וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליחים בוולט? אתם עלולים לחטוף תביעת ענק

וואלה!רכב

עודכן לאחרונה: 16.12.2021 / 10:52

הם בטוחים שהצליחו להערים על המערכת שם ב"כלכלת החלטורה" החדשה, אבל מה שהם לא יודעים שבתאונה הבאה הם יצטערו על זה בענק

65% מהשליחים בוולט רוכבים ללא כיסוי מלא בביטוח חובה. כך עולה מסקר שנערך לאחרונה באמצעות רו"ח פליקס בויארין, שותף מנהל בפירמת בויארין אמסלם ושות' המפעלה מחלקה ייעודית שמטפלת במאות שליחי וולט. המשמעות: הם חשופים לתביעות בסכומי עתק במקרה של תאונת דרכים.
לשון פוליסת החובה קובעת כי כל מי שעושה שימוש בכלי לצרכי עבודתו, גם לעיתים רחוקות, יחשב לכזה שעושה שימוש עסקי בכלי ועליו לרכוש פוליסה עסקית, אולם מפאת פער העלות בין פוליסה פרטית לפוליסה עסקית, שיכול להגיע גם לאלפי שקלים בשנה - רבים מהשליחים נמנעים מלהצהיר על כך ומשיבים במסגרת ההצעה לביטוח כי מדובר על כלי בו נעשה שימוש פרטי בלבד.

הפגנה | שליחי וולט בטענה שהחברה משלמת לעובדים לא חוקיים ב״שחור״. כיכר רבין, ת"א, 6 במאי 2021. ראובן קסטרו
גם שימוש עסקי מזדמן נחשב/ראובן קסטרו

כאמור, בסקר נדגמו כ-300 שליחים, ומתוצאותיו עולה כי 65% מהם רוכבים עם ביטוח פרטי ולכך יש השלכות משפטיות ביטוחיות משמעותיות ביותר.

לדברי עו"ד אסף ורשה, יו"ר משותף של פורום הנזיקין בלשכת עורכי הדין, מומחה לדיני ביטוח: "בתאונה בה ייפגע השליח, יכולה להיות לכך השלכה קריטית. במקרה כזה יכול המבוטח להיקלע למצב בו הוא צריך להילחם על זכותו לקבל פיצוי שכן לא מן הנמנע כי ה"פול" (תאגיד הביטוח המבטח רכב דו-גלגלי ממונע) יטען שהמבוטח מסר פרטים לא מדויקים לגבי מטרת השימוש בכלי". ההתנערות לא תהייה אוטומטית כמובן ולשליח תמיד תהייה האפשרות לפנות לבית המשפט כנגד ה"פול". מבחינה מעשית, בית המשפט ייבחן את המקרה לגופו ויברר בין היתר, את תדירות השימוש העסקי ועל פי כך יפסוק. אולם דבר אחד בטוח - עצם הדיון על זכאותו של התובע לקבל פיצוי צפוי להאריך משמעותית את פרק הזמן בו הוא יכול לצפות לראות כסף מהסיפור הזה. אם להסיק ממקרי עבר, סביר להניח כי במרבית המקרים בית המשפט לא יאפשר לפול להתחמק מתשלום פיצוי - אך גובהו יהיה מופחת ויחושב בהתאם ליחס שבין הפרמיה בתעריף הפרטי ששילם המבוטח לבין זו שהיה צריך לשלם לו הצהיר על השימוש למטרה עסקית.

ככלל, סוגיית עלות ביטוח החובה בישראל נחשבת לאחת מהסוגיות הכואבות והמטרידות ביותר את רוכבי הדו-גלגלי, שעוד טרום ימות הקורונה, שיעורים ניכרים מהם נאלצו לרכב ללא ביטוח. במציאות בה עלות הפוליסה נוסקת לטווחי פרמיות שנעות סביב 5,000 ש"ח בשנה, ובמקרים מסוימים אף צפונה משם. בסקר ששנערך בנושא בקרב כלל רוכבי הדו"ג בישראל, הוברר כי כ-49% בלבד מהרוכבים מצטיידים בביטוח חובה -הפעם האחרונה בה נבחנה הסוגייה באופן מעמיק הייתה בשנת 2016, אז במסגרת דו"ח מבקר המדינה צוין אותו שיעור שמתבסס על ניתוח נתוני קרנית, על פיו מדובר על לא פחות מ-60 אלף רוכבים מחוסרי הגנה ביטוחית.

לדברי עו"ד ורשה: "אמנם מחקר נוסף ומעמיק לא נערך בשנים האחרונות, קל וחומר לאחר פרוץ משבר הקורונה, אולם על פי שיחות שקיימנו עם קשת של גורמים בכירים בענף הביטוח וארגוני העצמאיים, שיעור המבוטחים צלל במרוצת השנה האחרונה והפך את הכביש בישראל למלכודת פיננסית מסוכנת הרבה יותר".

מה המסקנה? רציתם כלכלת חלטורה וכסף קל - קיבלתם חלטורה במשלוח אקספרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully