וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקת דגמי השטח של CF Moto 2021

עודכן לאחרונה: 23.6.2021 / 16:08

עופר אבניר משיקה שלושה רכבי שטח מעודכנים של המותג הסיני; לא ממש ספורטיביים, לא טוחני דיונות, אבל אופציה שפוייה לטייל ולעבוד בשטח, בלי לקחת משכנתא

אחת הסצנות שזכתה לפריחה משמעותית בשנת הקורונה, היא תחום טיולי השטח. באין אפשרות לטייל ביוון ובפטגוניה, הישראלים החלו לחפש הרפתקאות מקומיות. רבים החלו לנצל את רכבי השטח שלהם, אחרים הצטרפו לתחום בהתלהבות - החל ברכישת רכבי שטח במאות אלפי שקלים, וכלה בקניית טרקטורונים זולים יחסית.

בקצה הנגיש של עולם השטח עומדות חברות Low cost כמו CF Moto הסינית (להלן CFM) המציעה רכבי שטח וטרקטורונים, במחירים הנמוכים בעשרות אחוזים ממחירי המותגים הנחשבים. היבואנית עופר אבניר מכירה היטב את התחום, מכיוון שהיא מחזיקה את המקל בשני הקצוות. בקצה היוקרתי היא מוכרת את רכבי השטח המסעירים של קאן-אם ובראשם 3X מאבריק; זהו רכב "צד בצד" שגרסאות הביצועים שלו מלהיבות ביותר, ומחיריו גבוהים עד כדי כאב.

כלי שטח CF Moto. אסף רחמים, ערן שלמה,
יכולות השטח של הכלים הסיניים מצוינות, למרות שאין בהם את הברק והעוצמה של המותגים המובילים/אסף רחמים, ערן שלמה

הכלים המובילים עולים קרוב ל-200,000 שקלים, ובדרך כלל משפרים אותם בעוד עשרות אלפי שקלים. גם המתחרה פולאריס מוכרת RZR'ים במחירים דומים, ושתי החברות מציעות דגמי פתיחה העולים 130-140 אלף שקלים. זה עדיין סכום גבוה מאוד עבור רכב איתו נוסעים שעות ספורות בסוף שבוע וכאן מגיעים יצרני הקו השני, החותכים עשרות אחוזים ממחירי הפתיחה של קאן-אם ופולריס.

כלי שטח CF Moto. אסף רחמים, ערן שלמה,
המכלולים פחות יוקרתיים מאשר אלה של מוצרי העילית האמריקניים אבל הטכנולוגיה כאן, יעילה ונגישה/אסף רחמים, ערן שלמה

טרקטורונים בכרמל

לקראת הקיץ התכנסנו לאירוע השקה מצומצם של שלושה דגמי CFM: רכב צד-בצד Z FORCE 1000 SPORT העולה 89,000 שקלים, ושני טרקטורונים קלאסיים - C FORCE 850 XC העולה 64,000 שקלים, ו- C FORCE 625 TOURINGשמחירו 52,000 שקלים בלבד. הפעם, 'בלבד' זה באמת 'בלבד', אלו מחירים אטרקטיביים ביותר. הכלים נראים מצוין, הם עוצבו בסטודיו KISKA האחראי בין השאר, לעיצוב אופנועי KTM. היצרן גם מייצר חלפים ומכלולים לחברות כמו KTM והוסקוורנה, זה לא איזה יצרן סיני עלום שם.

כלי שטח CF Moto. אסף רחמים, ערן שלמה,
אופציה מדליקה ליהנות מטיול זוגי, בלי לקחת משכנתא/אסף רחמים, ערן שלמה

Z FORCE 1000 SPORT

רכבי צד-בצד (Side by Side) השתלטו על השוק לפני כתריסר שנים, ומחיריהם פורחים כמו בלוני תבערה בעוטף עזה. הZ FORCE- של CFM נראה לגמרי לא רע; המבנה קלאסי עם מעט חלקי מרכב החובקים כלוב התהפכות מסיבי, מנוע כפול צילינדרים בנפח 957 סמ"ק המספק 79 כוח סוס, 34 סנטימטרים מרווח גחון וצמיגי שטח בקוטר 29 אינץ' המבטיחים פוטנציאל שטח לגמרי לא רע. העיצוב עדכני לגמרי, אם כי אין בו את הליטוש והדרמה הוויזואלית של המותגים הבכירים.

כלי שטח CF Moto. אסף רחמים, ערן שלמה,
השקיעו בעיצוב, וגם הגימור איכותי/אסף רחמים, ערן שלמה

הדבר הראשון אותו חיפשנו היו תקלות בייצור ובהרכבה... הרושם הכללי היה טוב, הגימורים ראויים, הברגים במקום, בואו לא נשכח שגם כלים העולים כפליים אינם מגומרים באופן מושלם. תנוחת הישיבה טובה, ותגובת המנוע בריאה. הזינוק מהמקום נמרץ, אבל איני יכול לומר לכם מה מתרחש במהירויות גבוהות; מסלול ההשקה התנהל בשבילים טכניים שלא אפשרו פיתוח מהירות גבוהה ושעשועי נהיגה.

כלי שטח CF Moto. אסף רחמים, ערן שלמה,
ארגז המטען ישמור את הציוד על הסיפון. יש שפע אבזרים/אסף רחמים, ערן שלמה

הZ FORCE- מגיב היטב ובבטחה, המתלים אפקטיביים ונוחים, זהו יכול להיות רכב שטח מעולה לטיולים בקצב נינוח (שעדיין, יהיה מהיר פי כמה מקצב של ג'יפ מסורתי). יש הרבה אופציות לכוונון המתלים, יש הילוך כוח ונעילת דיפרנציאל אחורי, ההיגוי החשמלי קל וידידותי. ה- Z FORCEמאובזר היטב עם חגורות ביטחון 5 נקודות, לוח מחוונים מודרני עם שקעי טעינה, פנסי לד מודרניים וכיו"ב. במחיר 89,000 שקלים זו עסקה מעניינת לשוחרי טיולים שנמאס להם לשבור את הג'יפונים שלהם על סלעי המדבר. המוניטין והגיבוי של עופר אבניר יכול לסייע בבניית אמון הלקוחות במותג הסיני.

כלי שטח CF Moto. אסף רחמים, ערן שלמה,
עבירות הטרקטורונים גבוהה אבל צריך לדעת לרכוב על הכלי הזה, העלול להפתיע/אסף רחמים, ערן שלמה

טרקטורוני טיול 625 ו-850 סמ"ק

לפני כשלושים שנה הייתי בין ראשוני הטרקטורוניסטים שרכשו טרייל-בוס 250, אבל כבר שנים ארוכות לא הנחתי את ישבני על טרקטורון קלאסי. טקס הפרידה מהטרקטורונים הקלאסיים התרחש ב-2009, עת נהגתי ב-SBS הראשון שהגיע לישראל, פולאריס 800 שנראה היום צנוע וקטון. פתאום נראו הטרקטורונים הרגילים כמוצר מיושן ומפחיד, עם פוטנציאל התהפכות רציני.

כלי שטח CF Moto. אסף רחמים, ערן שלמה,
חזרתי לאחוז בכידון, לאחר עשרות שנים. עדיין קצת מלחיץ, אבל הפתיע לטובה/אסף רחמים, ערן שלמה

כך חשבתי לעצמי אבל מתברר כי שוק הטרקטורונים המסורתיים עולה ופורח; ב-2020 נמכרו בישראל 1,057 רכביSBS אופנתיים ובמקביל, 2,023 טרקטורונים מסורתיים! הסיבה לכך היא בעיקר כלכלית; הטרקטורונים זולים מאוד ביחס ל-SBS מקבילים, ולקוחות רבים מעדיפים את הפשרה שהם מספקים. טרקטורון הוא גם רכב עבודה נוח יותר לחקלאים ועובדי שטח; אתה פשוט מתיישב עליו ומפליג לדרכך, בלי להשתחל למושבי המרוץ ולהתעסק עם חגורות בטיחות. ועוד לא דיברנו על הרוח המלטפת, אותה לא מרגישים ב-SBS סגור.

כלי שטח CF Moto. אסף רחמים, ערן שלמה,
רוכב הטרקטורון צריך לעבוד קשה יותר, כדי לשמור את הכלי על הגלגלים/אסף רחמים, ערן שלמה

850 סמ"ק ו-63 כוח סוס

יש מעט מאוד דימיון בין ה- C FORCE 850 XCהכחול, לבין ה-250 ההיסטורי שלי. הטרקטורונים החדשים מציעים מנועים בשרניים, הנעת 4X4 עם הילוך כוח, שני מושבי נוסעים (מסודרים זה אחרי זה, בניגוד לסידור הרוחבי של SBS), היגוי חשמלי, לוח מחוונים דיגיטלי ושני סבלי מטען. ברשימת הציוד יש כננת חשמלית, תאורות לד חזקות, מערכות קול המסוגלות להעיר את המדבר משלוותו. כל זה תמורת מחירים אטרקטיביים מאוד של 64,000 ו-52,000 שקלים.

כלי שטח CF Moto. אסף רחמים, ערן שלמה,
"ההר הירוק כל ימות השנה" קיבל אותנו עם שבילים טכניים ומאובקים/אסף רחמים, ערן שלמה

מנהל הרכב הממשלתי בחר ב-850XC עבור משמר הגבול ומשטרת ישראל, מתאים להם כחול. גם כאן מצאנו מנוע V-טווין בשרני עם הרבה מומנט בתחתית הסל"ד, ובולמי גז מתכווננים המעניקים נוחות נסיעה. התיישבתי עליו בחשש מסוים, אבל מהר מאוד נזכרתי ביתרונות הטרקטורון הקלאסי. אתה לא יושב בתוכו, אתה רוכב עליו כמו על אופנוע. הרוח נושבת סביבך, התצפית על השביל מושלמת, אין פה את תחושת ה"לשבת בתוך, נמוך" של רכבי ה-SBS.

ה-850 הכחול חזק מאוד, צריך להיות רוכב מאוד מיומן כדי לסחוט את המנוע ולחפש עוד סוסים. מי שרוצה לחסוך יוכל להתעניין ב- 625 TOURINGהעולה רק 52,000 שקלים. הטרקטורון הכתום מציע 40 כוח סוס המספיקים לגמרי למנהלות ועבודה בשטחי הפלחה, אפילו בשניים או בגרירת עגלה קטנה. צמיגיו קטנים מהמקובל, פחות טובים לעבירות קיצונית או טריפת שבילים מהירה. שוחרי המסעות הגדולים יעדיפו את ה-850 אבל ה-625 הוא כלי פתיחה מצוין ונגיש, בוודאי לצרכי עבודה או לטיול שטח רגוע.

כלי שטח CF Moto. אסף רחמים, ערן שלמה,
יורדים לשטח ב-52,000 שקלים (לפני אבזור, קסדות, נגרר...)/אסף רחמים, ערן שלמה

ה- Low cost מגיע לשטח

המפגש הקצר עם רכבי השטח של CFM חשף בפנינו מותג סיני המציע חווית שטח טובה ומהנה, שאינה מחייבת לרוקן את הכיס. הגישה הצנועה נותנת תקווה להתנהגות הולמת של הלקוחות החדשים - לאוו דווקא אנשים שבאו לפרוק מתחים ומציקים למשתמשים אחרים בסביבה (אין מה לעשות, זו המציאות בחלק מהמקרים עם הכלים ההיפר-ספורטיביים), אלא חובבי שטח המחפשים דרך חדשה לטייל - בלי להשקיע סכומים מוגזמים, בלי לפרק פגושים ולקרוע את הצמיגים של הקרוסאובר המבריק שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully