וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טסלה בדרך לישראל: קיבלה רישיון יבוא רשמי ממשרד התחבורה

אורי ברקוביץ' ודובי בן גדליהו

4.1.2021 / 9:21

כפי שנחשף לאחרונה בגלובס, החברה צפויה להתחיל את המסירות לקראת סוף פברואר בדגש על דגם הטסלה 3. עיקר השיווק יתבצע אונליין

טסלה מחפשת מנהל חנות בישראל. קינן כהן, קינן כהן
עכשיו זה כבר רשמי. טסלה בישראל/קינן כהן, קינן כהן

כפי שנחשף בגלובס לראשונה בנובמבר, טסלה מתחילת את 2021 כיבואנית רשמית של רכב לישראל. לגלובס נודע כי טסלה קיבלה רשמית ממשרד התחבורה רישיון לייבוא מסחרי (ייבוא סדיר) של כלי רכב, שיאפשר לה להתחיל אופרציית ייבוא מלאה ללא מגבלות כמות. עד כה פעלה טסלה בישראל עם רישיון של "יבואן זעיר", שאפשר לה לייבא עד 20 כלי רכב, בעיקר למטרות בחינה והדגמה. זוהי הפעם הראשונה שיצרן רכב מקביל רישיון לייבא ולשווק ישירות רכב בישראל, שלא באמצעות דילר או שותפות עם דילר.

כפי שנחשף בגלובס ב-2019, טסלה הייתה אמורה להתחיל את השיווק הסדיר של כלי רכב בישראל כבר בתחילת 2020 ואף ערכה לכך הכנות כולל שכירת אולם תצוגה ומתקן אכסון בתל אביב, גיוס כוח אדם בסיסי, ייבוא של מספר רכבי הדגמה והכנות לקראת הקמת רשת תחנות הטעינה הייעודיות והמהירות של טסלה המכונות "סופרצ'ארג'ר". אולם החברה לא הצליחה לקבל רישיון יבואן סדיר, בין השאר בשל הצורך בבעלות על מתקן תחזוקה לרכב, שהיא דרישת חובה בישראל. כפי שנחשף בגלובס, לאחרונה הוסיפה טסלה לצוות המשפטי שלה את עו"ד אילן שביט שטריקס, שנחשב לאחד המובילים בייעוץ לענף יבוא הרכב בישראל במטרה להאיץ את הסדרת רישיון היבואן וכאמור קיבלה אותו כעת.

החברה צפויה להתחיל לקבל הזמנות מוקדמות באון-ליין מלקוחות ישראלים כבר בימים הקרובים כאשר בתוך חודשים כבר עשויות המכוניות הראשונות של הלקוחות לעלות על הכביש, בכפוף למצב הסגרים. זאת במקביל להפעלת "מרכז חוויה" בגוש דן שבו מוצגים כלי הרכב פיזית. אולם ככל הנראה ההערכות הלוגיסטית למסירות ולשירות צפויה לארוך מספר חודשים. בין השאר פועלת כיום טסלה לבחירת מיקומים להצבת תחנות הטעינה הייעודיות שלה והשגת רישיון הפעלה עבורן. ייתכן שבשלב הראשון תתבסס החברה על עמדות טעינה קיימות, שיוקצו בלעדית ללקוחותיה. החברה גם פועלת לנסות ולהאיץ את מתן האישורים להצבת מטענים בשטח של מבנים ציבוריים ובתים משותפים. את שירותי הדרך לטסלה בישראל צפויה להעניק חברת "שגריר" כאשר ללקוחות תוצע תוכנית ביטוח ייחודית, שמבוססת על מאפייני הנהיגה והיקף הנהיגה בפועל של כל רכב. הביטוח יוצע ככל הנראה בשיתוף עם קבוצת "ביטוח ישיר".

בשלב הראשון צפוי השיווק בישראל להתמקד בדגם הטסלה 3, שיוצע במגוון רחב של גרסאות וטווחי נסיעה. המחירים טרם פורסמו אולם ככל הנראה הגרסה המובילה תהיה גרסת הבסיס החדשה של המכונית, SR + , טווח של כ-440 קילומטרים בין טעינות, ששיווקה החל לאחרונה באירופה במחיר מופחת של כ-40 אלף יורו כולל מסים ולפני הטבות מס. בישראל אפשר לצפות לשיווק דגמי טסלה 3 בטווח המחיר של כ-250-350 אלף שקל בהתאם לדגם. בנוסף צפוי להגיע בקרוב לבחינה דגם הקרוסאובר טסלה Y, שמבוסס על טסלה 3.

בארץ כבר פועלת חטיבת האנרגיה של טסלה, שמשווקת בעולם את יחידות אגירת הכוח המודולאריות MEGAPACK. החטיבה כבר מתמודדת כיום על חוזים שונים במגזר הפרטי.

מניית טסלה זינקה בלמעלה מ-700% מתחילת השנה כאשר חלק מהזינוק האחרון מיוחס לכך, שהמניה הצטרפה למדד S&P500 . בתום יום המסחר האחרון (31 בדצמבר) נסחרה המניה לאחר הספליט בכ-705 דולר, מחיר שמשקף לה שווי שוק של כ-668 מיליארד דולר, שווה ערך לשווי של כל יצרני הרכב הגדולים גם יחד. זאת למרות שהיא סיימה את 2020 עם קצת פחות מ-500 אלף מכירות בלבד.

  • עוד באותו נושא:
  • טסלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully