וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטוח רכב יקר - או כמה עולה ביטוח פרארי נוצצת?

על-ידי WE SURE חברה לביטוח

30.11.2020 / 9:43

אנשים שרוכשים רכבי יוקרה כנראה יכולים להרשות לעצמם להתמודד עם עלות הביטוח היקרה שלהם (ביטוח רכב מקיף), אך ככל שמדובר ברכבים ששווים מאות אלפי שקלים ולאו דווקא מיליונים לעלות הביטוח יש השפעה על העלות הכוללת של אחזקת רכב כזה

  • בקצרה לחסרי הסבלנות:
  • רכב "יקר" לעניין ביטוח הינו בדרך כלל רכב שערכו עולה על 250-300 אלף שקלים.
  • הרכב הכי יקר שנרכש בישראל עלה 22 מיליון שקל
  • הרכב הכי יקר שנרכש אי פעם הוא Ferrari GTO 250
  • עלות פרמיית ביטוח רכב מקיף לרכב יוקרה נעה בין 7%-2.5% משווי הרכב
  • פרמטר חשוב בקביעת ביטוח רכב יוקרה: קיומה של חניה פרטית ומאובטחת
  • עלות ביטוח רכבי ספורט, רכבי קופה (Coupe) ורכבי קבריולט לרוב תהיה יקרה יותר
  • רכבים שיותר קשה לאתר עבורם חלקי חילוף, או שעלות חלקי החילוף שלהם יקרה יותר מהממוצע של רכבי יוקרה, יהיו יותר יקרים לביטוח
  • ההשתתפות העצמית בעת הפעלת ביטוח רכב יוקרה גבוהה יותר.
  • לאלו בינינו שלא מחזיקים רכב יוקרה אך עלולים לפגוע בכזה (אנחנו לא ממש שולטים במי נפגע בתאונה חס וחלילה): לא לוותר על ביטוח צד ג' והגדרת רף כיסוי מתאים (סכום ביטוח).
פרארי. ShutterStock
פרארי/ShutterStock

כמה כסף הייתם מוכנים להוציא בשביל מכונית? בשנת 2019 הייתה זו יצרנית רכבי היוקרה הצרפתית בוגטי (Bugatti) שמכרה את הדגם La Voiture Noire שלה בתמורה לסכום משוגע של 18.7 מיליון דולרים. אגב הרכב היקר ביותר שנמכר בכל הזמנים שייך ליצרנית פרארי (Ferrari) דגם GTO 250 שנמכר תמורת מי שהסכים להיפרד מ-70 מיליון דולרים - אספן הרכבים דיויד מקניל שמו, המייסד והמנכ"ל של חברת WeatherTech.

בישראל שוק היוקרה נפגע בשנים האחרונות על רקע דרישות רגולטוריות להפוך את המכוניות לירוקות יותר שהקפיצו אף יותר את מחירן. ב-2019 הדגמים הנמכרים ביותר בקרב מותגי היוקרה היו של אודי (Audi) דגם 3A שמכר 764 יחידות, ג'יפ גרנד צ'ירוקי של יצרנית Jeep האמריקנית עם 646 יחידות ודגם XC60 של וולוו (Volvo). קטגוריות רכבי היוקרה הפופולריות בישראל נמכרות בטווחים של 300-400 אלף שקלים כאשר כמובן את הרכבים היקרים ביותר, לרוב ביבוא אישי, קונים בודדים. כך למשל, בינואר 2020 נפוצה שמועה על קבלן אמיד מהנגב שהתחדש בבוגאטי שירון שנחזתה להיות הרכב היקר ביותר שנרכש בישראל מאז ומעולם בעלות של 22 מיליון שקלים.

אנשים שרוכשים רכבי יוקרה כנראה יכולים להרשות לעצמם להתמודד עם עלות הביטוח היקרה שלהם (ביטוח רכב מקיף), אך ככל שמדובר ברכבים ששווים מאות אלפי שקלים ולאו דווקא מיליונים לעלות הביטוח יש השפעה על העלות הכוללת של אחזקת רכב כזה.

פרארי. ShutterStock
פרארי/ShutterStock

תתכוננו: פרמיית הביטוח לרכבי יוקרה יכולה להגיע ל-5% משווי הרכב ואף יותר

בישראל נוהגות חברות הביטוח לרכוש ביטוחי משנה מחברות ביטוח בחו"ל שאליהן הן מגלגלות חלק מהסיכון הביטוחי כיוון שמדובר בחשיפה גדולה לחברות הביטוח. פרמיות הביטוח של רכבי יוקרה נאות בין 5%-2.5% משווי הרכב לשנה בתלות בסוג הרכב, מחירו, מגבלת הרשאים לנהוג ברכב, גיל הנהג הצעיר או הנהגת, וותק הנהיגה שלהם והיסטוריית התאונות שלהם ברכב יוקרה.

להבדיל מביטוח רכב "רגיל" שניתן לרכוש באופן דיגיטלי מלא, בכל הקשור לרכבי יוקרה, חברות הביטוח יבצעו בדיקה פרטנית של המועמד לביטוח בדגש על עברו הביטוחי בביטוח רכב יוקרה, שלילות רישיון, עבר פלילי ועוד כדי להעריך את הסיכון שהרכב יעבור תאונה שעלולה להסתיים בנזק משמעותי מאוד.

פרמטר חשוב נוסף יהיה אזור המגורים של בעל הרכב והיכן הוא מחנה את רכבו במהלך היום והלילה. הסוגייה הזו חשובה מאד בכל הקשור לסיכון הגניבה. חברות הביטוח מתמחרות סביב 20% מהפרמיה בגין סיכון גניבה. בעלי רכבי יוקרה שרוצים להוזיל את עלות הביטוח יקפידו להחנות אותם בחניה סגורה עם עדיפות לשער חשמלי והתמחור ישתנה בהתאם.

שווה לבדוק עד כמה למוסכים יש נגישות לחלקי חילוף מתאימים

חשוב להבין כי שווי הרכב אינו מספיק כדי לכמת את הסיכון אלא גם עלות חלקי החילוף והתיקון שלו. ישנם רכבי יוקרה שחלקי החילוף שלהם יקרים יותר מרכבי יוקרה אחרים הגם שהם יקרים יותר. אם לא די בכך, לרוב חלקי חילוף של רכבי יוקרה, בין אם מדובר ברכבים חדשים ובמיוחד ברכב ביבוא אישי, לא זמינים במלאי בארץ ונדרש לייבא אותם במיוחד מחו"ל.

פרמטר חשוב נוסף בקביעת הפרמיה יתייחס לשאלה האם מדובר ברכב ספורט, רכב קופה (Coupe), או רכב קבריולט. הסטטיסטיקה אומרת כי מכוניות אלו מעורבות יותר בתאונות והנהגים בהן נוהגים לנסוע במהירות יותר גבוהה ולקחת יותר סיכונים בכביש.

ההשתתפות העצמית גבוהה יותר ברכבי יוקרה

במקרה ביטוח לרכב יוקרה עלות חלקי החילוף צפויה להיות יקרה משמעותית. בנוסף בעלי רכבי יוקרה רגישים יותר מבעלי רכבים אחרים לפגיעה ולו אסתטית ברכב ויש להם יותר נטייה להפעיל את הביטוח. לכן ההשתתפות העצמית עבור רכבים אלו, תהיה לרוב יקרה יותר, בהתאם לסוג הרכב, ערכו, גיל הנהג, הוותק בנהיגה ועוד.

למרות העלויות היקרות של ביטוח רכבי יוקרה, ויתור עליו עלולה להוריד לטמיון את ההשקעה היקרה ברכישת הרכב. להיפך, דווקא ככל ששווי הרכב גבוה יותר, עולה הצורך לבטח אותו.

weSure, על-ידי WE SURE חברה לביטוח
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully