וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הייחוד: קונסיומר ריפורט בביקורת חריפה על ה"הגה" של טסלה

עודכן לאחרונה: 19.9.2021 / 16:16

כאבי ידיים, קושי לתפעול בפניות, הפעלה לא רצויה של לחצנים ועוד, בוחני מגזין הצרכנות קונסיומר ריפורט חזרו עם המון ביקורת ומחמאה אחת ל"הגה" החדש של טסלה

לצד ביצועים פנטסטיים, מערך מולטימדיה מתקדם, רמת בטיחות יוצאת מן הכלל, טווח נסיעה מרשים ושאר תחומים, בטסלה תמיד התגאו בממשק האנושי שהמכוניות שלהם מציגות. יכול להיות שהפעם החדשנות הזו הלכה צעד אחד רחוק מדי עם ההגה החדשני של היצרנית ה-yoke שבמקור הוצע כאופציה במודל S והמודל X המעודכנים. אולם על פי אתר החברה בישראל נראה שיגיע כחלק מהאבזור הסטנדרטי של המכונית.

ההגה הרבוע ונטול החלק העליון מזכיר בצורה שלו את זה שבו נעשה שימוש במטוסים ובמכוניות פורמולה 1 למשל. בניקוד על להיראות מגניב לגמרי ולגרום לך לומר "אני חייב כזה" הוא לגמרי נמצא בראש הטבלה, אבל כאשר זה מגיע לתפעול פיזי, להגאים שאינם עגולים, שלא לדבר על לא שלמים - מתחילות הבעיות.

ההגה החדש של טסלה. אתר יצרן
האיתות, המגבים והפקדים האחרים נמצאים על ההגה/אתר יצרן

מגזין הצרכנות האמריקני קוסיומר ריפורט, הידוע בסקירות המוצרים המקיפות שלו, בחן את ההגה החדש וחוות הדעת שהעניקו המומחים ועשרה נסיינים שעשו בו שימוש הציפו מספר בעיות שהתגלו בו.

הבולטת והברורה ביותר מאיליה הייתה זו הנוגעת לתפעול של ההגה בפניות, שנובעת מהעובדה שאין לו חלק עליון וכן בשל המבנה הרבוע של חלקו התחתון. בניגוד להגאים בעלי מבנה קטום בחלקם התחתון, לזה של טסלה מבנה שטוח לחלוטין ורחב מאוד. כתוצאה מכך, מדווחים הבוחנים של המגזין כי בהרבה מקרים הושטת היד לביצוע פנייה הסתיימה בגישוש באוויר, תפיסת פינה או חלק שטוח של ההגה.

טסלה מודל X. יצרן, אתר יצרן
אופציונלי גם במודל X/אתר יצרן, יצרן

מבנה הגה החדש מביא איתו גם ביטול של הפקדים הרגילים שנלווים להגה - איתות, מגבים ושליטה באורות (למרות שאת חלקם כבר "ניידה" החברה למסך המרכזי בחלק מהדגמים). את המנופים הרגילים מחליפים כפתורי מגע על ההגה עצמו במעין "מסך מגע" בצידי ההגה. בוחני קונסיומר ריפורט דיווחו כי הם הופעלו לעיתים ללא כוונה בשל לחיצה מקרית וכן שבמקרה של הצופר היה קשה למצוא אותם ולהפעיל בעת הצורך. חלקם גם הסבירו שמיקום כפתורי האיתות ימין-שמאל על ההגה מבלבל כאשר ההגה מופנה ורוצים להפעיל אותם, אך הם פונים למעשה לכיוון ההפוך...

לבוחנת אחת מתוך העשרה היה מבנה ההגה בנקודות האחיזה עבה מדי, בעוד שאר הבוחנים ציינו שדווקא שם בנקודות היחידות בהן ניתן לאחוז את ההגה הדיפון היה דק מדי. אחרים דיווחו על כאבים בידיים לאחר שימוש ממושך בו בשל הזווית בו המפרקים נתונים בזמן האחיזה.

אבל על מחמאה אחת הסכימו כל הבוחנים והיא מגיעה מהכיוון של המטרה הראשונית שעמדה בבסיס תכנון ההגה - המבנה שלו מאפשר תצפית חלקה ונטולת הפרעות של לוח המחוונים הגדול שלפני הנהג.

כבר עם הצגתו, לא היה ברור כיצד יתייחסו רשויות התחבורה של ארצות הברית ואלו של מדינות אחרות למבנה הייחודי של ההגה - כך שאת המילה האחרונה בנושא אנחנו עדיין לא שמענו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully