וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצלמה שתנבא תאונה?

עודכן לאחרונה: 31.12.2021 / 8:51

חברת NEXAR שפיתחה את מצלמת הרכב הייחודית שמסוגלת לא רק לתעד באופן מאובטח, אלא גם לנתח ולחזות תאונות דרכים שעוד לא התרחשו

אחרי שנכנסה לפיילוט ניהול התנועה של נתיבי איילון במאי, ואחרי של-ל-150 מיליון הדולרים שגייסה עד כה היא הוסיפה עוד 53 מיליון דולר בסבב הגיוס האחרון שלה בנובמבר, חברת NEXAR מוכנה לאתגר הבא בכבישים.

לא עוד מצלמה המתעדת את הנעשה בכביש, אלא יותר מזה, זוג עיניים אלקטרוניות שבחזון חברת NEXAR יותקנו בעשרות או מאות מיליוני מכוניות ובאמצעות שידור לענן יאפשרו לחברה לא רק ניהול תנועה רגיל, אלא גם יכולת חיזוי של מצבי תנועה בעייתיים, החל ממפגעים שנוצרים בכביש, המלצות לשינוי מסלולי נסיעה ועד התרעה מפני תאונה.

תיעוד וניתוח תאונה דרכים על ידי נתוני NEXAR

תיעוד תאונה במצלמת הדרך של NEXAR/NEXAR

ברמת המוצר עצמו - קרי, מצלמת הדרך המבוססת על מצלמה של סוני, אין הרבה הבדל בין המוצר של NEXAR לבין הרבה ממצלמות הדרך האחרות שיש בשוק. למעשה בכל הקשור למפרט הטכני יש טובות ממנה. למעט הבדל אחד, המודל כאן הוא פחות למכור את המצלמות עצמן ויותר לעשות בהן שימוש ככלי פוטנציאלי לאספקת מידע.

החברה עושה שימוש במאגר התמונות והסרטונים האדיר שלה (שני רק לטסלה לדברי החברה) על מנת לייצר מערכת למידת מכונה מבוססת אינטילגנציה מלאכותית. שיוכל על פי החברה לשמש כבסיס למיפוי דרכים ראשוני, אחד האתגרים הגדולים בדרכה של המכונית האוטונומית.

אבל אלמנט שקיים במצלמות כבר עכשיו ויכול להיות שימושי מאוד, הוא היכולת שלהן להקליט ולשמור תיעודים מפורטים של תאונות דרכים ולשמור אותם ישירות במכשיר הטלפון. בהמשך ניתן להפיק מהם דו"ח ברמת חלקיקי השניה, עם ניתוח של עוצמות הפגיעה ויצירת הדמייה של האירוע. מה שיכול להיות שימושי במקרים שבהם נדרשת חקירה לבירור האשם בתאונה וכו'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully