וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלים הילוך: כל הסיבות לכך שאנחנו ממשיכים לבחור בגיר ידני

וואלה! רכב בשיתוף דאצ'יה

עודכן לאחרונה: 8.12.2021 / 13:26

העולם מלא ברכבים אוטומטיים, אבל יש כאלו שנותרים נאמנים לאופציה המקורית. למה? גם בגלל המחיר המשתלם, וגם בגלל היכולת "להרגיש" את הכביש ולקחת חלק פעיל בחוויית הנסיעה. הגיר הידני חי ובועט

דאצ'יה. יח"צ,
תיבת הילוכים ידנית מספקת ייחודיות/יח"צ

אל תאמינו לשמועות: הגיר הידני חי, וממשיך לשרת נהגים ונהגות בכל הגילאים ובמגוון רחב של רכבים.

גם היום, כשעולם הרכב משתכלל יותר ויותר ומציע מגוון רחב של אפשרויות הינע מתקדמות, מסתבר שיש מי שבוחרים לנהוג עם תיבת הילוכים ידנית. אומנם התרגלנו לחשוב שזה נכון לגבי האירופאים ופחות לגבי הישראלים, אך כשבוחנים את המכירות במותג דאצ'יה, מהבודדים שמציע גיר ידני לצד אוטומטי, מגלים שיש לא מעט לקוחות שבוחרים באופציה הידנית ויש לכך שלל סיבות.

חולמים על רכב ידני מושלם? הדאצ'יה החדשה שלכם מחכה>>

הסיבות ההגיוניות

רכב עם תיבת הילוכים ידנית לרוב יהיה זול יותר לקנייה ותחזוקה, וחסכוני יותר בצריכת הדלק מגיר אוטומטי מקביל. הסיבה נובעת מהפשטות של התיבה הידנית. המכלולים בגיר הידני זולים יותר לקנייה עבור יצרן הרכב, וכך גם כאשר אנחנו מגיעים למוסך לתיקון. קלות התפעול גם קשורה ביעילות התפעול של הגיר. בזכות הפשטות המכנית שלו והמשקל הנמוך יותר מגיר אוטומטי מקביל, הרכב חסכוני יותר בכל הקשור לצריכת הדלק.

זה לא מקרי שיצרני רכב רבים עוברים לתיבות הילוכים אוטומטיות כפולות מצמדים, בעוד הם זונחים את תיבות ההילוכים האוטומטיות הפלנטריות. אותה פשטות וחסכוניות, המוכרת מתיבת ההילוכים הידנית, נמצאת גם בתיבות הללו אך כדי שהן ירגישו למשתמש הקצה (הנהג/ת) כמו תיבה אוטומטית רגילה, בכל זאת נדרשים עוד מכלולים, טכנולוגיה מורכבת ומשקל, לעומת תיבת הילוכים ידנית רגילה.

דאצ'יה. יח"צ,
דאצי'ה דאסטר - דאצ'יה מציעה רכבים עם תיבה ידנית לצד רכבים אוטומטיים/יח"צ

הסיבות הרגשיות

לא כולנו מונעים מחסכנות בהוצאות. חלקנו מונעים מהתשוקה לנהיגה, ואת זה התיבה הידנית מספקת בכמויות נדיבות, לעומת כל סוגי התיבות האוטומטיות אשר מוצעות בשוק כיום. היכולת לבחור את ההילוך הרצוי לנו, למשוך עוד את ההילוך או להעביר מעט מוקדם יותר, הם דברים שמייצרים תחושת שליטה בנהיגה בצורה מלאה יותר. בנוסף התיבה הידנית מספקת תחושה של לקיחת חלק נוכח יותר בנהיגה וחיבור לרכב ולכביש. לא סתם ברכבים ספורטיביים או רכבי שטח תמצאו את האופציה הידנית, למרות שלא תמיד מדובר ברכבים זולים או חסכוניים יותר.

אנחנו לא סתם מרגישים את כל התחושות הללו. עצם זה שאנחנו צריכים להחליף את ההילוכים בעצמנו, מבקש מאיתנו להיות קשובים יותר לנעשה בכביש ולתנאי הדרך, כי בנוסף לכל ענייני הנהיגה הרגילים, אנחנו גם כל הזמן צריכים להיות מוכנים לדבר הבא שקורה בכביש מבחינת תנאי הדרך והנסיעה, ולהתאים את ההילוך הנכון בתיבה, כמו למשל הורדת הילוך לקראת סיבוב, עלייה או עקיפה. הצורך הזה להיות מחובר כל הזמן לתנאי הכביש והנסיעה הוא זה שמייצר את תחושת החיבור וגם מכניס אותנו למוד אחר בנהיגה. והמוד האחר הזה הוא מה שמחפשים מי שקונים רכבים ידניים.

אז כן, הגיר הידני חי וממשיך להחליף הילוכים ברכבים חדשים גם היום. האפשרות שהוא מציע מבחינת תחושת החיבור לרכב ולנהיגה גדולה יותר מרכב אוטומטי מקביל וכשמוסיפים לזה את העלות הזולה יותר בקנייה ובתחזוקה, מבינים למה הרבה אנשים בוחרים לקנות רכב עם תיבת הילוכים ידנית, כמו שמציעים בדאצ'יה, מותג שכבר בנה לעצמו מועדון לקוחות נאמנים רציני ביותר.

חולמים על רכב ידני מושלם? הדאצ'יה החדשה שלכם מחכה>>

וואלה! רכב בשיתוף דאצ'יה
  • עוד באותו נושא:
  • הילוכים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully