וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבינה רק כוח: מרצדס AMG GT Black Series

16.7.2020 / 15:33

היא תעלה כ-3 מיליון שקלים ורק אחת כזו תגיע לישראל. קבלו את ה-AMG החזקה ביותר, עם 730 כ"ס, תאוצה ל-100 ב-3.2 שניות. זו מרצדס AMG GT Black Series

מרצדס AMG GT Black Series/יצרן

מאז שנוסדה ב-1967 AMG מייצרת את הפרועות בגרסאות מרצדס, מאז המחצית השנייה של שנות ה-2000 כאשר התחילה עם סדרות ה-Black Series הן נעשו הרבה, אבל הרבה יותר פרועות.
כעת מגיעה ההפרעה הזו גם למכונית הספורט של מרצדס ה-AMG GT. ועל מנת להיות ראויה למקום שם מציידת אותה מרצדס במנוע ה-V8 החזק ביותר שמייצרת החטיבה הזו.

160 חתיכות בלבד של ה-Black Series יירדו מפסי הייצור באפלטרבאך, מה שיותיר אותה אקסלוסיבית לא רק בגלל המכלולים שלה אלא גם בגלל הכמות הנמוכה יחסית. בכל מקרה אחת מהן תמצא את דרכה לישראל ותהפוך להיות אחת המכוניות היקרות ביותר שנמכרו כאן על ידי יבואן רשמי.

מרצדס AMG GT Black Series. יצרן, אתר יצרן
כלוב מירוצים ומושבי סיבי פחמן/אתר יצרן, יצרן

מתחת למכסה המנוע הארוך נמצא V8 בנפח 4.0 ליטרים, כמו כל מנוע של AMG גם הוא נבנה מתחילתו ועד סופו על ידי אדם אחד. כאן, כדי לייצר 730 כ"ס הוא מקבל מערכת הצתה, מגדשי טורבו וסעפת פליטה שונה כמו גם גל ארכובה שטוח.

רגע, למה הוא שטוח? או.קיי, נסביר על קצה השסתום. בגדול במנועים רגילים גל הארכובה, זה הממיר את תנועת הבכנות מלמעלה-למטה לתנועה סיבובית בנוי בצורה מדורגת יחסית כאשר כל בוכנה נמצאת בגובה שונה במהלך העבודה של המנוע. זה סידור שנותן לנו עבודה חלקה, ועם גל ארכובה כבד שיאזן את הפעולה שלו הוא גם יהיה מנוע מאוזן מבחינת רעידות. אבל המאזנות האלו מוסיפות משקל, מגדילות את בית גל הארכובה וזה אומר שצריך בדרך כלל להגביה אותו - ותזכרו, משקל, גובה ושוטר תנועה אלו שלושת הדברים שלא טובים למכונית ספורט.

במנוע עם גל ארכובה שטוח שתי בוכנות עולות במקביל ושתי בוכנות נמצאות למטה בכל אחד מצדדי ה-V של בלוק המנוע. במנוע כזה לא משתמשים במאזנות על גל הארכובה, וזה הופך אותו לכזה שיודע ואוהב לעלות לסל"ד גבוה מהר מאוד. במכוניות מירוץ הפעולה הפחות מאוזנת שלו לא ממש מפריעה, אבל במכוניות כביש עושים שימוש נרחב בחומרים קלים על מנת לצמצם את הרעידות בו.

בגלל ה"פולסים" של שתי בוכנות העולות במקביל בכל צד של המנוע, גם סדר הפליטה של הגזים ממנו הוא בתזמון מושלם, מה שגם מאפשר להם לעבוד חלק וגם להישמע הכי כמו המוזיקה הכי טובה בעולם, תשאלו את פרארי ואת מוסטאנג 500GT

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מרצדס AMG GT Black Series. יצרן, אתר יצרן
V8 בנפח 4.0 ליטרים, 730 כ"ס/אתר יצרן, יצרן

אז מה יוצא מכל היופי הזה? 730 כ"ס שמניעים את הגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים כפולת מצמד בת 7 יחסי העברה שחוזקה משמעותית כדי לא להילעס על ידי הכוח שלה. הביצועים הם 3.2 שניות ל-100 קמ"ש וקצת פחות מ-9 שניות ל-200 קמ"ש, מספיק זמן על הדוושה והיא תגיע ל-325 קמ"ש.

הביצועים האלו אמנם לא מזכים אותה בשום תואר שלפניו יש את המילה "הכי", כמו הכי מהירה, או הכי מאיצה - אבל בהחלט מספרים שפעם היו נחלתן של מכוניות על. על האחיזה צמיגים מיוחדים של מישלן מדגם Pilot Sport Cup 2 בתרכובת מיוחדת עבורה.

מרצדס AMG GT Black Series. יצרן, אתר יצרן
להרחיק משם ידיים וילדים קטנים/אתר יצרן, יצרן

אבל כדי להישאר צמודים לאספלט וגם לפנות צריך יותר מהרבה מנוע. אז ל-AMG GT הזו יש גם קוילאוברים בכוונון ושליטה ידנית, בקרת המשיכה משנה את עוצמתה בהתאם לכמות האחיזה של הצמיגים, או נשלטת ידנית מתא הנוסעים ועוד.

על האווירודינמיקה שלל פתחים, ספוילרים וזיפיוזרים, חלקם ניתנים לכוונון וכמובן כנף האדירים הזו מאחורה שמשנה את הזווית שלה בהתאם למהירות. כל אלו אחראים לכוח הצמדה של יותר מ-400 ק"ג במהירות של 250 קמ"ש.

מרצדס AMG GT Black Series. יצרן, אתר יצרן
400 ק"ג של כוח הצמדה ב-250 קמ"ש/אתר יצרן, יצרן

בתא הנוסעים משמשים בערבובייה אלקנטרה ופלדה חשופה של כלוב המירוצים, סיבי פחמן ואלומיניום, רביעיית פתחי מיזוג אדירים וידית פתיחה מבד לדלתות. הנהג והנוסע במושבי באקט וקשורים עם רתמות 4 נקודות ולכל צרה שלא תבוא יש גם מטף כיבוי אש.

המכונית הזו, שמבוססת על ה-AMG GT-R ומוסיפה עליה סממנים מגרסאות ה-GT3 PRO וגם מכוניות המירוץ ה-GT3 וה-GT4 עולה באירופה 300 אלף יורו ויחידה אחת ממנה עומדת כאמור להגיע לישראל.

המתחרה הישירה שלה, פורשה 911GT2 RS גם בארץ. היא אמנם חלשה ממנה ו"רק" עם 700 כ"ס אך מציגה ביצועים טובים יותר משמעותית עם 2.8 שניות ל-100 ו-340 קמ"ש מירביים, אבל איכשהו עלתה פחות ממנה. הזירה החמה ביותר עליה הן יתחרו היא ההקפה המהירה ביותר של הנורדשלייפה במסלול הנורבורגרינג, נתון חשוב קצת פחות מפרונקל בישבן. אלא אם כן אתם עדיין בבית הספר, ואז תצטרכו לחכות לפרסום זמן ההקפה שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully