וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגזור ולשמור: הייתם מעורבים בתאונת דרכים? זה סדר הפעולות הנכון

וואלה! רכב בשיתוף הפניקס

עודכן לאחרונה: 22.12.2021 / 10:44

תאונות, לצערנו, מתרחשות מדי יום ואם נקלעתם לאחת - חשוב מאוד שתדעו מהו סדר הפעולות הנכון עבורכם, כדי שתקבלו את מה שמגיע לכם מהביטוח ותוכלו לחזור לשגרת החיים בהקדם האפשרי. הנה מדריך קצר ומדויק בנושא

המכונית היא אחד הנכסים הכי יקרים שבבעלותנו ולא רק ברמה הכספית - בין אדם לרכבו, גברים ונשים כאחד, יש גם קשר רגשי. שריטה חדשה לרוחבה של דלת הרכב היא לא סתם שריטה, היא שריטה בלב, אבל במקרים רבים אין לנו את מי להאשים, לתבוע או לדרוש פיצוי כשזה קורה.

לכן, לאחר התנגשות, יש סדר פעולות מאוד ברור שיש לבצע כדי לטפל בסיטואציה בצורה הטובה ביותר, לקבל את המגיע לכם מחברת הביטוח ולחזור במהירות האפשרית לשגרה.

חשוב להדגיש: הדבר הראשון שיש לוודא במקרה של תאונה הוא כמובן שאף אחד או אחת לא נפגעו. לאחר מכן תוכלו להמשיך בסדר הפעולות, ללא צורך במעורבות משטרה או אמבולנס.

תאונת דרכים. ShutterStock
במקרה של תאונה, קודם כל שימו לב שאין נפגעים. אחר כך, עברו על סדר הפעולות/ShutterStock

סדר פעולות לאחר תאונה ללא נפגעים

ראשית, שמרו על קור רוח. אל תחממו את המצב ואל תצאו בהאשמות ובצעקות שעלולות לדרדר את המצב. כך תוכלו לנהל את הסיטואציה בהצלחה, כולל הזמנת גרר אם יש צורך, הגעה למוסך, תיקון הרכב וכו'.

לתעד במהירות: אם אין נפגעים ואפשר להזיז את הרכב ללא גרר, חשוב לפנות את אזור התאונה כדי לא להפריע לתנועה וליצור פקק. אבל רגע לפני שאתם מזיזים, קחו את הסמארטפון וצלמו את הרכב מכל הכיוונים. לאחר שתזיזו, תוכלו להתפנות לצלם את הפגיעות מקרוב יותר. אם הרכב נפגע כך שאינכם יכולים להניע ולהזיזו לצד הדרך, התקשרו מיד לחברת הביטוח והזמינו גרר.

עדים: אם יש עדים בסביבה - נהגים נוספים או הולכי רגל, כדאי לשאול אם הם מוכנים לתת את פרטי ההתקשרות שלהם כדי לסייע בתביעה. הם לא מחויבים להעיד (בוודאי אם אין נפגעים) או להעניק פרטים אישיים או פרטי התקשרות.

רישום: רשמו את נתיב וכיוון הנסיעה בה נסעתם אתם והרכב או הרכבים הנוספים המעורבים בתאונה ואת אזור התאונה המדויק - מספר הכביש, שם הצומת, הקילומטר בכביש (חפשו את השלט הקטן בצד הכביש). הוסיפו בנקודות את כל מה שאתם זוכרים - מהירות הנסיעה, מה בדיוק קרה, מי נדמה שגרם לתאונה ועוד. רשמו את פרטי הרכב או הרכבים הנוספים המעורבים - סוג, צבע, מודל, מספר רישוי.

החלפת פרטים בין הנהגים: עליכם להחליף פרטי התקשרות עם המעורבים בתאונה - שם, מספרי טלפון, כתובת מייל. כדאי להתקשר במקום למספרים שניתנו לכם ולוודא שהם נכונים. לאחר החלפת פרטי ההתקשרות, עליכם להחליף פרטים אישיים ומסמכים - תעודת זהות, מספר רישיון נהיגה וכן את שם חברת הביטוח ומספר הפוליסה של כל אחד מכם.

כשאתם רושמים את פרטי הפוליסה, השוו אותה לפרטי הנהג, כדי לוודא שהנהג הוא בעל הרכב. אם זהות הנהג שונה מהשם הנקוב בפוליסה, דרשו לקבל את פרטי ההתקשרות של בעל הרכב.

לאחר שהחלפתם פרטים, הציגו בפני הנהג שמולכם את הרישום שרשמתם לעצמכם. אם הוא יחתום עליו, מה טוב. הוא אינו מחויב לעשות זאת, כמו שאתם אינכם מחויבים לחתום על שום הצהרה או רישום בפניו.

שני גברים מתווכחים אחרי תאונה. ShutterStock
תיעוד, רישום, פרטים, עדים - הכל חשוב/ShutterStock

התקשורת עם חברת הביטוח

אנחנו יוצאים מתוך הנחה שיש לכם ביטוח מקיף לרכב. זה הזמן לבדוק את הפוליסה ואת סעיפיה, איזה כיסויים ואילו הרחבות היא כוללת וגם לבדוק את גובה דמי ההשתתפות שלכם.

אם הרכב זקוק לגרר - כדאי להזמינו במהירות האפשרית דרך ביטוח הרכב שלכם ובאמצעות אחד מערוצי התקשורת הדיגיטליים של חברת הביטוח למענה אונליין ובזמן אמת. אם חברת הביטוח שלכם אינה מתחזקת בערוצים דיגיטליים, כדאי לרשום זאת בפניכם ועם חידוש הביטוח להחליף לחברת ביטוח מתקדמת יותר.

לאחר בדיקת נתוני הפוליסה ודמי ההשתתפות העצמית, אם החלטתם להגיש תביעת ביטוח לרכב עליכם לדווח על כך לחברת הביטוח שלכם במהירות ולקבל הנחיות ברורות. רוב חברות הביטוח ישלחו לכם לינק לדיווח מהיר ודיגיטלי.

בעת רכישת הפוליסה, בחרתם אם תרצו לתקן בנזקים ברכב שלכם במוסך הסדר של חברת הביטוח ובכך לקבל בדרך כלל הטבות בדמי ההשתתפות, כמו גם לזכות בתהליך מהיר יותר של הטיפול ברכב, או שלחלופין בחרתם בטיפול במוסך פרטי. באופציה הראשונה, תבחרו מתוך רשימה את המוסך אליו תרצו להגיע וחברת הביטוח תשלם את עלות הנזק (פחות דמי ההשתתפות העצמית, אם יש) ישירות למוסך. באופציה השנייה, עליכם להגיע למוסך שלכם ולבצע תהליך אישור הערכת הנזק בין שמאי לחברת הביטוח. חברת הביטוח תכסה את הוצאות התיקון שתשלמו למוסך רק לאחר שאישרה את אומדן הנזק והעלויות של השמאי.

בכל אחד מהמקרים, אל תשכחו להוציא מהרכב חפצים אישיים או פריטים בעלי ערך. אף מוסך אינו אחראי על אובדן של אלו וחבל להגיע למצבים האלה.

רכשתם עם הפוליסה הרחבה לרכב חלופי? בדקו כיצד והיכן אתם מקבלים את הרכב.

מה קורה לאחר הגשת תביעת ביטוח רכב?

לאחר מילוי טפסי תביעת ביטוח רכב, תשלח אליכם חברת הביטוח תגובה ראשונית המאשרת את קבלת המסמכים. חברת הביטוח תדרוש מכם להגיש בתוך 7 ימים את גרסתכם המלאה לנסיבות התאונה ואת דרישתכם לפיצוי. עליה לבדוק בתוך 30 יום את היקף הזכאות שלכם לפיצוי, בהתאם לתנאי הפוליסה שלכם ולהשיב במכתב מנומק האם דרישותיכם מתקבלות ומהם מרכיבי התשלום או אם דרישתכם אינה מתקבלת ובמקרה זה, עליה לפרט מדוע.

אם קיבלתם מכתב דחייה לתביעתכם וסיבותיו אינן מספקות אתכם, אתם יכולים לפנות אל חברת הביטוח עם הפרטים שאתם חושבים שלא נלקחו בחשבון ולדרוש המשך בירור, ויש באפשרותכם להגיש תביעה לבית המשפט. תקופת ההתיישנות לתביעת ביטוח רכב הנה 7 שנים מיום התאונה (מקרה הביטוח).

אם בכוונתכם לתבוע את צד ג' בעבור הפגיעה ברכבכם, תקבלו מחברת הביטוח שלכם הסבר מפורט על התהליך, כולל מכתב "אי הגשת תביעה", שמאשר כי אינכם מגישים תביעת ביטוח רכב לחברת הביטוח שלכם.

נערה נפגעת בתאונת דרכים כשחצתה מבמעבר חציה. ShutterStock
מה עושים אם חס וחלילה יש נפגעים?/ShutterStock

תאונה עם נפגעים

במקרה של תאונה עם נפגעים, עליכם להזמין משטרה ואמבולנס מיד וכן מכבי אש, אם יש צורך בחילוץ נפגעים או כמובן כיבוי דליקה פעילה. תנו את המיקום המדויק שלכם, מספר נפגעים והערכה כללית של מצבם. במקרה של תאונה עם נפגעים, אל תזיזו את הרכב עד להגעת כוחות הביטחון, הציבו משולש אדום בולט לפחות 100 מטר לפני מקום האירוע, לבשו ווסט צהוב (שניהם אמורים להיות אצלכם בפנים הרכב או בתא המטען) והפעילו 4 אורות בכל הרכבים המעורבים.

רק לאחר שביצעתם פעולות אלו תוכלו להתפנות לבצע תיעוד אישי והחלפת פרטים עם שאר המעורבים בתאונה. במקרה של תאונה כזו, חשוב מאוד לנסות למצוא עדים בסביבה ולבקש מהם (בנימוס וברוגע) פרטי התקשרות עמם.

זכרו כי ביטוח החובה שלכם מכסה בעבור פגיעות בגוף ובנפש, ללא קשר להוכחת אשמה. זכרו כי עליכם להיות אחראים ולנהל את הסיטואציה הזאת בקור הרוח האפשרי. זה מצב לא נעים ועלול להיות קשה מאוד בעבור כל המעורבים ולכן, לשתות מים, להירגע, לא להזיז פצועים ולהיות רגועים ככל האפשר - אלו דברים חשובים מאין כמוהם בתאונות מסוג זה.

בכל סוג של תאונה, חשוב מאוד לתקשר עם חברת הביטוח ולהגיש ולנהל את התביעה בהקדם, כדי שתוכלו לשוב לשגרה שלכם בהקדם האפשרי.

חידוש ביטוח רכב לאחר תאונה

פרט חשוב שכדאי לדעת ולזכור. עלות הפרמיה לכל ביטוח רכב תלויה בפרמטרים שונים, אחד מהם נקרא עבר ביטוחי והוא תיעוד התביעות שלכם לביטוח רכב בשלוש השנים שקודמות לחידוש הנוכחי. בעת תאונה קלה עם פגיעות קלות, שעלותן מתקרבת לדמי ההשתתפות העצמית שלכם, כדאי לעשות חושבים ולהימנע מתביעת הביטוח וזאת כדי להימנע מעליה במחיר הפרמיה בעת חידוש הביטוח.

וואלה! רכב בשיתוף הפניקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully