וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזראטי גיבלי הייבריד: שקר החן

17.7.2020 / 17:11

מזראטי הציגה גרסה היברידית למכונית הסאלון הספורטיבית שלה הגיבלי. אלא קריאה שנייה ושלישית של מה בעצם יש שם כבר די מוציאה את הרוח מהמפרשים. אצלנו לקראת סוף השנה

מזראטי גיבלי הייבריד. יצרן, אתר יצרן
מזראטי גיבלי הייבריד, מנוע ארבעה צילינדרים עם תגבור חשמלי קל/אתר יצרן, יצרן

שני המשפטים הבאים לקוחים מההודעה לעיתונות של מזראטי העולמית:
"עם המזראטי גיבלי העולמית, מותג הקלשון נכנס לעולם של חשמול" וגם "מזראטי גיבלי החדשה מייצגת את אחד הפרויקטים השאפתניים של מזראטי".

אחרי שני המשפטים האלו רף הציפיות שלי מההמשך היה גבוה מאוד, כמה שורות אחר כך הן כבר התבדו לחלוטין. לא עולם של חשמול ולא פרויקט שאפתני. זו פשוט גרסה של הגיבלי עם מנוע 2.0 ארבעה צילינדרים במקום ה-V6 בנפח 3.5 ליטרים אליו מצורף אלטרנטור של 48 וולט ומגדש על חשמלי. המאפשר הפעלת צרכני חשמל ללא שימוש במנוע הבנזין, והזרמת אוויר למגדש הטורבו גם במהירות וסל"ד נמוך.

מזראטי גיבלי הייבריד. יצרן, אתר יצרן
אבל היא עדיין נראית מיליון דולר/אתר יצרן, יצרן

יש דימיון רב בין המנוע הזה לבין מנוע ה-2.0 ליטרים של אלפא. אם כי שם ההספק המירבי מיחידה זו הוא 280 כ"ס וכאן במזראטי ההספק המירבי עומד על 330 כ"ס. אלו 20 סוסים פחות לעומת 350 כ"ס בגרסה הרגילה, ועם 5.7 שניות למאה גם מההבטחות של מזראטי לשיפור ביצועים לא נותר הרבה, שכן הגרסה הרגילה עושה את זה ב-5.5 שניות. המהירות המירבית של הגרסה ה"היברידית" היא 255 קמ"ש לעומת 267 ברגילה. צריכת הדלק הרשמית של הגרסה הזו עומדת על 11.7 ק"מ לליטר.

ההסבר של מזראטי לבחירה בסוג כזה של תגבור חשמלי ולא שימוש במנוע היברידי רגיל או אפילו יחידת פלאג אין הייבריד מוסברת בחיסכון במשקל ושמיקום הסוללה הקטנה יותר מאחורה משפר את חלוקת המשקל. ההסבר הזה חצי נכון, בקטע של החיסכון, אבל לא של משקל - אלא של כסף.

למזראטי אין כיום על המדף שום יחידה היברידית או היברידית נטענת שקע שבה היא יכולה לעשות שימוש.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מזראטי גיבלי הייבריד. יצרן, אתר יצרן
לפחות את עדיין נראית טוב יותר מכולן/אתר יצרן, יצרן

ברור לגמרי שעל מנת לשרוד, ועזבו להיות תחרותית, רק כדי לשרוד מזראטי חייבת להציע חשמול ולו חלקי במכוניות שלה. בין אם בגיבלי או בדגמים נוספים בעתיד.

אבל כאשר צליל ה-V6 המשגע שלה היה אחד מהתמריצים הגדולים לקנות אותה בנוסף למראה החיצוני, לא ברור כמה מלקוחות המותג ימצאו עניין בגרסה הזו. בטח כאשר מתחרות מציעות גרסאות נטענות שקע בעלות טווחים של כמה עשרות קילומטרים בכוח החשמל בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully