וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: מרצדס V300

31.7.2020 / 8:32

מרצדס V קלאס, במיוחד בגרסת ה- V300 הוא מוביל הנוסעים האלגנטי ביותר בקטגוריה; לאחרונה קיבל מנוע חדש ומחוזק, המשביח את יכולות הכביש שלו. הבעיה היא שבעידן הקורונה, קשה למלא את השורות מאחור

מבחן דרך: מרצדס V300. יצרן, אתר יצרן
מוביל נוסעים יוקרתי, מהיר ואלגנטי/אתר יצרן, יצרן

מרצדס V-Class מתמקם בפסגת מובילי הנוסעים בישראל; הוא נמצא דרגה אחת מעל פולקסוואגן מולטיוואן, וכמה דרגות מעל רכבי בסיס כמו יונדאי ורנו המסחריים. ל-MPV האלגנטי לא הייתה מעולם בעיה להתבסס בפסגת הקטגוריה המצומצמת אבל ב-2020, הבעיה אינה תחרות מוטורית; הבעיה היום היא קריסת שוק ההסעות ותיירות הפנים בעקבות משבר הקורונה - תיירים ואנשי עסקים אינם מגיעים לישראל, לקוחות מקומיים מכווצים את היד, קשה.

מבחן דרך: מרצדס V300. יצרן, אתר יצרן
שפע מקום על הסיפון, עם גישה נוחה לכל מקום. תא המטען ענקי, גם עם שמונה נוסעים/אתר יצרן, יצרן

V-Class מגיע בשלושה אורכי מרכב ושני בסיסי גלגלים, ברמות גימור שונות. הלקוחות העקריים הם מורי דרך ונהגי מוניות, המקבלים פטור מלא ממס הקנייה; רכב המבחן הגיע בגרסת "אוונגרד פרימיום" המפוארת עם מנוע ה-240 כ"ס. בתצורה זו הוא עולה למורה דרך או נהג מונית, 327,500 שקלים בלבד. עבור בני תמותה המשלמים מס קנייה ואינם מזדכים על המע"מ, רכב המבחן יעלה 587,925 שקלים... עם חבילת AMG ותוספות שונות מגיע מחיר רכב המבחן ל-683,000 שקלים, ממש בשמיים. תמורת 30,000 שקלים תוכלו לקבל גם הנעת 4X4 שאינה מיועדת לשטח (אך עשוייה להקנות לכם מעמד של רכב מדברי). אלו סכומים גבוהים, אבל אנשים רבים מוציאים את פרנסתם מהקרון הנוצץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מבחן דרך: מרצדס V300. יצרן, אתר יצרן
תא הנוסעים המפואר לא השתנה מהותית. כאן מצולם צג 7-אינץ' הישן; הלקוחות יקבלו צג 10.25 אינץ' גדול, עם מערכת MBUX המשודרגת/אתר יצרן, יצרן

מתיחת פנים מינורית ביותר

V-Class 2020 מרשים מאוד מבחוץ, למרות שהוא כמעט זהה לדגם היוצא; רק חדי עין יבחינו בשינויים הקלים בפגושים וביחידות תאורה LED, המעדכנים מעט את המרצדס הגדול. רכב המבחן הגיע ברמת הגימור הגבוהה ביותר, עם שבע כורסאות נפרדות; ניתן לקבל אותו גם עם 1+7 מושבים, בעולם הוא נמכר גם בגרסת מוטורהום הנקראת "מרקו-פולו". חבילת AMG אינה כוללת שיפורי מנוע ומתלים, זוהי בעיקר חבילת עיצוב.

המרכיב העיקרי הם חישוקי 245/45R19 מושחרים, המעניקים לוואן מראה ספורטיבי וקרבי יותר. החישוקים הרגילים הם בקוטר 17 אינץ', פחות מרשימים אבל נוחים ועמידים יותר. בגרסת AMG קיבלנו גם גריל קדמי בעיצוב 'כוכבים', דוושות מצופות אלומיניום וחלונות מושחמים.

מבחן דרך: מרצדס V300. יצרן, אתר יצרן
כל המושבים מרווחים ונוחים, גם למבוגרים. את שורת המושבים המרכזית תוכלו להזמין עם 2 או 3 מקומות. יש גם אופציה ל'מושבי קפטן' מפנקים במיוחד/אתר יצרן, יצרן

אולם הנוסעים

המרצדס השחור מרשים מאוד מבחוץ, אבל בעיקר בפנים. במונחים של מכוניות הנוסעים של מרצדס, הוא לא מבטא את המילה האחרונה - חומרי הריפוד והדיפון אינם מעודנים או מוקפדים במיוחד, למרות שהדיפון דמוי קרבון נחמד למראה. יש עדיין חלקי פח חשופים בתא הנוסעים, וחלק מהפלסטיקה זולה למגע. בהשוואה למרצדס E קלאס, אודי A6 או ב.מ.וו סדרה 5, ה V-Class נראה פשטני למדי; אבל בתור מוביל נוסעים ומטען, ה V-Class מפואר ומפנק עד מאוד.

מבחן דרך: מרצדס V300. יצרן, אתר יצרן
הדלת האחורית נפתחת חשמלית. להעמסת פריטים קטנים או לשימוש באזורים צפופים, ניתן לפתוח בנפרד את השמשה האחורית/אתר יצרן, יצרן

עם 5.37 מטרים מפגוש לפגוש ובסיס גלגלים של 3.43 מטרים, המרחב הפנימי עצום. אני ישר חושב על הסבה למוטורהום, אבל ברכב המבחן יש מקום נוח לשמונה מבוגרים בגודל מלא, ועוד תא מטען ענקי בנפח 1,030 ליטרים, גדול ושימושי. תנוחת הישיבה מצוינת וגבוהה, שתי שורות המושבים הקדמיות מחוממות ומאווררות. דלתות הצד נפתחות חשמלית, יש שקעי טעינה ומזגן רב עצמה, אהבנו את פתחי המזגן הקדמיים, דמויי טורבינה. רכב המבחן הגיע עם צג קטן יחסית, אבל הלקוחות יקבלו אותו עם מערכת MBUX המצוינת ומסך בגודל 10.25 אינץ', עם הפעלה נוחה באמצעות גלגלת תפריטים ומשטח מגע.

תא הנוסעים גדוש תפנוקים, תאורת אווירה, מערכת צליל Burmester משובחת ביותר. ברכב הסעות האמור לעבוד שעות ארוכות ביום, הייתי מבקש יותר תאי אחסון שימושיים, אנחנו קצת מוגבלים במקומות להנחת תיקים וטלפונים, משקפיים, מצלמות, ומשקפות למעקב אחרי ג'ירפות.

מבחן דרך: מרצדס V300. יצרן, אתר יצרן
כל המזוודות ייכנסו בקלות לתא המטען המחסני במידותיו/אתר יצרן, יצרן

50 סוסים נוספים באורווה

החידוש הגדול של V-300 הוא מנוע 2.0 ליטר המחליף את ה-2.1 הקודם. המנוע המודרני מייצר 239 כ"ס (לעומת 190 בדגם היוצא) ו-50 קג"מ. התיבה מציעה תשעה הילוכים, במקום שבעה בדגם היוצא. תוספת הכוח וההילוכים הופכים את הוואן האלגנטי למכונה עוד יותר מהירה ונטולת מאמצים; התאוצה מאפס ל-100 מתקצרת ל-7.9 שניות, והשיוט מהיר ורגוע. הזינוק הראשוני מהוסס לחצי שניה אבל מהר מאוד מגיע כוח המאפשר השתלבות מהירה בכל קצב תנועה, ועקיפות קצרצרות ובטוחות. האמת היא שאין הרבה טעם למעוך את הדוושה הימנית; עם 50 קג"מ המגיעים ב-1,360 סל"ד, יותר נעים לנהוג במתינות "על המומנט". למי שהפרוטה אינה בכיסו מוצעות גרסאות V-220 עם 163 כ"ס ו- V-250 עם 190 כ"ס.

מבחן דרך: מרצדס V300. יצרן, אתר יצרן
המנוע החדש קטן, חזק וחסכוני מהמנוע היוצא/אתר יצרן, יצרן

רכב המבחן היה חמוש במנוע הבכיר שלא התקשה להסיע אותנו ברחבי הארץ, בעיר ובכפר. היה מוזר לנהוג ברכב גדול כל כך עם שפע מקום לאנשים וציוד, וליהנות מתאוצה נמרצת ונינוחה כל כך. צליל המנוע מבודד היטב ורק במהירויות תלת ספרתיות אתה מתחיל לשמוע רחשי רוח וצמיגים; בכל זאת, אנו עוסקים כאן בקרון מגודל ורבוע. תצרוכת הדלק מרשימה למדי; היצרן טוען לכ-16 קילומטרים לליטר אופטימיים, אני הצלחתי לעבור כ-12 קילומטרים לליטר בנסיעה בינעירונית שגרתית, 100-130 קמ"ש. אין ספק שניתן לשפר את הנתון הזה, וגם לקלקל אותו. בחודשים הקרובים תוצג באירופה גרסה-כל חשמלית עם מצבר 100 קווט"ש, לא ברור אם ומתי תגיע לישראל.

מבחן דרך: מרצדס V300. יצרן, אתר יצרן
הנעת 4X4 האופציונאלית עולה 30,000 שקלים, היא לא נועדה לעבודת שטח רצינית. הרכב נמוך מאוד, צמיגיו רגישים לפגיעה/אתר יצרן, יצרן

'ספורטיבי'?

ה-V-300 מציע מצב 'ספורט', שאינו מועיל הרבה; מפת החלפת ההילוכים משתנה מעט, זה מוסיף יותר רעש מאשר ביצועים, שלא חסר להם דבר גם במצב רגיל. נוחות הנסיעה מצוינת - עם בסיס גלגלים של 3.43 מטרים ומשקל כולל של 3,100 קילוגרם, הוא מגהץ היטב את תחלואי הדרך, למרות צמיגים ספורטיביים מדי בחתך 45. נוחות הנסיעה מצוינת ובוודאי תשתפר עוד יותר, עם שישה או שבעה נוסעים על הסיפון. כדרכי אמליץ לכם להישאר עם חישוקי ה-17 אינץ' שישפרו את נוחות הנסיעה. למרות מידות XXL, קל להתנהל עם הקרון בסימטאות העיר - יש שפע מצלמות היקפיות, והתצפית קדימה מצויינת. בסיס הגלגלים הארוך מחייב הסתגלות קלה, לא בעיה עבור נהג מקצועי.

מבחן דרך: מרצדס V300. יצרן, אתר יצרן
תנוחת הישיבה גבוהה ושולטת/אתר יצרן, יצרן

V-300 אינו רכב ספורטיבי - הוא גבוה, מתליו רכים יחסית ובעיקר, תנוחת הישיבה גבוהה במידה שתרחיק ממך מחשבות זימה על השחזת צמיגים. למרות זאת הוא מתמודד בקלות עם כבישים הרריים, אוחז היטב בכביש, נענה בקלות להפניית ההגה. בנהיגה תובענית נכנסת בקרת המשיכה להיסטריה אבל עדיין, ניתן לזרום מהר ונקי. אני משער שמגבלת המהירות תהיה מחאת הנוסעים; אולי בחזרה הביתה בלי נוסעים, תוכל לתת קצת גז. בקרת השיוט האדפטיבית מצוינת, נוחה להפעלה.

מבחן דרך: מרצדס V300. יצרן, אתר יצרן
גרסת AMG מוסיפה חישוקים גדולים ומושחרים, גריל ייחודי ועוד זוטות. יפה לעין, אבל לא ממש חיוני/אתר יצרן, יצרן

מערך הבטיחות מלא עם שש כריות אוויר (הממוקמות כולן בחלקו הקדמי של הרכב), בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע לייצוב ברוחות צד, תיקון סטייה מנתיב, התרעה על רכב ב"שטח מת" ועוד. יש מערך מצלמות נרחב וכניסה אוטומטית לחניה, אבל חסרה לי מראה פנימית אלקטרונית - התצפית לאחור מוגבלת על ידי הנוסעים ומשענות הראש. התצפית קדימה מצוינת, למעט קורת הגג A, המסתירה חלק מהסביבה הקרובה. ברכב יקר כל כך הייתי מצפה למצוא גם מפתח חכם, אבל אין.

מבחן דרך: מרצדס V300. יצרן, אתר יצרן
המותג היוקרתי מעניק הצעה מעניינת לנהגי הסעות ומורי דרך, העובדים עם האלפיון העליון/אתר יצרן, יצרן

מחלקת עסקים

במחיר מלא של 587,925 לפני הוספת אופציות, לא יימצאו לV-300 הרבה לקוחות פרטיים. נהגים מקצועיים יוכלו למצוא את אושרם בעבור 233,500 שקלים לפני מע"מ, הצעה סבירה מאוד בהתחשב באיכות החבילה המוטורית. רכב המבחן יעלה להם 327,500 שקלים.

אהבנו מאוד את מרצדס V-300 החדש. הוא מציע מרחב פנים ורסטילי ויוקרתי, עם תנאי חיים משופרים לנהג ולנוסעים. יכולותיו הדינמיות קיבלו חיזוק משמעותי עם המנוע החדש, ועידון הנסיעה הוא מהטובים בקטגוריה. כרכב פרטי הוא יקר מאוד אבל עבור מורי דרך ונהגי מוניות, הוא הופך להצעה אטרקטיבית למדי - בוודאי עבור מי שמתמחה בפלח השוק היוקרתי של הסעת אנשי עסקים וסלבריטאים, מבקרים מחו"ל ושאר אנשים שהיוקרה חשובה להם. ככל שפלח השוק הזה מוקפא בחודשי הקורונה, הוא עוד יחזור לפרוח ולהעניק הצדקה מלאה לרכישת הקרון היוקרתי של מרצדס.

על הצד הטכני: מרצדס 300V V-Class אוונגרד פרימיום, AMG

מנוע: טורבו דיזל 2.0 ליטר
נפח: 1,950 סמ"ק
הספק/סל"ד (כ"ס): 239/4,200
מומנט/סל"ד (קג"מ): 50/1,360
תיבת הילוכים: 9 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ): 537
רוחב (ס"מ): 193
גובה (ס"מ): 191
בסיס גלגלים (ס"מ): 343
משקל עצמי (ק"ג): 2,145
צמיגים: 245/45R19

ביצועים:
תאוצה 0-100 (שניות): 7.9
מהירות מרבית (קמ"ש): 220

תצרוכת דלק בינעירונית (מבחן, קמ"ל): 11

מחיר (שקלים): 327,500 / 587,925 (ללא מע"מ/מחיר מלא)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully