וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק הציבורי לביטול תקנת מערכות ההתרעה לשכחת ילדים

עודכן לאחרונה: 7.6.2021 / 14:20

עמותת "רווח נקי" מנסה להזניק פרויקט מימון המונים במטרה להיאבק בתקנות החדשות של משרד התחבורה לחיוב התקנת מערכות למניעת שכחת ילדים במכונית

עמותת רווח נקי, בה חברים כלכלנים ומשפטנים ופועלת "לשמירה על האינטרס הציבורי בתחומי הכלכלה והרגולציה" לדבריה, ואשר ליוותה את מהלך החקיקה בחצי השנה האחרונה במסגרת הדיונים בועדת הכלכלה של הכנסת, יוצאת למאבק בתקנות החדשות של משרד התחבורה.

כזכור, התקנות החדשות של משרד התחבורה, לפיהן יחוייב כל מי שמסיע ילד עד גיל 4 בהתקנת מערכת התראה למניעת שכחת ילדים במכונית ממשיכות לעורר ביקורת ציבורית. שכן על אף שהכוונות מאחורי התקנות ראויות, נכונות וחשובות, התרעומת נוגעת בעיקר לאופן בו הועברו התקנות האלו והעלות הגבוהה של מערכות ההתראה אותן אישר המשרד עד כה.

שכחת ילדים במכונית. יח"צ,
הכוונה חשובה, הביצוע מעורר ביקורת/יח"צ

בעמוד הפעילות של העמותה, מצוינות שלוש המטרות אותן נועד להשיג פרויקט מימון ההמונים: 1. ביטול החקיקה, 2. במידה ולא יעלה בידם לבטל את החקיקה יפעלו להקטנה של העלויות, 3. דרישה ממשרד התחבורה להציג דו"ח מפורט עם השפעות החקיקה והוכחת אפקטיביות (בין השאר התייחסות לטענה כי השימוש בחלק מההתקנים המתלבשים על כיסאות הבטיחות פוגעים ביעילותם).

הפעילות הראשונית תבוצע על ידי לוביסט חברתי שיפעל בחודשים הקרובים להשגת מטרות אלו.

תקנות התעבורה: מערכות למניעת שכחת ילדים. צילום מסך, צילום מסך
התקנות החדשות/צילום מסך, צילום מסך

בשלב הבא, באם לא יבוטלו התקנות, נערכים בעמותה לנקוט בהליך משפטי שלטובתו יצאו לסבב גיוס נוסף.

אולם יש לשים לב כי בדף הפעילות של העמותה כפי שמפורסם בזמן כתיבת שורות אלו, מספר אי דיוקים חלקם בנוגע למחיר המערכת שאינו עומד על "לפחות 500 שקלים", ישנן מערכות זולות יותר משמעותית. כמו כן מצוין שם שרק 3 חברות ספציפיות משווקות מערכות, אולם כבר עכשיו מופיעות שש מערכות מתוך 17 שנמצאות בבדיקה ותהליך אישור של המשרד.

סכום היעד שהציבה העמותה עומד על 40 אלף שקלים כאשר תאריך היעד לגיוס הסכום עומד על ה-30.6.2021.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully