וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי הדלק חוזרים לזנק: הלילה ההתייקרות הגדולה

עודכן לאחרונה: 30.1.2022 / 12:37

רובו עדיין מורכב מהמס אותו אנחנו משלמים למדינה, אבל מהלילה שבין ראשון לשני, אתם תשלמו 6.71 שקלים לכל ליטר בנזין. הסיבות והפרטים בפנים

אם אתם רוצים לחסוך עוד כמה שקלים בתקופה הלא פשוטה הזו בלאו הכי, מהרו לתדלק את המכונית שלכם עוד היום. שכן בלילה שבין שני ושלישי יתייקר מחיר ליטר בנזין 95 ב-34 אגורות ומחירו יעמוד על 6.71 אגורות בשירות עצמי. אם התפנקתם על שירות מלא, אתם תשלמו 6.92 שקלים לליטר.

ההתייקרות של פברואר מגיעה אחרי חודשיים בהם דווקא נרשמו ירידות קלות במחיר, 25 אגורות בדצמבר ואגורה בודדת בינואר. עם כניסתה של ההתייקרות לתוקף, יהיה זה המחיר הגבוה ביותר שנרשם לליטר בנזין מאז דצמבר 2014. לצורך ההשוואה בפברואר 2021 עמד מחירו על 5.72 אגורות והמחיר הנמוך ביותר שנרשם, אי שם במאי 2020 של 4.79 אגורות הוא היום זכרון רחוק.

ועדיין, תזכורת לכולם: מאותם 6.71 אגורות שתשלמו, מחיר הדלק עצמו עומד על 26 אחוזים מהסכום, כלומר 1.74 שקלים. שאר הסכום הוא מיסוי (62 אחוזים) והוצאות שיווק.

מיני קאנטרימן פלאג אין הייבריד במבחן. קינן כהן, ניר בן טובים
ממשיכים לזנק, יאיצו מעבר לחשמל?/ניר בן טובים, קינן כהן

לעליית מחירי הדלק ישנה כמובן משמעות נרחבת הרבה יותר ממה שאנחנו משאירים במשאבה. התייקרות הבנזין משפיעה גם על עלויות התפעול והתובלה של כלל הענפים במשק.

הסיבה להתייקרויות הנוכחיות והעובדה שאנחנו עוד צפויים לראות עליות מחירים נוספות בתקופה הקרובה נובעת ממספר גורמים. אחד מהם הוא החזרה האיטית של מפיקות הנפט הגדולות בעולם לפעילות סדירה אחרי ההאטה בתקופת הקורונה. היעדר התחרות והמחירים הגבוהים משרתים אותן והן לא ממהרות להיכנס לתחרות. בנוסף עלייה קלה בשער הדולר (המטבע בו מתומחרת חבית נפט שמחירה עומד על 88 דולר כיום). בנוסף, החזרה של משקים ומדינות בעולם לעבודה בהיקפים רחבים יותר ויותר מעלה את הביקוש ואיתו את המחירים ובסופו של דבר, גם המתיחות בגבול רוסיה-אוקראינה המערערת את היציבות הפוליטית ועשויה להשפיע על מקורות הדלק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully