וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק הרכב החדש מיוחד - גם הביטוח שלו

בשיתוף הפניקס smart

עודכן לאחרונה: 13.1.2022 / 15:32

ההרגשה שבקניית רכב חדש אינה זקוקה לסופרלטיבים - מי לא אוהב את הריח ואת ההרגשה של רכב שרק ירד מהאונייה. אבל כדאי לדעת שגם את הביטוח צריך להתאים לרכב כזה. מה הייחודיות של ביטוח כזה?

מכוניות למכירה. ShutterStock
רכב חדש/ShutterStock

לקרוע את הניילונים! המושג שכל אחד מכיר ומקפל בתוכו לא מעט התרגשות ושמחה. מושג שמור בהחלט לעולם הרכב וניילונים ברכב קורעים רק כשהוא חדש, אפס קילומטר בלוח השעונים שלו ואפס שריטות בצבע שלו. לא פלא שמדובר ברגע של סיפוק ושמחה.

רגע לפני שאנחנו מגיעים לרגע הזה כדאי לדאוג לביטוח שלו ולהגן עליו ועל הכיס מפני אי אילו אירועים שעלולים להתרחש עליו בכבישי ארצנו. ולא רק בכבישים.

על ביטוח מקיף לרכב חדש

במה שונה ביטוח רכב חדש מהביטוח הרגיל? חברת הביטוח הפניקס, למשל, מבינה כי במקרה של נזק תרצו להשתמש בחלקים מקוריים של היצרן על מנת לתקנו ולא תסתפקו בחלקי חילוף מקבילים של יצרני החלפים. לא מדובר בסתם רכב שבסה"כ תרצו שייקח אתכם ממקום למקום, במקרה של רכב חדש נוצר קשר הדוק בין מכונית לבעליו ובשנים הקרובות בוודאי תרצו לשמור גם על אופיו הייחודי כמה שאפשר. את הנקודה הזאת, בין השאר, מספקת לכם פוליסת "ביטוח מהניילונים" של הפניקס סמארט.

בנוסף, עובדה ידועה היא כי רכב מאבד מערכו בה בדקה שהוא יורד מאוניית המסע ועולה על הכביש. מדובר על ירידה של בין 5% ל-7% מהערך בשנה הראשונה לחייו. בשנים שלאחר מכן ירידת הערך מסתכמת בכ-15% בשנה. השורה התחתונה היא אובדן ערך של 30% בשלוש השנים הראשונות. שורה תחתונה לא משמחת במיוחד. איך זה קשור לפוליסת ביטוח מקיף לרכב חדש? אותה הפוליסה שהזכרנו לעיל מספקת תוספת פיצוי של עד 10% משווי הרכב בעת אירוע ביטוחי.

אם הרכב שנגנב או שהורד מהכביש בשל נזק רכב והוכרז כטוטאל לוס (אובדן מוחלט), יקבל בעליו פיצוי בסך ערכו באותה עת בשוק - ובפוליסת שונות גם תוספת של 10% לערך זה.

הזכרנו כי אירועים עלולים להתרחש שלא בכבישים בלבד. ובכן, ביטוח מקיף מספק לרכב שלכם הגנה גם מפני נזקים שלא בעת נסיעה ושלא בשל רכב אחר שהחליט להתנגש בו. ניסיון גניבה שגרם לנזק לרכב או פעילות אחרת שנעשתה בזדון כמו גם נזק כתוצאה מהפגנות ואירועים המוניים שהתקיימו בסביבת הרכב החונה נכללים בביטוח המקיף שלכם.

זאת לצד פגעי "כוח עליון" כמו שיטפון או הצפה כתוצאה מגשמי מבול, ברד אימתני שפוגע בפח, נזקי אש כתוצאה מפגיעת ברק או משריפה, נזקים מרעידת אדמה ועוד. לאור הגשמים החזקים הפוקדים את ארצנו בחורפים האחרונים, מדובר בכיסוי אטרקטיבי וחשוב במיוחד.

רכישת ביטוח לרכב חדש

כמה טיפים מאיתנו רגע לפני שאתם בוחרים פוליסת ביטוח לרכב החדש שלכם. קודם כל, לאחר שעברתם על כל הסעיפים שמפרטים מה כן כלול בביטוח הרכב, אל תשכחו לעבור גם על ה"מה לא". כלומר, על ההחרגות של הפוליסה. באילו מקרים זכאותכם לפיצוי לא תתקבל. חשוב לדעת על מקרים אלה מראש כדי לא להיות מופתעים אחר כך. וכן, כדאי לבדוק את ההחרגות בפוליסות השונות ולבחור בזו שסעיפי ההחרגות שלה מצומצמים יותר. החרגה לדוגמה: אם רכבכם נגנב, לאחר שהשארתם אותו מונע ועם המפתחות בפנים - לא תהיו זכאים לפיצוי שיאפשר לכם לרכוש רכב חדש תחתיו.

כדאי לוודא שאתם מספקים לחברת הביטוח את המידע המלא אודות הנהגים שעומדים להשתמש ברכב. אתם יכולים לבחור לנקוב בשם הנהג ובכך להוזיל את הפוליסה או לבחור במה שנקרא "כל נהג" ולשלם בהתאם לגיל הנהג הצעיר ביותר שינהג ברכב.

לרכב החדש שלכם מגיע היחס והטיפול הטוב ביותר שהוא יכול לקבל וגם במוסך שהכי נוח לכם להגיע אליו. כל חברת ביטוח עובדת בשיתוף עם מאות מוסכים ברחבי הארץ שנקראים מוסכי הסדר. לתיקון הרכב באחד מהמוסכים האלו יש יתרונות משמעותיים מבחינת ההתנהלות שלכם באירוע ביטוחי, אבל כדאי לבדוק מראש מי מחברות הביטוח מציעה לכם מגוון מספק של מוסכי הסדר וכאלה שבקרבת הבית או מקום העבודה שלכם. או כל מקום אחר שנוח לכם ברחבי ישראל.

זכרו, מוסכי הסדר הם כאלה שגם עברו בדיקת אמינות של חברת הביטוח, כך שמעבר להתנהלות בירוקרטית נוחה יותר לאחר תאונה או נזק שנחשב לאירוע ביטוחי, מדובר בשקט נפשי וביטחון שהרכב שלכם נמצא בידיים טובות.

כשאתם רוכשים ביטוח לרכב כדאי לבחור ולהוסיף לפוליסה הבסיסית תוספות והרחבות שהן שירותים וכיסויים לאי אלו אירועים שאתם עלולים להיתקל בהם. שירותי דרך וגרירה, כיסוי לשבר בשמשות ובמראות, כיסוי רכב חלופי וכדומה. אלו כיסויים שיקלו עליכם בהתמודדות עם אירועים בלתי צפויים שיש בהם כדי לשבש את שגרת החיים. המטרה שלהם היא לצמצם למינימום את הפגיעה בשגרה שלכם. לא עניין של מה בכך.

לסיום, אל תשכחו לבצע השוואת מחירים ופוליסות בין מספר הצעות של חברות ביטוח ואם אכן מדובר בביטוח לרכב חדש שווה לבדוק פוליסות ייעודיות לו שלוקחות בחשבון את כל שנאמר לעיל. לא כל ביטוח מקיף יספק את הצרכים הייחודיים שלכם, כבעלים של רכב שהרגע קרעתם מעליו את הניילונים.

בשיתוף הפניקס smart
  • עוד באותו נושא:
  • ביטוח רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully