וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשבון השוואת ביטוח רכב חובה - כל מה שצריך לדעת כדי לבחור נכון

בשיתוף WeSure, חברה לביטוח

17.12.2020 / 11:49

אחת הדילמות עמה מתמודדים לא מעט משקי בית בימים אלו היא האם כדאי לוותר על רכב שני, בתקופה שממילא כמעט ולא משתמשים בו ולכן חשוב שתדעו איך מוזילים עלויות ביטוח של רכב שלא יוצא מהחניה

בקצרה לחסרי הסבלנות:

  • • בתקופה שבה כמעט לא יוצאים מהבית, האם אפשר להסתפק ברכב אחד?
  • • ויתור על רכב שני - רק אם משוכנעים שלא נצטרך לרכוש מחדש תוך כמה חודשים
  • • החלטתם להשאיר את הרכב השני? איך מוזילים עלויות
  • • מתי ניתן להסתפק בביטוח חובה בלבד? הרכב לא יוצא מהחניה, אין סכנת גניבה
  • • לא לוותר על המקיף אלא אם משוכנעים שאין שום שימוש ברכב, תמיד אפשר לרכוש מקיף כשחוזרים לנהוג ברכב
  • • בידקו אילו חברות ביטוח מאפשרות רכישה נפרדת של ביטוח חובה ומקיף. שימו לב: חברות רבות מתנות הנחות בביטוח המקיף רק למי שרוכש דרכן את ביטוח החובה. ב-WeSure אנחנו מאפשרים לכם את מלוא הגמישות לבנות חבילה מותאמת אישית.
  • • איך בוחרים את ביטוח הרכב חובה האטרקטיבי ביותר? מחשבון השוואת ביטוח רכב חובה של המדינה
  • • יש לשים לב כי המחירים במחשבון הם רק אינדיקציה למחיר הסופי. יש לבחור את החברות הגבוהות ברשימה וביניהן לעשות סקר שוק מעמיק יותר שיאפשר הנחות נוספות על בסיס פרמטרים אישיים.
מחשבון ביטוח רכב. ShutterStock
מחשבון ביטוח רכב/ShutterStock

אחת הדילמות עמה מתמודדים לא מעט משקי בית בימים אלו היא האם כדאי לוותר על רכב שני, בתקופה שממילא כמעט ולא משתמשים בו. התחבורה הציבורית בישראל, לצערנו, אינה הכי יעילה ומשפחות רבות נדרשות להחזיק בבית שני כלי רכב. לרוב נחזיק רכב "עיקרי" שמשמש את המשפחה שלרוב יהיה הרכב היקר והמרווח יותר ולצידו רכב קטן וזול יותר. לכאורה, בתקופה שבה לפחות אחת משני בני הזוג עובד בבית, פוחת הצורך ברכב שני ונשאלת השאלה אם כדאי לוותר עליו.

לפני שמחליטים לוותר על רכב שני כדאי לוודא שתוך כמה חודשים לא ניאלץ לקנות רכב אחר שוב

אפשר רק להניח (חסר לנו שלא) שהקורונה לא תישאר כאן לנצח, ולכן בשלב כזה או אחר מעסיקים שמאפשרים עבודה מהבית יצפו שהעובדים יחזרו למשרדים, לפחות לחלק מהימים. אם אתם שוקלים למכור את הרכב השני שלכם, כדאי לברר אם עצמכם לפני כן, האם מדובר בהחלטה סופית, לוותר על רכב שני, או שמא כאשר נחזור לשגרה המבורכת, תידרשו לשוב ולקנות רכב נוסף. מכירה ורכישה של רכבים מלווה לרוב בטרחה לא מעטה ובהוצאות כספיות, ומעבר לכך, ספק אם תוכלו לרכוש בעתיד רכב במחיר זול יותר מהמחיר בו מכרתם את הרכב שוויתרתם עליו.

מאידך, להחזקת רכב שני ללא ניצולו, בפרט אם מדובר בתקופה לא ידועה, יש בכל זאת עלות - ביטוח.

איך מוזילים עלויות ביטוח של רכב שלא יוצא מהחניה?

כל אדם שמחזיק רכב ולא משנה מה היקף השימוש בו חייב לרכוש ביטוח חובה שמספק פיצוי בגין נזקי גוף. זה ביטוח שלא ניתן לוותר עליו. עם זאת, ביטוח רכוש הוא כבר סיפור אחר. ככל שהרכב לא יוצא מהחניה, לא בהכרח חייבים לרכוש ביטוח רכב רכוש (מקיף) שמגן על נזקי רכוש לרכב, ובמיוחד אם מדובר ברכב ששוויו הכלכלי נמוך.

האם ניתן להסתפק רק בביטוח רכב חובה?

עבור מי שלא מתכנן להשתמש ברכב שלו בחודשים הקרובים ניתן בהחלט לרכוש רק ביטוח חובה ולוותר על הביטוח אך יש לענות קודם על שתי השאלות הבאות בחיוב: האם אין כוונה לנהוג ברכב כלל? האם הרכב בטוח בחניה או יש סיכון לגניבה או לפגיעה מנזקי טבע כגון ברד והצפות? ככל שאין שום כוונה להשתמש ברכב ואין חשש מגניבה, על פניו ניתן להסתפק בביטוח חובה בלבד. ככל שהרכב יחזור לשימוש אפשר להוסיף לו ביטוח רכב מקיף בהמשך אך כדאי וחשוב לשים לב לכך שחלק מחברות הביטוח מציעות הטבות בביטוח מקיף רק למי שרוכש דרכן את ביטוח החובה. ב-WeSure אתם ממש לא חייבים לקנות אצלנו את ביטוח החובה כדי לקבל מחיר מעולה על הביטוח המקיף ולהיפך. אתם בונים את חבילת הביטוח המתאימה עבורכם.

ככל שיש כוונה להשתמש ברכב, אפילו לשימושים קצרים, חשוב לא לוותר על ביטוח צד ג'

רכיב נוסף בביטוח הרכב הינו ביטוח צד ג', ביטוח שאף שאינו בגדר חובה, מגן מפני חשיפה ביטוחית לצדדים שלישיים, שעלולה להיות מאד יקרה. אפילו אם תשתמשו ברכב רק מעט, תמיד יש סיכון לתאונה עם רכב אחר, או חלילה פגיעה של הרכב ברכוש ששייך לאדם או חברה. מספיקה נסיעה אחת ברכב, במהלכה תתנגשו בפגוש של רכב יקר, והעלות שעלולה להיות מושתת עליכם, ללא ביטוח צד ג', תהיה גבוהה מאד. במצבים שבהם הרכב השני איננו רכב ישן וזול, ואפילו אם מדובר בנסיעות מועטות, יש לשקול בכובד ראש רכישת ביטוח מקיף מוזל, שמותאם להיקפי הנסיעה או לחילופין לרכוש ביטוח מקיף מצומצם, כמו שמציעה weSure, שנותן כיסוי לצד ג' ולנזקים שמקורם אינו בתאונת דרכים. בשימושים נמוכים מאד, העלות של הביטוחים המקיפים המוגבלים אינה גבוהה במיוחד, ונותנת שקט נפשי.

אז לאחר שבחנו את כל השיקולים והחשיפות וקיבלנו החלטה לגבי הביטוחים שלהם אנחנו זקוקים בתקופה זו, כיצד נמצא את ביטוח החובה הכי אטרקטיבי?

מחשבון השוואת מחירים בחסות המדינה

מחשבון השוואת ביטוח רכב חובה. רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, אתר רשמי
מחשבון השוואת ביטוח רכב חובה/אתר רשמי, רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון

להבדיל מביטוח מקיף שכיום כדי להשוות את מחירו יש לבצע סקר שוק, וכאמור בחלק מהחברות מעניקים הנחות במקיף רק למי שרוכש דרכן גם את ביטוח החובה, מדינת ישראל דאגה לייצר מחשבון השוואת ביטוחי רכב חובה אובייקטיבי לגמרי.

ניתן לאתר את המחשבון הזה בקלות באינטרנט (לוודא סיומת gov.il).

כעת יש למלא מספר פרטים פשוטים: מין הנהג, גילו, הוותק שלו כנהג, סוג הרכב (נפח מנוע, כוחות סוס - למי שלא לגמרי בקי בפרטים האלו המערכת מציעה תשובות מובנות כברירת מחדל שאחר כך אפשר לדייק מול המבטח). בנוסף, נשאלות שאלות על פתרונות הבטיחות של הרכב ובכלל זה קיומה של מערכת התרעה על אי שמירת מרחק (FCW) ומערכת התרעה על סטייה מנתיב (LDW). יש לשים לב כי ברירת המחדל של המענה על שתי שאלות אלו היא שהרכב לא כולל את המערכות הללו שכן הן אינן חלק מובנה ברכבים ישנים יחסית אך ככל שמדובר ברכבים מהשנים האחרונות המערכות הללו קיימות ויש לשנות את תשובת ברירת המחדל.

המחשבון מציע רק אינדיקציה לגובה הפרמיה, חשוב לבצע השוואה בין האתרים

בתום תהליך מילוי השאלון הקצר תתקבל רשימה של תעריפים שמציעות כל חברות הביטוח בדירוג מהזול ליקר. חשוב לציין כי מדובר בתעריפי מקסימום שחברות הביטוח נדרשות להעביר לרגולטור, רשות שוק ההון, מידי שנה, מדובר בסוג של התחייבות מצידן לא לגבות מחיר גבוה מזה שיוצג במחשבון. אף על פי כן, גם על מחיר זה ייתכנו הנחות בפניה אל חברות הביטוח עצמן ולכן שווה לפנות לכמה חברות זולות מתוך הרשימה ולבדוק באתרים שלהן הצעת מחיר מותאמת אישית. ב-WeSure למשל תהליך קבלת הצעת המחיר הוא לגמרי דיגיטלי ומאפשר הטבות נוספות על המחיר המוצע בהינתן פרמטרים שונים כמו הסוג המדוייק של הרכב, מספר הקילומטרים הצפוי, רכישת הרחבות ביטוחיות (כמו ביטוח פנסים ומראות) .

המחשבון הוא למעשה אינדיקציה שמאפשרת להתחיל תהליך מול החברות שמציעות את התעריפים הכי טובים בו אך כאמור איננו סוף פסוק.

בשיתוף WeSure, חברה לביטוח
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully