וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה מתקרב: נועם פרוסט הגיעה לבחור מושב בטיחות לבייבי החדש

בשיתוף בייבי-סטאר

עודכן לאחרונה: 1.7.2021 / 15:13

הדוגמנית ובעלה מצפים ללידה ונכנסו לחנות בייבי-סטאר כדי לקבל המלצות ממומחי הבטיחות ולצאת עם המושב הכי מתאים עבורם. למה צריך לשים לב כשקונים מושב לילדים שלכם? הנה כל הטיפים והתשובות

נועם פרוסט בייביסטאר כסאות תינוק. יח"צ,
נועם פרוסט בייביסטאר כסאות תינוק/יח"צ

נועם פרוסט ובעלה פי ג'יי מצפים בכיליון עיניים ללידה הראשונה ובינתיים, הם הגיעו לאחרונה לחנות של בייבי-סטאר כדי להצטייד באחד הדברים החשובים ביותר להורים: מושב בטיחות לרכב עבור הפעוטות.

תאונות דרכים הן הגורם המרכזי לפגיעה בילדים בישראל וחגירה נכונה, במושב בטיחות שמותאם לגיל ולמשקל הילד, תגן עליו במקרה של תאונה ותוכל למנוע פגיעות חמורות.

הצוות בבייבי-סטאר המליץ בפני נועם ופי ג'יי על מושבי הבטיחות הטובים ביותר לרכב שלהם ונציג הבטיחות של החברה, אבי שפיר, עונה על כמה שאלות מרכזיות בנושא בטיחות ילדים ברכב.

איך מתקינים מושב בטיחות בצורה נכונה?

כשניגשים לרכוש סלקל/מושב בטיחות/בוסטר - בקשו מהמוכר הסבר מקיף על המוצר והתקנתו. המוכר יכול לעזור לכם להתאים את המושב לסוג הרכב ונציגי הבטיחות בסניפי בייבי-סטאר ידגימו לכם ברכב שלכם איך להתקין את המושב שבחרתם.

נועם פרוסט בייביסטאר כסאות תינוק. יח"צ,
נועם פרוסט בייביסטאר כסאות תינוק/יח"צ

מהו המקום הכי בטוח עבור מושב הבטיחות ברכב?

יש מי שאומרים שזה צד ימין (כך אפשר לראות את התינוק) ואחרים שמאמינים שהאמצע הוא המקום הנכון (כדי למנוע פגיעות צד). ברוב הרכבים משנת 2002 מותקנים עיגוני LATCH/ISOFIX, בדרך כלל במושב הימני והשמאלי (לעיתים גם במושב הקדמי), ובמכוניות האירופאיות תוכלו למצוא אותם גם במושב האמצעי.

בדקו בספר הוראות הרכב היכן מומלץ להתקין את המושב ואם בחרתם לחבר אותו למושב הקדמי, חובה לנטרל את כרית האוויר כדי למנוע חנק או פגיעה באיברים במקרה של תאונה, וגם לוודא ששדה הראייה פנוי.

איך יודעים מה המרווח הנכון בין הרצועות במושב הבטיחות לגוף התינוק?

מושיבים את התינוק, חוגרים אותו ומותחים את הרצועה. מיקום גובה החגורות במושב (או הרצועות בבוסטר) משתנה כאשר מתקינים נגד כיוון התנועה את החגורות בגובה כתפיים או מתחת. עם כיוון התנועה, החגורות צריכות להיות בגובה הכתפיים או מעל. הבוסטרים המובילים מגיעים עם חיבור ISOFIX ורצועת תדר ויש לעגן את הבוסטר עם ISOFIX עד משקל 29.5 ק"ג (ילד ומושב ביחד). מעבר לזה, ההתקנה תתבצע עם רצועות הרכב.

בבוסטרים יש מספר רמות בטיחות: בוסטר רצועות מתאים למשקלים 9-22/30 ק"ג, בוסטר גב ללא רצועות ממשקל 13/15 ק"ג (גיל 3) עד 36 ק"ג (גיל 8). בוסטר תמיד מותקן עם כיוון הנסיעה.

נועם פרוסט בייביסטאר כסאות תינוק. יח"צ,
נועם פרוסט בייביסטאר כסאות תינוק/יח"צ

מתי ניתן לעבור מבוסטר לחגורת בטיחות רגילה?

ישנם חמישה שלבים שיש לבחון:

1) הילד חייב לשבת כשגבו צמוד למשענת מושב הרכב

2) הברכיים מקופלות לרצפה בקצה המושב

3) חגורת הבטיחות מונחת על אגן הירכיים, מתחת לבטן הרכה

4) חגורת הכתף במרכז הכתף ובית החזה

5) הילד זקוף ואינו מחליק מהמושב במהלך הנסיעה

איך מסתדרים עם התקנת 2-3 כיסאות ברכב פרטי?

התאימו את גודל המושב לממדי האוטו שלכם וחשבו כמה שנים קדימה. בילד הראשון, אנו נוטים לרכוש מושב ענק. הורים עם 2-3 מושבים - בדקו בספר הרכב האם הוא בנוי להתקנה כזו. תנאי נוסף להתקנת שלושה מושבים בספסל האחורי בצורה תקנית הוא גודל וממדי המושבים ביחס לספסל הרכב.

נועם פרוסט בייביסטאר כסאות תינוק. יח"צ,
נועם פרוסט בייביסטאר כסאות תינוק/יח"צ

לסיום, על מה חשוב להקפיד?

1) משך זמן נסיעה של פעוט - עד 45 דקות, כדי לא ללחוץ על עצם הזנב ועמוד השדרה. במקרה של נסיעה ארוכה - עצרו בצד ל-10 דקות וצאו מהרכב. בנוסף, תנוחת הראש המוטה מטה גורמת לשאיפת חמצן בכמות קטנה יותר.

2) כשבאים לקנות מושב בטיחות, חשבו קדימה על המשקל, הגובה, הגיל, סוג הרכב והאופציות העתידיות להרחבת המשפחה. הצרכים משתנים עם הזמן.

3) בדקו את תאריך הייצור ותוקף המושב. אם אין כזה, מומלץ לא להשתמש למשך יותר משש שנים לפי ארגון "בטרם".

4) ישראל היא מדינה חמה. בחרו בדים נעימים, נשלפים וניתנים לכיבוס (לא בד קטיפתי). הפעוטות מזיעים מאוד במושבי הבטיחות, בעיקר כשהם נגד כיוון התנועה והמזגן פחות מורגש.

בשיתוף בייבי-סטאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully