וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכב של השכן מזהם יותר? היתרונות של רכבים חשמליים

בשיתוף ניסאן

26.11.2020 / 12:09

אנחנו רואים סביבנו כיום עוד ועוד רכבים חשמליים במגוון רחב של קטגוריות, כמו משפחתיות ומסחריות, אשר מונעים על ידי אנרגיה ירוקה, ולא בנזין יקר ומזהם. המגמה הזו היא כבר מזמן לא רק טרנד, אלא צו השעה וכמעט כל היצרנים מציעים רכבים חשמליים או היברידיים ופלאג אין

ניסאן ליף. יח"צ,
ניסאן ליף/יח"צ

"עידן המתכת, עידן הברזל", שר פעם מאיר אריאל ז"ל, ואילו אנחנו נמצאים כבר בעידן הבא - עידן החשמל. כאשר מסתכלים על טבלת המכירות העולמית, רואים שבשוק האירופי, כמו גם בסיני ובאמריקאי, רכבים מונעי חשמל בלבד תופסים חלק משמעותי, שרק הולך וצומח משנה לשנה. למעשה, נכון לחצי הראשון של 2020 נמכרו באירופה מעל 220,000 רכבים חשמליים, עלייה של -22% לעומת החצי הראשון ב-2019 וסך כולל של 4.3% מנתח השוק. זאת לעומת ירידה משמעותית במכירות רכבים בעלי מנועים בעירה פנימית "רגילה" באותה התקופה.

בשווקים הגדולים ניתן כיום לקנות רכבים חשמליים כמעט בכל קטגוריה, כמו המשפחתית ניסאן ליף או המסחרית ניסאן e-NV200. הרעיון הוא לאפשר לכולם ליהנות ממה שיש לטכנולוגיה להציע, בין אם מדובר בנסיעה משפחתית, לביקור של סבתא או בצורך לשנע סחורה בעלות נמוכה. הקהל מצביע ברגלים וקונה, גם בשוק המקומי. עד סוף הרבע השלישי של 2020 נמכרו בישראל יותר מפי שניים רכבים חשמליים לעומת כל שנת 2019.

ניסאן eNV200. יח"צ,
ניסאן e-NV200/יח"צ

כמה אפשר לנסוע, ואיך זה הרבה יותר משתלם מרכב עם דלק?

ואכן, יותר ויותר לקוחות מבינים שרכבים חשמליים הם הפתרון הנכון עבורם ויש לכך מספר גורמים. למעשה, הרכבים החשמליים של היום מציעים חבילה מוצלחת למשפחה או לעסק, בזכות הוזלה משמעותית בעלויות, חווית נסיעה ייחודית עם מנוע בעל פעולה שקטה וחלקה, זמינות כוח מיידית וכל זה בתוספת של שמירה על כדור הארץ בזכות אנרגיה ירוקה ועדיפה.

אם ניקח לדוגמה את הניסאן ליף, המכונית החשמלית הנמכרת ביותר בעולם, נראה שהטווח שלה לפי תקן WLTP המחמיר הוא 270 ק"מ. זה אומר שתוכלו לנסוע לצאת מחיפה ולהגיע עד מצפה רמון מבלי ל"תדלק" את הרכב ללא צורך לטעון את הרכב במהלך הדרך. ואם נסתכל על העלות של אותה הנסיעה, אז עם הניסאן ליף תשלמו כ-20 שקלים עבור החשמל של ההטענה, לעומת כ-80 שקלים ברכב עם מנוע בנזין. פי ארבעה יקר יותר.

יתרון נוסף: בזכות ההתקדמות הטכנולוגית בפיתוח שלהן, הסוללות כיום חזקות יותר וקטנות יותר, מה שמאפשר מרחק נסיעה ארוך יותר. אם תחשבו את ההוצאה החודשית על דלק ואת היתרון שבסוללות, תגיעו להבדל כספי אדיר וכל זאת לפני החישוב של הוצאות הטיפולים השוטפים, אשר יופחתו במקביל, בזכות מנועים פשוטים יותר, שגם עובדים בצורה יעילה הרבה יותר.

ניסאן ליף. יח"צ,
סוללה שעוזרת לחסוך המון/יח"צ

הסוללות תורמות ליציבות הרכב ותחזוקה נוחה

בזכות גודל ומיקום הסוללות, שטוחות ובתחתית המכונית, אנחנו מקבלים רכבים בעלי מרכז כובד נמוך יותר מרכבים מקבילים עם מנועי בנזין. מרכז הכובד הוא אחד המרכיבים החשובים בקביעת יציבות הרכב שלנו ובזכות העובדה שמדובר במנוע חשמלי, אשר אינו פולט חום כמו מנוע בעירה פנימי סטנדרטי (בנזין), השחיקה הכללית של המכלולים, כמו רפידות וצלחות הבלימה, נמוכה יותר. הסוללה אם כך, ממוקמת בצורה טובה ובטוחה יותר ברכב ובנוסף, העובדה שאין כמעט מכלולים וחלקים נעים מאפשרת רכבים זולים וקלים יותר לתחזוקה וטיפול.

אבל האם יש לי מספיק סוללה?

אז למי מתאימה מכונית חשמלית? בהתחשב בכך שהפריסה הארצית של עמדות טעינה ציבוריות, בשנת 2021 תגדל משמעותית, עם עמדות שנמצאות בחניונים ציבוריים, מקומות עבודה, תחנות דלק ובעמדות חנייה ברחבי הערים הגדולות, ובתוספת הסוללות שרק הולכות ומשתפרות, מכונית חשמלית מתאימה כמעט לכל הנהגים. אם נסיעות היומיום השגרתיות שלכם מורכבות מעבודה, חזרה והסעות של הילדים - תגלו במהרה שהסוללה שלכם מחזיקה די והותר.

אפס זיהום אוויר, עלות אחזקה ותחזוקה נמוכות, שימוש באנרגיה ירוקה, מנוע כל כך שקט, אך עוצמתי כבר מהרגע הראשון, שגם מייצר חוויית נסיעה אחרת וכמובן, נסיעה למרחקים גדולים ללא דאגה - ברכבים החשמליים ניתן למצוא כל כך הרבה יתרונות וכיום, אפשר לקבל את כל היתרונות הללו ועוד המון ברכבים משפחתיים מזמינים כמו ניסאן ליף, או במסחריות קלות של ה-e-NV200 של ניסאן.

גלו את הרכבים החשמליים של ניסאן >>

בשיתוף ניסאן
  • עוד באותו נושא:
  • רכב חשמלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully