וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסירות יולי: ירידה של 10 אחוזים, השוק הפרטי מתחזק

2.8.2020 / 15:05

האם זה אפקט הגל השני? או אופטימיות מוקדמת שהשרה החודש הקודם? שוק הרכב המקומי מציג ירידה של כ-10 אחוזים ביחס ליולי 2019 אבל בהחלט שומר על יציבות יחסית. הצרכן הפרטי הוא זה שנותן את הטון

בונדד רכב נמל אילת. קובי ליאני
מכוניות חדשות בנמל אילת, הלקוחות הפרטיים בעלייה/קובי ליאני

המטוטלת של שנת 2020 בצל מגיפת הקורונה לא פוסחת על שוק הרכב. אם כי בזהירות הנדרשת ניתן לומר כי הענף הזה מפגין יציבות נאה בפני הטלטלה שעובר המשק בכללותו.

בחודש יולי נמסרו 22,368 מכוניות, כך עולה מניתוח נתונים של רישומי משרד התחבורה שבוצע עבורנו על ידי אתר "קארזון" להשוואת מחירי רכבים. המספר הזה נמוך ב-10.4 אחוזים ממספר המכוניות שנמכרו ביולי 2019. מה שמציב את השוק בכללותו על 145,818 כלי רכב מתחילת השנה שהם ירידה של 20.8 אחוזים ביחס לצבר השנתי ב-2019.

אחרי פתיחת שנה מעודדת עם עליות במספק המכוניות החדשות בחודשים ינואר ופברואר ביחס לחודשים המקבילים, מגיעים חודשים בהם רשם השוק צניחה משמעותית של עשרות אחוזים מרץ (35 אחוזים), אפריל (90 אחוזים) ומאי (50 אחוזים). אולם חודש יוני השיב את הצבע ללחיים עם גידול ענק ביחס לחודשים שקדמו לו ואף גידול קל של 6 אחוזים ביחס לשנה שעברה.

מבחן דרך: יונדאי קונה היברידי. קינן כהן, קינן כהן
ליונדאי סוללת דגמים שפונים לשוק הפרטי והמוסדי המאפשרים למותג להמשיך להוביל/קינן כהן, קינן כהן

בקרב המותגים המובילים, הסדר בעשירייה הראשונה נשמר, כאשר יונדאי היא המותג הנמכר ביותר, טויוטה במקום השני וקיה בשלישי. סקודה ממשיכה להיות המותג האירופי הנמכר ביותר ולמעשה השינוי היחיד נמצא בתחתית העשירייה שם ניסאן מחליפה את רנו במקום ה-10.

מגמה שממשיכה גם החודש להפתיע היא המשך הגדילה של שני מותגים סיאט ושברולט המציגים קפיצות גדולות (27.8 ו-14.3 אחוזים בהתאמה) בטח על רקע ירידה של עשרות אחוזים אצל שאר המותגים. במקרה של היצרנית הספרדית מבית פולקסווגן הדבר נובע מהמשך אספקת הסיאט איביזה למכרז משרד הביטחון ובמקרה של שברולט זו בעיקר הספארק הקטנה וגם האקווינוקס שכעת עם מערכות הבטיחות המתקדמות כסטנדרט זוכה להצלחה יחסית.

בקרב יבואני הרכב, החמישיה המובילה היא קבוצת כלמוביל (יונדאי, מיצובישי, מרצדס) עם 5,305 מסירות, צ'מפיון מוטורס (פולקסווגן, אודי, סיאט, סקודה) - 3,719 מסירות, יוניון מוטורס (טויוטה, לקסוס) - 2,902 מסירות, טלקאר (קיה, סאנגיונג) - 2,711 מסירות וקרסו מוטורס עם 1,785.

עוד בוואלה!

שוק הרכב יוצא מהמשבר: הצורך בהתניידות גובר, ומכירת המכוניות מזנקת

לכתבה המלאה
מסירות רכב חדש יולי 2020. צילום מסך, קארזון, צילום מסך
מסירות רכב חדש מתחילת השנה בהשוואה ל-2019/צילום מסך, צילום מסך, קארזון

השוק הפרטי עדיין חזק

אחת התפניות הבולטות של סיכום מסירות יוני היה השוק הפרטי שלראשונה מזה שנים רשם יותר מכירות מאשר השוק המוסדי, זאת לאור עצירה מוחלטת של רכישת המכוניות אצל חברות ההשכרה וצמצום משמעותי בזה של חברות הליסינג ורכבי החברה.

מה שהביא את היבואניות להעביר את המיקוד לחיזור אחר הלקוח הפרטי. גם בסיכום יולי הנתונים דומים, מהנתונים העולים בניתוח של קארזון המבוסס על נתוני רישום הבעלות של משרד התחבורה, השוק הפרטי אחראי ל-51.7 אחוזים מהמכירות, הליסיג נותר במספרים דומים לאלו של החודש שעבר עם 27.1 אחוזים והמכוניות שנרשמו תחת חברה ה-19.3 אחוזים, חברות ההשכרה אחראיות ל-1.4 אחוזים לעומת 0 בחודש שעבר ועוד 0.5 אחוז למוניות.

התפלגות מכירות יולי. צילום מסך, קארזון, צילום מסך
התפלגות המכירות בין השוק הפרטי, הליסינג ורכבי חברה על פי נתוני הרישום של משרד התתחבורה/צילום מסך, צילום מסך, קארזון

להתמקדות הזו בלקוח הפרטי יש משמעות כאשר מביטים על נתוני המכוניות לפי דגמים. שם, למרות שאינה המותג הנמכר ביותר - טויוטה המשחקת עם הקורולה בשני המגרשים בהצלחה מובילה את הטבלה ובפער ניכר עם 1,374 יחידות החודש לעומת המכונית במקום השני יונדאי איוניק שלה 728 יחידות והמקום השלישי קיה פיקנטו עם 888 יחידות.

הסיבות להמשך הדומיננטיות דומות לאלו שהיו בחודש שעבר, הריביות בשוק עדיין נמוכות וכן האשראי שעדיין ניתן למי שמפגין יציבות במקום העבודה שלו, הצורך בהתניידות של עובדים שבחרו להחזיר את המכונית הצמודה ולרכוש אחת פרטית ואפילו כאלו שאת הכסף שהתכוונו להוציא על חופשה משפחתית מפנים לרכישת מכונית חדשה.

מבחן השוואתי: סיאט איביזה מול יונדאי i20. קינן כהן, ניר בן טובים
הפרחים לצה"ל, סיאט איביזה ממשיכה לצמוח/ניר בן טובים, קינן כהן

במבט קדימה לרבעון האחרון של 2020 אף אחד כבר לא מוכן להתנבא על המגמות בשוק הרכב. אולם משתנה אחד בהחלט עשוי להשפיע על המשך השנה בעיקר בכל הקשור למכוניות היברידיות. ב-15 בחודש אוגוסט תפרסם רשות המיסים את הגזירות הירוקות החדשות - אותו עדכון במיסוי ה"ירוק" על המכוניות. המיסוי החדש שאמור לפחות לעת עתה להיכנס לתוקפו בראשית 2021 עשוי להאיץ את ההצטיידות והמכירות, בעיקר אלו של המכוניות ההיברידיות בטרם ייכנסו התקנות לתוקף ואיתן התייקרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully