וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טסלה המציאה מחדש את ההגה, אבל ייתכן שיאסר להשתמש בו

1.2.2021 / 9:22

יצרנית המכוניות טסלה הציגה הגה אופציונלי חדשני בצורה של הגאי מטוסים, אולם הרשות לבטיחות בדרכים בארצות הברית כלל לא בטוחה שהשימוש בו יאושר

ההגה החדש של טסלה. אתר יצרן
ההגה החדש של טסלה, לא כל רעיון הוא רעיון טוב/אתר יצרן

תאוצה ל-96 קמ"ש בפחות מ-2 שניות, מהירות מירבית של 320 קמ"ש, טווח של יותר מ-800 ק"מ והגה שהחוקיות שלו מוטלת בספק - טסלה מציגה את מתיחת הפנים של המודל S אבל עשויה למצוא את עצמה בבעיה.

בהיסטוריה הקצרה שלה, יצרנית המכוניות טסלה כבר פרצה כמה תקרות זכוכית בתעשיית הרכב, בתחומי ביצועי הסוללה, הטווח, תאוצות ל-100 קמ"ש אבל גם בתקלות ייצור מביכות, גימור רשלני ועוד.

אולם אחד התחומים בהם היא בהחלט ממשיכה לחדש הוא בממשק השימוש של הנהג. כך היה עם מסכי המגע הענקיים, כך היה עם מערכת ה-autopilot שאפשרה לנהגים להסיר ידיים מההגה במה שהסתיים במספר מקרים בתאונות קטלניות. אבל הפעם היא מגביהה את הרף עם הגה חדשני ששובר מספר מוסכמות בתעשייה.

ההגה החדש של טסלה. אתר יצרן
מתיחות הפנים למודל S ולמודל X יהיו הראשונות לקבל את ההגה האופציונלי/אתר יצרן

עם ההגה האופציונלי החדש היא רוצה לשבור את כל המוכר לנו במה שקשור להגאים. למרות שאנחנו רואים בשנים האחרונות יותר ויותר הגאים מטופשים שקטומים בחלקם התחתון, או אפילו אינם עגולים כלל כמו במספר דגמי פיג'ו, טסלה מציעה כאן מבנה הגה שכמותו ראינו רק במכוניות קונספט. ההגה מציע תפעול של כל המערכות המוכרות מסביבת הנהג (איתות, מגבים, מערכת שמע ומידע) על ידי כפורים נסתרים.

הכוונה ברורה אגב, הגה נטול חלק עליון פותר למעשה כל בעיה של קריאת לוח מחוונים ומאפשר הצגת נתונים טובה יותר. אולם בכל הקשור לנהיגה, אלא אם כן משנים לחלוטין את מערכת ההיגוי של המכונית או מרגילים מחדש את הנהגים להשתמש בו באופן שונה, זה עלול להיות בעייתי מאוד.

עוד בוואלה!

חידון הטריוויה של "וואלה!רכב", השבוע: טסלה

לכתבה המלאה
ההגה החדש של טסלה. אתר יצרן
איך מבצעים תמרון צפוף עם ההגה כזה והאם הוא יהיה חוקי?/אתר יצרן

מגזין הרכב האמריקני road and track פנה ל-NHTSA שהיא סוג של הרשות לבטיחות בדרכים בארצות הברית, כדי לדעת מה עמדתם בנושא ההגה. ב-NHTSA אמרו שהם "לא יכולים בשלב זה אם ההגה עונה לתקנים הפדרליים של בטיחות רכב בארצות הברית" כמו כן הודיעה הרשות כי היא תפנה ליצרנית בבקשה למידע נוסף.

לא ברור אם טסלה באמת מתכוונת להציע את ההגה הזה באופן נרחב או שהוא עוד גימיק כדי למשוך תשומת לב ליצרנית. מה שסביר להניח הוא שכמו מערכת הנהיגה האוטונומית למחצה שלה ה-autopilot הוא יאושר באופן חלקי במדינות מסוימות. אפשר רק לקוות שלא כמו המערכת ההיא, המשתמשים בו לא יסכנו את עצמם וסביבתם רק כדי להינות מהגימיק החדש.

בעלי הזיכרון או בני הגיל המתאים מביניכם אולי יזכרו שתי מכוניות מאוד אייקוניות שלהן היו הגאים לא עגולים - הראשונה היא KITT, המכונית מהסדרה אביר על גלגלים והשנייה היא אוסטין אלגרו. אלא שההשוואה הזו לא ממש מחמיאה, הראשונה היא דימיונית לחלוטין והשנייה הייתה סמל לכל מה שהיה חולה בתעשיית הרכב הבריטית, נקווה שבמקרה של טסלה זה לא ייגמר כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully