וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטריק של יאנגו: מפעילים מונה, מחייבים פיקס

4.2.2021 / 11:41

שירות ה-FIX של יאנגו, המאפשר לנסוע במחיר קבוע מראש נתקל בהתנגדות משרד התחבורה שאסר על החברה להפעיל אותו. כעת מצאה החברה פתרון לסוגיה

מחאת נהגי המוניות בירושלים בעקבות החלטת שר האוצר משה כחלון להפחית את תעריפי הנסיעה ב-12%, 14 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
המונה יופעל, אבל המחיר יהיה לפי האפליקציה/נועם מושקוביץ

בכל הקשור למוניות, החוק בנוגע להפעלת מונה בנסיעה מאוד ברור. למעט מקרים יוצאי דופן - בכל נסיעה יש להפעיל מונה ועל פי החיוב המוצג בו נקבע התשלום לנסיעה.

אולם לצד החוק, מאפשרת המדינה לגופים להתקשר עם חברת מוניות במה שמכונה "מחיר מוסכם מראש לנסיעות קבועות" ולקבוע תעריפים מוסכמים מראש. ב"יאנגו" ניצלו את האפשרות הזו כדי להחתים נוסעים על הסכם לפני הנסיעות במחיר המוסכם מראש בשירות המכונה FIX. על משרד התחבורה ההתחכמות הזו לא הייתה מקובלת והוא פתח בהליכים נגד החברה ואף זימן מספר נהגים לבירור.

כעת נראה שיאנגו מצאה פתרון לסוגיה הזו באופן שאינו סותר את החוק ומאפשר לה להמשיך לעשות שימוש בשירות שעל פי נתוניה מקיף 93 אחוזים מהמשתמשים. במסגרת השינוי, תוכנית ה-FIX תהפוך להיות ברירת המחדל בכל שימוש באפליקציה, הנהג יפעיל את המונה כפי שנדרש בחוק, אך בסיום הנסיעה יפחית מהמחיר במונה את הסכום כדי שיתאים לזה שהופיע באפליקציה. במידה והמחיר במונה נמוך יותר - ישלם הנוסע את מחיר המונה.

"אנחנו מעודדים את הממשלה לבחון את החקיקה אשר מתבססת על מודל משנת 1961, תקופה בה הקדמה והטכנולוגיה עוד לא היו מפותחות, ולעדכן אותה על מנת לאפשר את התפתחות ענף התחבורה האורבנית לסטנדרטים מודרניים לנוכח התפתחות מודלים תחבורתיים אחרים והחזרת ענף המוניות לאטרקטיביות ולמקום אליו הוא ראוי, כך שהנוסעים והנהגים יוכלו להרוויח ולהנות מכך" אמר יוחאי עבאדי מנהל הפעילות של יאנגו בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully