וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתב לנהגים: תשאירו אותם על שניים

יואב פולס, CAR PAD

עודכן לאחרונה: 7.12.2021 / 11:13

הם נדחפים, מזגזגים, חותכים ברגע האחרון, עושים מה שהם רוצים בכביש - אבל אפילו על טיפשות עונש מוות זה קצת מוגזם לא?

במקור, כשכתבתי את הטור המצורף, היה צריך להיות בפתיח סרטון ממצלמת דרך שהרכיב חברי ב' על האופנוע שלו. בסרטון רואים אותו עוצר, ורגע אחר כך טנדר מאחוריו פוגע בו ושולח אותו לטיסה קצרה באוויר ואחריה ב' נופל לכביש ונחבט. מכיוון שהתאונה המדוברת נמצאת כרגע במרכזה של תביעה בבית המשפט, לא אוכל להציג אותו. מהתאונה הזו יצא ב' עם חבלות אבל חי.

יש כתבות שאני חושב עליהן לא מעט ימים. ברגעים שונים אני חושב מה אני רוצה לומר, למי, איך, למה וכד'. על הכתבה הזו התחלתי לחשוב כשנחשפתי לכותרות שהיו במהלך הימים האחרונים לפיהן מתחילת השנה נהרגו 77 רוכבי אופנוע בכבישים. 77 רוכבים. הבוקר, כשהתיישבתי לכתוב המספר היה כבר היה 83 רוכבים שנהרגו, סתם. פשוט סתם. עד שאתם תקראו את הכתבה המספר הזה יעלה.

חלק מהרוכבים נהרגו בתאונות עצמיות, חלק עקב רכיבה לא זהירה, שיקול דעת מוטעה או תשתיות לא סלחניות. חלקם נהרג בגללנו הנהגים האחרים בכביש - במכוניות הפרטיות שלנו. ב' חברי היה יכול להיות חלק מהסטטיסטיקה הזו, אבל רצה הגורל הוא נחת על הכביש עם חלק הגוף התחתון, ולא על הראש.
אתם, אנחנו, הנהגים - אליכם אני פונה עכשיו.

תאונת דרכים בגבעתיים, 3 באוקטובר. דוד רוזנטל
חלקם חסרי אחריות, טפשים ורשלניים, עזבו אותם. שיהיו בעיה של מישהו אחר/דוד רוזנטל

בואו נדבר על האופנוע, כמעט כל אופנוע שתפגשו בכביש, בין אם זה אופנוע כבד, שליח של פיצה, מחסל על טימקס או שליח של וולט. האופנוע שתפגשו בכביש זריז, מהיר ומתמרן יותר משמעותית מהרכב בו אתם יושבים. עניין פשוט של יחסי הספק למשקל. אבל הוא גם פגיע יותר באופן משמעותי.

אני יודע שחלקכם יטען שרוכבי האופנוע רוכבים בחוסר זהירות, מזגזגים בפראות, עוברים על חוקי התנועה, נוסעים על מדרכות, חוצים ב'אדום' ועוד ועוד - ואם להם לא איכפת מעצמם, אז למה שלנו יהיה איכפת מהם? אני לא מתייחס להתנהגות שלהם, גם בתוכם יש מי שרוכב בזהירות ובאחריות, ויש מי שלא. אני בא להתייחס רק להתנהגות שלנו נהגי המכוניות.

1. ראיתם אופנוע בכביש? תשמרו ממנו מרחק. תיצרו מסביבו רשת בטחון בלתי נראית, ואל תתקרבו אליו. אל תחתכו אותו בכביש כמו שלא הייתם חותכים משאית. בעצם למה אתם לא חותכים משאית? הרי פחדנים בני פחדנים שכמוכם, אתם הכי מפחדים לחתוך בכביש משאית, פגיעה ממנה ואתם גמורים. אז זו אותו היחס בינכם לבין רוכבי האופנוע. אל תנסו לצאת מרמזור יותר מהר מרוכב האופנוע. אתם גם ככה תיכף תגיעו לפקק או לרמזור הבא, הוא עלול להגיע לבית חולים.

2. אל תנסו לחנך את רוכבי האופנועים. אתם לא ההורים שלהם ולא המשטרה. זיהיתם רוכב מנסה לעקוף - תאפשרו לו. תפתחו לו מרווח בטחון לעבור הלאה. זה לא מוציא אתכם פראיירים, ויש סיכוי טוב שהוא גם יודה לכם.

3. שימו לב לסביבה שלכם, האופנוע קטן, והמראות שלכם לא מכסות את כל שדה הראיה לאחור ולצדדים, (כיוון מראות נכון זו תורה שלמה). תכניסו לראש שיכול להיות רוכב אופנוע ב"שטח מת", וחובה עליכם לבדוק היטב את סביבת הרכב לפני פניה או מעבר נתיב.

4. תהיו נדיבים כלפי שאר המשתמשים האחרים בכביש זה לא יעלה לכם בזמן ובבריאות. כן, גם לזה שהפתיע אתכם ונדחף ואתם מתפללים לאלוהים שיוציא את אמא שלו ממעגל האימהות של שופטי הכדורגל, גם אליו תהיו טובים.

5. בינינו, מי לא עושה מדי פעם איזו שטות בנהיגה עם הסלולרי, עם מכונת הגילוח או האיפור? לא מגיע לאף אחד שתחרצו את גורלו למוות או נכות רק בגלל שהאיילינר שלך לא מושלם, או כי אתה בודק במראה איך יצא הגילוח.

תזכרו את המספר 83. 83 רוכבי אופנועים נהרגו בכביש מתחילת השנה נכון למועד כתיבת שורות אלו. חלקם על לא עוול בכפם בגללנו הנהגים. תעשו כל שאתם יכולים כדי לספק לרוכבי האופנועים סביבה בטוחה לרכוב בה.

עוד טורים של יואב פולס בבלוג שלו קאר-פד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully