ליטרים שלה ו-306 כ"ס הסוס שלו שמבוסס על מנוע ה-JCW אבל אחרי סדרת חיזוקים ושיפורים כדי להפיק ולעמוד בתוספת הכוח. היא נמוכה בס"מ מה-JCW, מוקשחת באמצעות מוט חיזוק מאחורי המושבים, בעלת כיול מתלים נוקשה יותר והבלמים גדולים יותר.
הביצועים הם 5.2 שניות ל-100 קמ"ש ו-265 קמ"ש מירביים.

גם בהופעה החיצונית היא לא מאפשרת להתבלבל ביחס ליעוד שלה, עם מפשק גלגלים רחב יותר, כנפונים מעל בתי הגלגלים ואולי הברורו ביותר - הכנף האחורית הגדולה שמתנוססת בקצה הדלת האחורית.

אז סגרנו את פינת החזקה, מה לגבי האקסלוסיבית? ובכן, מיני מייצרת 3,000 יחידות בלבד מגרסת הקצה היקרה הזו, וגם אם אתם נחושים מאוד לשים עליה יד, זה כבר מאוחר מדי. ארבע היחידות שהוקצו לישראל כבר מכורות ב-399 אלף שקלים לחתיכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully