וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'רי בדרך לישראל

עודכן לאחרונה: 23.12.2021 / 8:30

יצרנית סינית נוספת תיכנס לשוק הישראלי במהלך המחצית השנייה של שנת 2022. הפעם זו צ'רי, המחזיקה במיזמים משותפים עם יצרניות מערביות. זהות היבואן טרם נמסרה

בסוף שנות ה-80 המרדף היה אחרי זיכיונות היבוא של היצרניות היפניות, אז עדיין בחשאי מחשש החרם הערבי. בתחילת שנות ה-90 היו אלו המותגים הקוריאנים שהיבואניות הגדולות חיזרו אחריהם, בשנים האחרונות הגיע תורם של המותגים הסיניים.

היו כאלו ששיריינו לעצמם מותגים כבר מהעשור הקודם כמו לובינסקי המייבאת את MG, לחברת המזרח היה ניסיון קצר לייבא לפה את גרייט וול, סיבוב שלא נגמר כל כך טוב. אבל עבור רבים אחרים, התחרות עדיין בעיצומה לגבי מי שיזכה בזיכיון הייבוא המיוחל.

כעת מגיע תורה של צ'רי להיכנס למשחק, בידיים של מי? הם לא אומרים אבל לנו יש ניחוש.

צ'רי בדרך לישראל. אתר יצרן
EQ5 קרוסאובר מודרני שבדרך לפה/אתר יצרן

צ'רי בת ה-25 מייצאת כבר מכוניות למספר שווקים בעולם וזוכה להצלחה רבה בדרום אמריקה, כמו גם משנה מוצלחת מאוד בשוק הביתי; החברה ייצרה כ-850 אלף מכוניות נכון לנובמבר. החברה מחזיקה מספר מרכזי מחקר ופיתוח עצמאיים שלה, אך כאלו העובדים בשיתוף עם יצרניות אחרות.

נכון לעכשיו לא ברור מה יהיה תמהיל הדגמים שאותו עתידה צ'רי לייבא לישראל, אם כי ניתן להניח שהיא לא תתחיל לשווק פה מכוניות בנזין ככל שמדובר בקו הנוכחי שלה. שכן אלו כבר נחשבים למיושנים למדי וכי ייתכן מאוד שעל מנת להיות תחרותיים הם יצטרכו לקפוץ ישירות לתחום החשמל.

צ'רי בדרך לישראל. אתר יצרן
מהדור הנוכחי של מכוניות היצרנית/אתר יצרן

זהות היבואן שתחתיו ישווקו המכוניות של צ'רי טרם הוכרזה. ומעניין יהיה לראות האם היא תפנה לכיוון אליו הלכו AIWAYS, סקייוול ומקסוס שמאחוריהן יבואנים קטנים יחסית או תפנה לאחד היבואנים הוותיקים יותר המחזיקים במותגים קיימים ובעלי יכולת הפצה ומערך שירות טובים יותר.

וגם אז, האם תבחר להצטרף לכזה המחזיק בבעלותו מותג סיני אחר, או דווקא כזה שעדיין לא נמצא במשחק על מנת שלא ליצור מצב של תחרות פנימית. אם זה המקרה, אנחנו מסתכלים על כמה וכמה גופים פוטנציאליים החל מכלמוביל, סמלת, קרסו מוטורס ואולי צ'מפיון (שנמצאת בשיתוף פעולה עם קבוצת שלמה בזיכיון הייבוא של BYD)?

במרחק של כחצי שנה מתחילת השיווק, קשה להאמין שהם עדיין לא החליטו מי יהיה היבואן הרשמי, אבל דווקא בגלל שבעבר התחרו על הזיכיון הזה או לפחות אמרו שהתחרו מספר גופים, בין השאר קבוצת כדורי, קמור (יבואנית ב.מ.וו לשעבר) וגם קבוצת שלמה ובסוף לא יצא מזה כלום, הם אולי למדו שיש דברים שכדאי לעשות בשקט.

  • עוד באותו נושא:
  • צ'רי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully