וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה ורשות המיסים פשטה על בית עסק שסחר בממירים גנובים

עודכן לאחרונה: 27.1.2022 / 18:11

האם מכת גניבת הממירים הקטליטיים זוכה סוף סוף למענה אמיתי? המשטרה ורשות המיסים פעלו נגד בית עסק בטירה שעל פי החשד סחר בממירים גנובים

עבור אלפי ישראלים שהתעוררו בוקר אחד לגלות שהממיר הקטליטי במכונית שלהם נגנב, ההודעה הזו מגיעה מאוחר מדי. אבל אחרי יותר משנה שמכת גניבת הממירים הקטליטיים ממכוניות ממשיכה להתרחש, אתמול נקטו המשטרה ורשות המיסים בפעולה המכוונת לא רק כלפי הגנבים עצמם, אלא כנגד מי שמניע את השרשרת הזו - "היצואנים" של אותן מתכות נדירות שהן הסיבה לגניבות הממירים.

לבית העסק שנמצא בטירה שבמשולש הגיעו אתמול שוטרי ימ"ר חוף, שוטרי תחנת טירה, לוחמי יס"מ שרון, חוקרי מכס ומע"מ חיפה ונתניה. על פי החשד, היו בעלי העסק ברכישת ממירים גנובים, פירוק שלהם, עיבוד וייצוא שלהם לחו"ל.

גניבת ממירים קטליטיים. דוברות המשטרה ורשות המסים, דוברות משטרת ישראל
המתכות הנדירות שנמצאות בממירים מבוקשות והמחירים שלהן מאמירים/דוברות משטרת ישראל, דוברות המשטרה ורשות המסים

החשד בבית העסק התעורר בעקבות חקירה של רשות המיסים בעקבות חשבוניות אותן הגיש על מנת לקבל החזרי מע"מ. פערי המחירים בין החשבוניות של ייבוא המתכות וייצוא המתכות הביאו את אנשי הרשות לחשוד כי העסק עושה שימוש בחשבוניות מזויפות על מנת לנכות מס תשומות וכדי להסתיר את העובדה שמקור המתכות הינו בממירים גנובים. במסגרת החקירה הקפיאו הרשויות 3.7 מיליון שקלים בהחזרי מע"מ שנרשמו לעסק.

המלחמה בגנבי הממירים הולכת להתמקד כנראה מעתה באותם "קבלני מתכות" להם מוכרים הגנבים הפשוטים את הממירים המנוסרים ממכוניות. הממיר הקטליטי, מכיל מתכות נדירות ויקרות מאוד, כאשר אלו מחוממות לטמפרטורות גבוהות, סופחות המתכות האלו את חלקיקי הפליטה המזהמים ובכך מצמצמות את זיהום האוויר של המכוניות.

גניבת ממירים קטליטיים. דוברות המשטרה ורשות המסים, דוברות משטרת ישראל
המתכות מפורקות מהממירים ונמכרות/דוברות משטרת ישראל, דוברות המשטרה ורשות המסים

הממיר הממוקם בתחתית המכונית חשוף ונגיש מאוד לאותם גנבים המנסרים אותו מתחתית המכוניות, ולאחר מכן מוכרים אותו לאותם בתי עסק המפרקים ממנו את המתכות ומייצאים אותן. מחירי המתכות הללו נמצאים בזינוק בשנים האחרונות. הפלדיום למשל כבר חצה את 2,500 הדולר לאונקייה ומחירי האירידיום כבר עלו על 6,000 דולר לאונקיה.

בין כלי הרכב שנפגעים יותר מכל ממכת הגניבות נמצאות מכוניות מתוצרת סובארו ומכוניות היברידיות של טויוטה בהן נמצאות המתכות הללו בכמויות גבוהות. הנזקים הכלכליים במקרה הזה שנעים בין 2,300 שקלים במקרה הטוב ל-4,000 ל-8,000 שקלים במקרה של ממיר חדש ויקר חוברים לנזקים האקולוגיים באותם מקרים בהם מוותרים בעלי המכוניות על ה"תענוג" של לקנות ממיר חדש ולהרכיב מיני פתרונות במקומו (שאגב, לא מאפשרים למכונית לצלוח את מבחן הרישוי השנתי).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully