וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השליחות שיוצאת לסחוף מדינה שלמה

עודכן לאחרונה: 30.12.2021 / 22:15

עמית גליטמן שאיבד את אחותו בתאונת דרכים יצא לקמפיין שקורא לכולם לזכור שכל ידיעה על תאונה היא משפחה שכבר לא חוזרת להיות אותו הדבר. המיזם הוא אומר בשל לעבור לשלב הבא

מיזם "תהיו טובים"/עריכה: זוהר הררי

ביום פרסום המספרים המחרידים של שנת 2021 בכבישם, אחת הקשות בעשור האחרון שבה עומד מניין ההרוגים על 361 בני אדם, רושם עמית גליטמן יעד חדש במיזם שלו - להפוך אותו לקמפיין כלל ארצי שיהיה נוכח בכל פינה בארץ.

"רכב שנסע מהר וחצה קו הפרדה רציף איים לפגוע ברכב, שבו נסעה המשפחה" מספר גליטמן בן ה-39 על תאונת הדרכים בה איבד לפני 9 שנים את אחותו גלי גליטמן-מנטש, "גיסי היקר ניסה להימנע מהפגיעה הצפויה, אך לשווא. הם לא הצליחו לחמוק ממנו. אחותי נהרגה במקום. יחד איתה ברכב היו בעלה ו-4 ילדיה". הם נותרו בחיים, אבל כמו עמית, גילו את החלל שנפער ונותר פעור בכל משפחה שחווה את את הטלטלה הטרגית הזו. "החיים שלנו המשיכו, אבל משהו תמיד חסר שם... האחיינים שלי לא מקבלים את החיבוק של אימא שלהם, כמו שפעם קיבלו"

מאז, הוא מחפש במשך שנים את הדרך הנכונה להשפיע על תרבות הנהיגה. באוגוסט 2020 הוא יוצא לדרך עם מיזם "תהיו טובים" במסגרתו יצר והפיק סדרת סטיקרים ייחודית וכואבת, המיועדים למשפחות ששכלו את יקיריהן בתאונות דרכים. בכל אחד מהם פנייה לנהגים האחרים לקחת אוויר בכביש - ולהיות טובים.

עמית גליטמן. יורי סקוירסקי,
עמית גליטמן ותמונת אחותו גלי גליטמן-מנטש ז"ל/יורי סקוירסקי

הסטיקרים אותם מחלק עמית בחינם מתנוססים כבר על מאות כלי רכב בישראל, והלך והתרחב גם לסטיקרים בשפה הערבית לאור פניות ובקשות שקיבל ממשפחות ששכלו את קרוביהם מהמגזר הערבי.

עמית גליטמן: "אני נזכר בגלי לא מעט, ולפעמים אני מרגיש שלא התאבלתי מספיק, ושהאסון הזה השאיר אצלי דברים לא פתורים, כי הכל היה כל כך פתאומי, וכל כך בלתי נתפס. הפרויקט הזה, שאני מקדם בימים אלה, ממלא עבורי את המקום הזה. אני מקווה שהיא גאה בי".

עוד בוואלה!

כישלון הממשלה בטיפול בתאונות: 2021 - הקטלנית ביותר בדרכים בארבע השנים האחרונות

לכתבה המלאה
מיזם תהיו טובים. תהיו טובים,
מדבקות המיזם על כלי הרכב, מאות מהם כבר בכבישים/תהיו טובים

גם הוריו של גליטמן הפכו פעילים במיזם החשוב, ויחד עם קבוצת הפעילים שהרכיב גליטמן- שמורכבת רובה ככולה מבני משפחה שכולים כתוצאה מתאונות הדרכים- הם מבקשים להפיץ כעת את הבשורה. הקמפיין שאותו מממן עמית בעצמו יוצא כעת למסע נוסף עם יעד שאפתני - להפוך לקמפיין כלל ארצי, עם נוכחות בכל פינה במרחב הציבורי כדי להביא את השינוי.

"שנים שמדברים על שינוי בישראל בכל הקשור לתאונות הדרכים, אבל השינוי לא קורה. מי שחווה על בשרו את האובדן הקשה, לא יכול להישאר אדיש וגיליתי שרבים מבני המשפחות השכולות ששמעו על הסטיקר ביקשו לקבל אותו ואף נרתמו לסייע למיזם בדרכים שונות. אני מאמין שלמען זכרם של יקירינו אנחנו חייבים לעשות מעשה, וזו הדרך שלי", מסכם גליטמן.

עוד על המיזם ואפשרות ליצור קשר עם עמית והפעילים בדף הפייסבוק של המיזם.

בנימה אישית, גם על המכוניות של חלק מבני המשפחה שלנו מתנוססת המדבקה הזו, היא אגרוף במקום הרך הבטן בכל פעם שרואים אותה - תהיו טובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully