וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכבים שהובילו את המהפכה: איך ה-SUV כבשו את עולם הרכב?

בשיתוף ניסאן

22.11.2020 / 9:10

המעבר המשמעותי של הצרכנים אל עבר ה-SUV החל עוד ב-2006, עם הניסאן קשקאי. מאז ההצלחה המסחררת ההיא, הקטגוריה התקדמה במהרה והפכה לאהובה במיוחד בקרב משפחות שרוצות ליהנות מכל העולמות שרכב פנאי שטח יכול להציע. כך כבשו רכבי ה-SUV את עולם הרכב

ניסאן X-Trail כתום. יח"צ,
כך ה-SUV כבשו את עולם הרכב/יח"צ

נוף המכוניות בישראל עבר שינוי משמעותי. כיום, כמעט בכל חנייה שתציצו עליה, תמצאו רכבי פנאי שטח בגדלים שונים. אבל מה הוביל למהפכה הזו ולמה היא התרחשה רק לאחר שרכב אחד מסוים נכנס לזירה? הנה ההסברים.

ניסאן פטרול, אחת מאגדות רכבי השטח, כיכב בחלומות רבים של נהגים ונהגות. את הסרטונים והתמונות שלו במדבריות, בסוואנות של אפריקה או בג'ונגלים של דרום אמריקה אפשר למצוא כמעט בכל תא מטען אנושי שפנטז פעם על רכב שטח. הפטרול הציע מבנה ריבועי ותכליתי, מנועים עוצמתיים, יכולת שטח מהטובות ביותר שאפשר לבקש ולא פחות חשוב מכך - המון סקס אפיל. אז למה כבר לא רואים רכבי שטח מגודלים כמותו כמעט מחוץ לכל בית בישראל, אלא בעיקר רכבי פנאי שטח, קרוסאוברים?

ניסאן קשקאי כחול. יח"צ,
למה עברנו מרכבי שטח מגודלים לקרוסאוברים? הקשקאי/יח"צ

החיים במרחב העירוני הכריעו

הסיבה היא די פשוטה בסך הכל. רכבי השטח המגודלים פחות משתלבים במרחב עירוני, הדורש תמרון קל ונוחות ורמת בטיחות גבוהות. הם מתאימים יותר לסביבת חיים הכוללת סלעים, בוץ או דיונות. את העניין הזה הבינו גם יצרני הרכב ולקראת סוף שנות ה-90 החלו להופיע רכבי שטח מעודנים יותר, הבנויים עבור סביבת החיים היומיומית של רובנו. בנקודה ההיא, הרכבים הללו עדיין לא כבשו את הקהל, אך הכל השתנה כאשר ב-2006 הוצג ה-SUV האורבני הראשון - ניסאן קשקאי.

בניסאן, שכבר הציעו את רכב שטח מעודן, ה-X-Trail, ידעו שהלקוחות מחפשים את היתרונות הברורים של רכבי השטח עם מרכב גבוה, שמשדר "אני רכב שטח", תנוחת ישיבה גבוהה ושלטת, תא נוסעים מרווח ותא מטען גדול עם גישה נוחה. אבל הדבר החשוב שהבינו בניסאן זה שהלקוחות רוצים גם את נוחות ואיכות הנסיעה של מכונית משפחתית רגילה, בשילוב האחזקה הזולה והפשוטה שלה. בלי מערכות הינע מסובכות ומשקל מיותר של מכלולים, שגם כך כמעט שלא משתמשים בהם. או במילים אחרות: שילוב היכולות והבטיחות של רכב משפחתי, עם אריזה של רכב שטח. זה בדיוק מה שהקשקאי הציע והתגובה של הלקוחות הייתה מיידית - הוא הפך ללהיט בין רגע ועד היום נמצא גבוה בטבלאות המכירות באירופה ובארצות הברית. באירופה לדוגמה, הוא היה ה-SUV הנמכר ביותר בקטגוריה שלו ב-2018.

ניסאן קשקאי לבנה. יח"צ,
ניסאן נהנתה מהצלחה מסחררת בכל רחבי העולם. הקשקאי/יח"צ

ההצלחה הובילה למהפכה

ההצלחה המיידית של הקשקאי הובילה את שאר יצרני המכוניות ליישר קו עם הכיוון החדש ומאז הפכו הקרוסאוברים למלכי השוק. ניסאן מצדה, לא עצרה בקשקאי והמשיכה להוביל את המהפכה עם הצגת הג'וק, SUV המבוסס על סופר מיני, ב-2010. בניסאן לקחו את התפיסה של הקשקאי, רכב משפחתי באריזה של רכב שטח , וייצרו עם הג'וק עיצוב שובב ומושך, בגודל של רכב עירוני עם אותם היתרונות של רכבי השטח בדמות תנוחת נהיגה גבוהה והלוק החשוב של "אני רכב שטח סופר מגניב". גם הג'וק הפך ללהיט בין לילה, בזכות עיצוב חיצוני מסובב ראשים, מחיר מוצלח ומענה מדויק לאלו שחיפשו רכב "שיקי", שיגדיר את תפיסת עולמם - צעירים, תוססים, נהנים מהפנאי ומלאי שמחת חיים. הג'וק לקח קטגוריה שלא הצליחה להמריא והפך אותה למה שהיא היום - הקטגוריה הכי מתפתחת בעולם הרכב.

די מהר ניסאן חיברה את ה-X-Trail לקו שהתחיל עם קשקאי, והוא משלים את ההיצע של היצרן היפני בתחום ה-SUV האורבנים. גם הוא, כמו אחיו הקטנים, אחד הרכבים הנמכרים בקטגוריה שלו בארץ ובעולם. מה שאומר שכיום ניתן לפגוש את רכבי הפנאי שטח של ניסאן בכל הגדלים וכמעט בכל התצורות, עם חמישה או שבעה מושבים, הנעה קדמית או כפולה ומגוון מנועים רחב. כל משפחה יכולה למצוא את מבוקשה בהתאם לצרכים שלה. בין אם מדובר ברכב עירוני מעוצב ונחשק עם מידות קטנות ומנועים יעילים וחסכוניים כמו הניסאן ג'וק, רכב בגודל של משפחתית קלאסית כמו הקשקאי שמוצע עם מגוון רחב של מנועים והספקים שמגיעים עד 160 כוחות סוס, או רכב למשפחות גדולות יותר שצריכות 7 מושבים וזה ה-X-Trail. האחרון גם מוצע בגרסת הנעה כפולה למי שמבקשים יותר יכולת שטח.

ניסאן ג'וק אדום. יח"צ,
מתאים לתפיסת עולם צעירה ותוססת. ניסאן ג'וק/יח"צ

אז למה כולם רוצים SUV?

אם נחזור להתחלה, הסיבה שכיום להמוני משפחות יש SUV היא השימושיות הגבוהה שלהם. רכבי הפנאי שטח מציעים נוחות בכל כך הרבה פרמטרים, כמו כניסה ויציאה קלות בזכות הגובה, גישה נוחה לתפעול הילדים הקטנים, תא מטען עם קל לשימוש ולרוב גם נפח גדול, הניתן להגדלה נוספת בזכות מושבים מתקפלים, שדה ראייה החוצה גבוה (מה שמקנה ביטחון בנהיגה) ולא פחות חשוב, יכולת לרדת לשבילים לבנים וליהנות מפינות חמד, אשר המשפחתיות הרגילות אינן יכולות להגיע אליהן. תוסיפו לכך יכולת דינמית כשל רכב משפחתי רגיל, תא נוסעים נעים לשהות ועלות אחזקה וקנייה נמוכות ותבינו למה הרכבים האלו כבשו את העולם.

לאתר ניסאן

בשיתוף ניסאן
  • עוד באותו נושא:
  • ניסאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully