וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת רקטות בנהיגה: אלו 5 כללים מצילי החיים שאתם חייבים להכיר

עודכן לאחרונה: 12.5.2021 / 10:24

בבית יש ממ"ד או חדר מדרגות, אבל מה עושים כאשר נקלעים למתקפת רקטות בזמן הנהיגה? אנחנו מרעננים 5 טיפים מצילי חיים להתמודדות עם מצב החירום

פגיעת רקטה בצומת שתולים 2019/עריכה: אסף דרורי

בסרטון: פגיעת רקטה בצומת שתולים מ-2019

סבב הלחימה הנוכחי על מאות הרקטות שלו והניסיון להוסיף לשמור על שגרת חיים מסוימת מחדדים את הצורך לשוב ולהדגיש כמה כללי התנהגות שכבר כתבנו עליהם בעבר, אבל למרבה הצער שבים להיות רלוונטיים.

1. מודעות

מודעות לסביבה שלנו נכונה וחשובה בכל נהיגה, בעת מתיחות בטחונית היא חשובה שבעתיים. האם אנחנו נכנסים לאיזור מטווח? מהם זמני ההתרעה העומדים לרשותי בטווח זה? זה נשמע כללי, אבל עצם העובדה שהנהג או הנהגת מודעים לכך שמשהו יכול להשתבש - משמעותו - קיצור אדיר של זמן התגובה ורגע הבלבול והבהלה לשמע האזעקה.

פגיעה ישירה בחולון 11 במאי 2021. נעם ריבקין פנטון, פלאש 90
כלי רכב שנפגעו מרקטה בחולון/פלאש 90, נעם ריבקין פנטון

2. לפתוח אוזניים

התרעת הצבע האדום נשמעת באיזורים המדויקים בהם יש סבירות גבוהה לפגיעת רקטה. גם אם נדמה לכם שהיא מגיעה מאחורה, או מהצד ואפשר להמשיך לנסוע, תשכחו מזה - אם אתם שומעים אותה אתם כנראה בטווח המסוכן.

עוד נקודה בנושא האוזניים, פתחו חלונות, תנמיכו את עוצמת השמע ברדיו ושימו לב להתרעות כדי שתוכלו לשמוע אותן טוב יותר.

בית ההרוגים מנפילת רקטה בלוד, 12 במאי 2021. לירן לוי
כלי רכב פגועים במקום נפילת הרקטה בלוד/לירן לוי

3. חפשו מחסה

ממש כמו שסורקים את הכביש בזמן נהיגה, הפעם אנחנו צריכים להוסיף לזה עוד "קומה". במיוחד לקראת עצירה באדום או פקק תנועה - חפשו את המקום שיכול להוות את המחסה הטוב ביותר.

זו יכולה להיות כמובן מיגונית, בטונדות לצד הדרך, תעלה מעבר לשוליים וגם היצמדות למעקה ההפרדה מהבטון יכולה לספק מחסה מצוין. במידה ואלו לא זמינים, הדבר הטוב ביותר שאתם יכולים לעשות זה לעצור במקום בטוח בשוליים, בו אינכם מסכנים את עצמכם או אחרים, לשכב על הכביש, פנים כלפי מטה וידיים מסוככות על הראש.

תשכחו מלהתחבא במכונית, הרסיסים של הרקטה יחוררו את המכונית שלכם כמו גבינה צהובה.

מכונית ועליה סימני רסיסים ליד הבית בו פגעה רקטה בשדרות, 1 בנובמבר 2019. שי מכלוף
רסיסי הרקטה יחוררו את המכונית בקלות - היא אינה מחסה/שי מכלוף

4. הישמעו להוראות המשטרה וכוחות הבטחון

אני יודע שאתם בקבוצת הווטסאפ הכי שושואיסטיות, יודעים איפה יש צבע אדום עוד לפני שהרקטה משוגרת. יופי, עכשיו צאו מהסרט - אתם לא יודעים כלום ומה שאתם יודעים לא רלוונטי.
כאשר המשטרה, פיקוד העורף או הצבא סוגרים ציר, צומת, שביל או שטח, אתם לא מתחילים לנהל מו"מ ומראים לו את הפוש מ"וואלה!" שאומר שהכל בסדר. אתם אומרים "תודה, כל הכבוד", רצוי להשאיר להם חטיף, בקבוק שתייה קלה או כל דבר אחר.

הראיה שלהם כוללת, מתכללת ורחבה הרבה יותר משלכם, הם לא תמיד צודקים, אבל תמיד צריך להקשיב להם.

תיעוד התקיפה הרכב שנפגע מטיל נ"ט, עוטף עזה, 10 במאי 2021. ללא, מערכת וואלה!
שטח סגור או מוגבל תנועה? אתם לא נכנסים לשם!/מערכת וואלה!, ללא

5. עזבו את הווטסאפ

אם ביום-יום, אנחנו מופצצים בהודעות בלי סוף ונאבקים קשות בדחף לראות מה בסוף קרה עם הבחור שמרים גלגל עם הטרקטור (הוא נוחת ושובר את הציר הקדמי והחבר שלו צועק "פיזדץ!") - זה ברגיל.
בתקופת ההסלמה הדחף לשתף בכל סרטון, תמונה, ממים, חידודים וחדשות מתפרצות, נכונות או לא נכונות הופך למכת מדינה נוראית בכל סבב הסלמה. טבעי, מוכר, מובן, מטופש - הכל בסדר.

אבל יש מקום אחד שבו ההפצצות האלו ממש בעייתיות - בכביש. אם אתם לא יכולים להשתיק את הקבוצות האלו, תעבירו את הטלפון לשקט, שימו אותו בצד. יש לכם גם ככה הרבה על הראש, יש לכם להתעסק בכל הדברים שפירטנו למעלה, הדבר האחרון שאתם צריכים זה הסרטון של הטרקטור - פיזדץ!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully