וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העברת בעלות באינטרנט: לא מדע בדיוני

יואב פולס

16.8.2020 / 12:00

הקורונה המיטה נזקים בריאותיים וכלכליים אדירים על העולם. אולם בהיבט אחד, היא גם הביאה למהפכה אדירה - הקלות בה ניתן להעביר כיום מכונית בעלות. ניסינו את המערכת החדשה הזו, ואנחנו ממש עפים על משרד התחבורה

העברת בעלות באינטרנט: ככה עושים את זה. יצרן, אתר יצרן
רק העברת המפתח עצמו עדיין צריכה להיעשות פנים אל פנים/אתר יצרן, יצרן

זוכרים את התקופה שאחרי שמצאתם רכב כלבבכם, או שמצאתם קונה לבונבוניירה שאתם מוכרים, עברתם את כל שלב הבדיקות, התמקחתם על מחיר הרכב ואתם מגיעים לשלב 'העברת הבעלות'.
מחפשים סניף דואר פתוח, מגיעים, לוקחים מספר לתור וממתינים למועד הגעת התור שלכם. הפקיד/ה מבקשים רישיונות רכב, ותעודות זהות של המוכר והקונה, לפני שנים מעטות רק תעודת זהות הייתה קבילה, עד שמישהו קיבל שכל ואפשר הזדהות גם עם רישיון נהיגה.

עוד מיקוח קטן מי משלם עבור העברת הבעלות, קצת מעל 200 שקלים עוברים לפקיד הדואר, ואתם יוצאים לדרך חדשה עם הרכב החדש שלכם, או ללא הרכב הישן שמצאתם עבורו בעלים חדשים.

העברת בעלות באינטרנט: ככה עושים את זה. צילום מסך, קינן כהן
מסך הבית של שירותי ממשל זמין/קינן כהן, צילום מסך

אתם בוודאי זוכרים את הסיטואציה הזו, שהיו בה רגעים מביכים או מעצבנים כמו ויכוחים מול פקיד הדואר מי ישלם עבור העברת הבעלות. עכשיו תשכחו מהכל, כי במהלך סגר הקורונה שהיה כאן, משרד התחבורה השיק שירות חדש של העברת בעלות באינטרנט.

תסתכלו על התאריך, עכשיו אוגוסט, לא 1 באפריל, ואני רציני לחלוטין. ניתן לבצע העברת בעלות בתהליך קל, נוח ויעיל מבלי לצאת מהבית. לשם כך עליכם להירשם קודם לשירותי ממשל זמין באתר www.gov.il. אם טרם נרשמתם - זה הזמן. נכנסים לאיזור האישי, מקישים מספר זהות וסיסמא, ונכנסים.

יופיעו לכם מספר נתונים לבחירה - 'מידע אישי', 'מידע פנסיוני', 'ילדים', 'משכונות', 'פרטי דרכון' וגם 'כלי רכב'. לחיצה על 'כלי רכב' תציג לכם את רשימת כל כלי הרכב הרשומים על שמכם, ובצד לחצן 'להעברת בעלות'. לחיצה על 'להעברת בעלות' תבקש מכם לרשום את מספר הזהות של הקונה.

עוד בוואלה!

גן עדן לרמאים: הכירו את רישיון הרכב

לכתבה המלאה
העברת בעלות באינטרנט: ככה עושים את זה. צילום מסך, קינן כהן
בוחרים מהרשימה את הרכב אותו רוצים להעביר וזהו/קינן כהן, צילום מסך

הקונה שיושב מולכם בעודכם לוגמים קפה בנינוחות, מקבל הודעה באיזור האישי שלו, בה הוא מתבקש לאשר כי הוא מוכן שכלי הרכב יירשם על שמו. לאחר האישור של הקונה, התהליך חוזר למוכר אשר צריך להכניס פרטי כרטיס אשראי לטובת תשלום עבור הפעולה. כאן, ניתן להכניס כל כרטיס אשראי ולא רק של המוכר, כלומר ניתן להכניס את פרטי כרטיס האשראי של הקונה, ובכך הוא יישא בעלות התשלום.
עם אישור התשלום - הפעולה הושלמה. הרכב עבר לבעלות הקונה. אתם מקבלים באתר עצמו אישור העברת בעלות, וניתן גם להדפיס רישיון רכב חדש כאשר הרכב רשום על שמו של הקונה.

בניסיונות שלי לקח 24 שעות עד שניתן היה להדפיס רישיון רכב חדש עם שם הקונה עליו.
במדינה בה התרגלנו להערמת קשיים על האזרח מצד גורמים הממשל איפה שרק ניתן, מדובר בשיפור שירות מטורף. כל הכבוד לאנשים שהגו את הרעיון וביצעו אותו באופן מושלם.

ציון לתהליך - 100
נוחות - 100
שיפור שירות - 100

עוד טורים וכתבות של יואב פולס ב-CAR-PAD

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully