וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הם ניסו להרוג אותה: אבל היא חזרה!

22.1.2021 / 6:28

"מי הרג את המכונית החשמלית?" זעקו כותרות הסרט הדקומנטרי משנת 2006, ובכן היו לא מעט כאלו שרצו מאוד להשתיק אותה, אבל היא פה

ג'נרל מוטורס EV1. אתר יצרן
ג'נרל מוטורס EV1 השמדה תחת אבטחה משטרתית/אתר יצרן

ב-23.1.2006, לפני 14 שנים הוקרן בהקרנת בכורה הסרט התיעודי "מי הרג את המכונית החשמלית?". הנחת היסוד של הסרט שביים כריס פיין היא שתעשיית הרכב, חברות הנפט והממשל הפדרלי חברו בקונספירציה על מנת לסכל את הצלחתה של המכונית החשמלית, ספציפית את ה-EV1 של ג'נרל מוטורס.

ה-EV1 שהוצגה ב-1996 הייתה מכונית חשמלית ששווקה בשתי מדינות בלבד - קליפורניה ואריזונה, היא לא נמכרה באופן מסורתי ובשלוש שנות הייצור שלה היא נמסרה תחת הסכם ליסינג למשתמשים. אחרי ש-2,500 יחידות ממנה הסתובבו בכבישים, בשנת 2003 מודיעה ג'נרל מוטורוס כי היא לא תמשיך את חוזי הליסינג ובכוונתה לאסוף את כל המכוניות. הסיבה הרשמית הייתה עלויות ייצור ואחזקה גבוהות, הסיבה הלא רשמית שהועלתה בסרט - מזימה "להרוג" את המכונית החשמלית בטרם יתגלה שהפתרון הזה בר ביצוע והיתכנות יום יומית.

מוזיאון המכוניות בשנגחאי. יהודה אליאס, קינן כהן
EV1 במוזיאון הרכב בשנגחאי/קינן כהן, יהודה אליאס

40 מכוניות נתרמו למוזיאונים ומכוני לימוד, לאחר שמערכות ההנעה שלהן הושבתו כך שלא יוכלו לשוב לכביש. למעשה להוציא יחידות בודדות, כל המכונית מדגם ה-EV1 הושמדו, אגב, אחת מהן מצאה את דרכה בדרך לא דרך למרתפי אתר האחסנה של אופל ברוסלהיים גרמניה, שם הוסתרה במשך שנים.

אז לכבוד 14 שנים לסרט, אנחנו מקדישים את הטריוויה השבועית שלנו למכונית החשמלית שעדיין איתנו.

עוד בוואלה!

חידון הטריוויה של "וואלה!רכב", השבוע: טסלה

לכתבה המלאה

מה היה הטווח המקסימלי המקורי של ה-EV1?

128 ק"מ
303 ק"מ
228 ק"מ
170 ק"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully