וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלנועיות: ככה עושים את זה בטוח

מטרו מוטור

עודכן לאחרונה: 1.10.2021 / 8:59

נסיבות התקופה הפכו את הקלנועית לכלי תחבורה עירוני ומבוקש, החורף שתיכף כבר כאן מצריך את המשתמשים להיערך בהתאם ולרענן כללי נהיגה. אלו כל הכללים שאתם צריכים לדעת לנסיעה בטוחה

תקופת הקורונה ואיתה החשש מפני הדבקות בתחבורה הציבורית, הצריכה רבים לשנות את אורח חייהם ולהתאימו למציאות חדשה ובטוחה יותר, בין השינויים הרבים נכללים גם דרכי התחבורה שבהם נהגו להשתמש בזמן שגרה. בעוד שלא מעט צעירים עברו להתנייד באופניים וקורקינטים חשמליים, כמו גם בכלים דו גלגליים ממונעים, רבים בקרב אוכלוסיית הגיל השלישי הנמצאת בסיכון גבוה יותר, בחרו לוותר על התניידות דרך התחבורה הציבורית ועברו להתנייד בעזרת כלי תחבורה ותיק ומותאם עבורם - הקלנועיות.

ובכלל, הכלי שהיה מזוהה בעיקר עם הקיבוצים הוא כבר מזמן כבר לא אחד כזה, השימוש בו הפך לאחרונה לעירוני יותר ויותר. לשימוש הזה מצטרפים גם לא מעט אנשים צעירים הסובלים מקושי בהתניידות. אם נוסיף את העובדה כי החורף ואיתו הגשמים כבר בפתח, הרי לכם סיבה מספיק חשובה לרענן כללי זהירות לנהיגה נכונה ובטוחה. אז אם אתם מתניידים בקלנועית או מכירים מישהו מבני המשפחה או החברים שעושים זאת, אלו כל הדברים שאתם חייבים לדעת וליידע על מנת לנסוע ולחזור בשלום.

קלנועיות: כללי נהיגה. רונן טופלברג,
ניידות עירונית למבוגרים המבקשים להימנע מתחבורה ציבורית/רונן טופלברג

כללי נסיעה ובטיחות

1. לא נוהגים בכבישים בין עירוניים
כלל שחשוב מאוד הוא לזכור שמהירות הנסיעה בקלנועית מוגבלת ל-12 קמ"ש, לאור זאת הנסיעה מותרת בתחום השטח העירוני בלבד, שכן יציאה לכבישים בין עירוניים תהווה סכנה ברורה עבורכם ולמשתמשי הדרך האחרים. גם בשטח העירוני הפעילו שיקול דעת האם מהירות התנועה בכביש לא מסכנת אתכם.

2. נוסעים רק על המדרכה
הנסיעה בקלנועית מותרת על המדרכה בלבד, לכן השתדלו להמנע מנסיעה על כבישים ככל האפשר אלא במקרים של מכשולים על המדרכה או קושי לעלות או לרדת ממנה, ( כפי שמוגדר בחוק , תקנה 39 יא). אם בכל זאת יש צורך לרדת לכביש, עשו זאת בזהירות ובאיטיות מרבית תוך כדי כשאתם מרוכזים בפעולה. המנעו מירידה חדה מפאת סכנת התהפכות ועשו זאת באזורי הנמכה ובזהירות רבה.

3. נוהגים מעל גיל 16
הנהיגה בקלנועית אינה דורשת רישיון אבל על פי החוק היא מותרת לבני 16 ומעלה (או בני 14 ומעלה הנושאים תעודת נכה). הקפידו לוודא שרק אתם אלו הנוהגים בקלנועית והימנעו מהשאלתה לאחרים.

4 . הקפדה על רענון בדיקות רפואית
ההמלצה היא לבצע בדיקות רפואיות לראיה ולשמיעה לפחות אחת לחצי שנה עבור נהגים מובגרים מעל גיל 70, עם זאת גם לנהגים צעירים יותר רצוי לבצע בדיקות כשירות אחת לשנה.

5. הקפידו על כמות נוסעים המותרת להסעה
בקלנועיות זוגיות ניתן להסיע אדם אחד נוסף בלבד מלבד הנהג. ישנה חשיבות רבה בשמירה על יציבות הקלנועית במהלך הנסיעה ועומס יתר עלול לערער אותה ולהוות סכנה לכם ולסובבים אתכם.

רחובות חולון. ראובן קסטרו
הנסיעה מותרת על המדרכה בלבד/ראובן קסטרו

6. התאימו את הקלנועית לצרכים ולמגבלות שלכם
הקלנועית אמורה לשרת אתכם ולאפשר לכם נהיגה חלקה ונעימה לכן הקפידו שגובה הכידון והמרחק שלכם ממנו נוח לנהיגה ולביצוע קל של סיבובים מלאים ועצירה בעת הצורך.

7. השתמשו באביזרי בטיחות
למען בטיחותכם חשוב לאבזר את הקלנועית באמצעי בטיחות שיגבירו את הביטחון בזמן הנהיגה, האבזורים כוללים: צופר, מראות בשני הצדדים, פנסי תאורה, אורות איתות ומחזירי-אור. אביזרים אלו יאפשרו לכם לקבל מידע מהסביבה שלכם ולהגיב לכל סיטואציה במהירות ובקלות.

8. נהגו בשעות היום בלבד
במקביל לבדיקה של תקינות התאורה בקלנועית לפני כל נסיעה, מומלץ להימנע ככל האפשר מנהיגה בקלנועית בשעות החשיכה. הראות בשעות אלה מוגבלת עבורכם ועבור הנהגים במכוניות שסביבכם וזמן התגובה לסיטואציות עלול להיות איטי יותר.

9. גלו בקיאות בתפעול הרכב
קראו את ספר ההדרכה המגיע עם הקלנועית וודאו כי אתם מגלים בקיאות בתפעולו.

10. שמרו על חוקי התנועה
יש להקפיד ולציית לתמרורים, גם כאשר נעים על המדרכה, חובה להישמע לחוקי התנועה, להתחשב בהולכי הרגל, לחצות במעברי חציה ולעצור או לתת זכות קדימה כשיש צורך בכך.

קלנועיות: כללי נהיגה. רונן טופלברג,
שימו לב שגם בחניה על המדרכה לא מהווה הקלנועית הפרעה להולכי הרגל/רונן טופלברג

נסיעה בחורף

נסיעה בחורף היא המאתגרת ביותר עבור נסיעה בקלנועית, החושך מגיע מוקדם, הראות לקויה והכבישים והמדרכות רטובות. לאור זאת יש להקפיד הקפדה יתרה על ההוראות ועל כללי הבטיחות על מנת לשמור על ביטחונכם. באופן כללי עדיף להימנע מנסיעה שלא מחוייבת בימים גשומים ובשעות החשכה, אבל אם כבר יצאתם אלו הדברים שאתם צריכים לדעת ויעזרו לכם לעבור הנסיעות בעונה זו בשלום.

נסיעה בגשם
כאמור כדאי להימנע מנסיעה בזמן גשם כשהראות לקויה, אך אם הדבר מצריך יש לזכור שבימים הגשומים המדרכות והכבישים רטובים, השתדלו שלא להיכנס לשלוליות מים מאחר ועומקן אינו ידוע והמנעו מלקחת סיכונים מיותרים אשר יכולים להוות פגיעה בכם ובתקינות הקלנועית, גם אם נראה לכם כי הדבר אפשרי לצליחה.


אפוד זוהר
גם כאן ההמלצה היא להימנע מנסיעה בזמן החשיכה, אבל אם כבר יצאתם אז זכרו כי יש לנוע לבושים באפוד זוהר לנראות טובה יותר או לחילופין להלביש את האפוד על גבי המושב. זהו כלל חשוב מאוד שיכול להציל אתכם מפגיעה חמורה.

בדיקת תקינות
ממולץ לבצע בדיקת תקינות הקלנועית אחת לשנה במיוחד לפני החורף. הדברים החשובים שיש לשים עליהם את הדגש בבדיקה הם: פנסים, תקינות הצמיגים, אוויר בצמיגים, צופר ואורות איתות. כמו כן יש לשים לב האם קיימים רעשים חריגים הבוקעים מהקלנועית.


כיסוי ניילון
לא מומלץ לכסות את הקלנועית בניילון במהלך הנסיעה, הכיסוי מפריע לראות את הנעשה בדרך ומסכן את הנוהג בקלנועית. עם זאת, ישנם דגמים המגיעים עם גג אשר ישמור עליכם מפני הרטבות וכמו גם ישנם כיסויים ייעודיים הניתנים להרכבה על ידי המשווקים המוסמכים.


הכללים לנסיעה בטוחה מוגשים באדיבות "מטרו מוטור" משווקת קלנועיות אפיקים בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully