וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקועים עם הראש בנייד? את הרמזור הזה לא תפספסו

עודכן לאחרונה: 1.2.2022 / 8:38

עם העיניים בתוך הטלפון הנייד? בבאר שבע משתמשים ברמזור חדש שינסה לשפר את רמת הבטיחות של הולכי הרגל שמתעקשים שלא להרים את העיניים לפני שהם יורדים לכביש

יכול להיות שבראשית 2022 לצפות מהולכי רגל שלא לרדת לכביש עם הראש תקוע במסך הסלולרי זו בקשה גדולה מדי? אם אתם נוהגים ברחובות הערים בישראל, התשובה עלולה להיות "כן" מובהק. אבל אם אי אפשר להוציא את הראש שלהם מהסלולרי, נשים להם את הרמזור על הרצפה.

בשבועות האחרונים וכחלק מתוכנית רחבה של משרד התחבורה לקדם את ההליכתיות ברחוב, ולשפר את התנאים מבחינת תשתיות כדי לעודד אנשים ללכת ברגל, פרסם המשרד קול קורא לרשויות המקומיות להציע פרויקטים כאלו.

מי שהקדימה את הקול הקורא ואת יוזמת המשרד היא עיריית באר שבע, שחברה לחברת אריאל וימאזור מקבוצת YSB על מנת להטמיע את רמזור הרצפה של החברה.

רמזור המדרכה החדש. אריאל וימאזור,
גופי התאורה שקועים במדרכה/אריאל וימאזור

הפתרון שמציעה החברה הוא גופי תאורה השקועים במדרכה קצת לפני מעבר החציה עצמו ואלו משנים את צבעם בהתאם לצבע רמזור הולכי הרגל הרלוונטי. המטרה: לייצר עוד מעטפת בטיחות והתרעה בפני הולכי הרגל שמתקרבים למעבר החציה עם הראש תקוע בתוך מסך הסלולרי.

אליצח דמבינסקי, מנכ"ל החטיבה הטכנולוגית ב-YSB אחים יעקבי: "טכנולוגיית גופי התאורה השקועים החדשים שהתקנו, משקפת את מצב הרמזורים בצומת וצפויה להעלות את המודעות של הולכי הרגל לבטיחות הדרך תוך הצגת חדשנות בתחום התחבורה. יתרה מכך, מטרתנו לעודד את הציבור להפוך את ההליכה הרגלית בתוך הערים לדבר שבשגרה, באופן בטוח, כדי לצמצם את גודש תנועת המכוניות".

רמזור המדרכה החדש. אריאל וימאזור,
עם שינוי האור ברמזור, גם פס התאורה מחליף את הצבע שלו/אריאל וימאזור

לטענת YSB ישנן ערים נוספות בישראל המעוניינות להטמיע את הטכנולוגיה הזו גם במעברי החציה שלהן.

"רמזורי זומבים" כך מכונים ההתקנים האלו במספר מדינות בהן הם כבר מותקנים מזה מספר שנים, זאת בשל הולכי הרגל שמסתובבים עם הראש בסלולרי ובדומה לזומבים אינם מודעים לסביבתם. התקנים כאלו או דומים לזה של YSB נכנסו לשימוש במספר ערים בסינגפור, באירופה, ניו זילד ואוסטרליה. אחרי שפיילוט ראשון שלהם נערך בהולנד בשנת 2017 כאשר הוצגו על ידי חברת HIG. גם בתל אביב נעשה ניסיון להטמיע סוג דומה של רמזורים במרץ 2019 וכן בכפר סבא ביוני של אותה שנה.

האם הפעם זה יתפוס?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully