וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוראים, מתגלחים, אוכלים - מה אנחנו עושים בכביש?

וואלה!רכב

14.9.2020 / 15:51

כמעט מחצית מהנהגים שעלו בתצפית קבוצות הנוער של אור ירוק עשו כמעט כל מה שתעלו על דעתכם מלבד לנהוד במכונית. ארז קיטה מנכ"ל אור ירוק: "נהגים רבים לא חוששים להיתפס על ידי המשטרה ומסכנים את עצמם ואת שאר משתמשי הדרך"

נהג קורא ספר בזמן נהיגה/אור ירוק

הסרטון שאתם רואים בפתיח הידיעה הזו צולם ב-31 באוגוסט על כביש 1, אחד הכבישים הראשיים בישראל בנסיעה ממזרח למערב. שולח הסרטון סיפר כי לאורך דקות ארוכות הנהג אוחז את הספר ביד אחת ומתעמק בקריאה שלו (ככל הנראה צ'כוב, אבל ייתכן גם שזה סידור...) כאשר אחת לכמה זמן הוא עוזב את היד השנייה מההגה על מנת לדפדף.

הנהג הזה לא לבד, ולא רק בכבישים מהירים, אלא גם בצמתים, ופינות רחובות אשר על פי דוחות הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מהווים את מוקד תאונות הדרכים הגדול ביותר. מתצפית שביצעו חברי 'קבוצות הנוער של עמותת "אור ירוק" לכבוד שניאור חשין בשיתוף אילון חברה לביטוח, עולה כי 45% מציבור הנהגים נצפה מבצע פעולה נוספת מלבד נהיגה (כמעט אחד מכל שני נהגים).

מה אנשים עושים בזמן נהיגה. צילום מסך, צילום מסך
מחזיקים אותו רק לרגע, אבל במקום הכי בעייתי/צילום מסך, צילום מסך

במהלך הבדיקה נצפו 2,808 נהגים, ב-41 רשויות ברחבי הארץ והיא התקיימה באזור צמתים ופינות רחובות, כאשר הרכב חוצה את הצומת בנסיעה או נמצא במצב סטטי (רמזור אדום או מתכוון לחצות את הצומת).

מה עושים הנהגים במהלך נהיגה:
32% החזיקו את הטלפון ביד.
26% נצפו משוחחים בטלפון הסלולארי ללא דיבורית
20% נצפו מתעסקים עם נוסעים או חפצים במושב האחורי.
13% נצפו אוכלים במהלך הנהיגה.
5% נצפו קוראים עיתון או מסמך במהלך הנהיגה.
4% נצפו עסוקים בגילוח ואיפור במהלך הנהיגה.

עוד בוואלה!

16 הרוגים בשבוע האחרון, 38 באוגוסט: הקורונה לא עוצרת את תאונות הדרכים

לכתבה המלאה
ארז קיטה, אור ירוק. אור ירוק,
ארז קיטה, מנכ"ל אור ירוק: "אין תחליף לנוכחות משטרתית בכבישים"/אור ירוק

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "היסחי הדעת שהנהגים מתמודדים איתם במהלך הנהיגה הם גדולים ובעיקר מסכני חיים. נהגים רבים לא מבינים שכל פעולה אחרת במהלך מלבד הנהיגה, מעלה את הסיכון למעורבות בתאונת דרכים באופן משמעותי. הם מסכנים את עצמם אבל בעיקר מסכנים את כולנו. בנוסף, חסרות כ-200 ניידות למשטרת התנועה ולכן נהגים רבים לא חוששים להיתפס על ידי המשטרה ומסכנים את עצמם ואת שאר משתמשי הדרך. חשוב מאוד להגביר את המודעות בקרב הציבור לסכנות שבנהיגה בהיסח דעת ובמקביל, אין תחליף לנוכחות משטרתית בכבישים, כזאת שתרתיע נהגים מלסכן את אה חיים של כולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully