וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה עוקפת את GM בשוק האמריקני. מהפכה או גליץ'?

עודכן לאחרונה: 5.1.2022 / 18:58

90 שנות דומיננטיות של ג'נרל מוטורוס נקטעו ב-2021 כאשר טויוטה מכרה יותר כלי רכב בארצות הברית מאשר היצרנית האמריקנית, אבל יש "אבל" גדול

מאז 1931 ג'נרל מוטורס היא היצרנית שמוכרת הכי הרבה מכוניות בשנה בארצות הברית, אבל זה היה נכון עד השנה, כאשר נחשפו המספרים הרשמיים של מכירות היצרניות בארצות הברית התגלה כי לראשונה מזה 90 שנים מישהי לקחה את הבכורה. וזו לא אחרת מאשר טויוטה. זו גם הפעם הראשונה שבה יצרנית שאינה אמריקנית מוכרת הכי הרבה מכוניות בארצות הברית.

בסיכום השנה עולה כי היצרנית היפנית מכרה 2,332,000 כלי רכב בהשוואה ל-2,218,000 כלי רכב לג'נרל מוטורס - פער של 114,000 מכוניות.

אולם בשתי החברות אף אחד לא ממהר לפתוח שמפניות או להסיק מסקנות יוצאות דופן והסיבה פשוטה, בכל הקשור לייצור מכוניות השנה האחרונה הייתה הדבר האחרון שמייצג מציאות רגילה. וגם בטויוטה יודעים את זה, "כן, אנחנו עקפנו את ג'נרל מוטורס במכירות", אמר ג'ק הוליס סגן נשיא טויוטה בארצות הברית, "אבל שיהיה ברור, זו לא המטרה שלנו ואנחנו לא רואים בזה מצב קבע".

אז מה בעצם עומד מאחורי המהפך הזה ולמה אף אחד משתי החברות האלו לא לוקח את זה ללב?

טויוטה ראב 4 אמריקני. אתר יצרן
רב המכר של טיוטה בארצות הברית הראב 4/אתר יצרן

הסיבה היא פשוטה מאוד, מה שניהל את תוצאות מספרי המכירות של המכוניות בארצות הברית לא היו קשורות להיצע דגמים, איכות, אמינות, צריכת דלק או ביצועים - בשוק בו יש ביקוש מאמיר אלו יכולות הייצור שקבעו מי תהייה זו שהתואר יירשם על שמה.

ובשנה החולפת, לפחות בשלושת הרבעונים האחרונים שלה, מי שקבע את יכולות הייצור של כל אחת מהן הייתה מידת הצלחתה לשים יד על כמה שיותר מאותם שבבים הנדרשים להשלמת הייצור של המכוניות המודרניות. ובעוד ג'נרל מוטורוס נתקלה במחסור קריטי בשבבים דווקא ברב המכר הגדול ביותר שלה - הסילברדו, אצל טויוטה הצליחו לשמור על אספקה סדירה של שבבים לדגם הנמכר ביותר שלהם - הראב 4.

כך שבכל הקשור למסקנות בנוגע לעתיד היצרניות האלו, ברור לגמרי שהדומיננטיות של טויוטה או שובה של GM לאחוז בהובלה יקבע דבר אחד קטן - שבב מחשב שיוצר בצד השני של העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully